ΠΩΣ ...«ΚΑΗΚΑΝ» ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ
ΤΙΣ ΦΕΤΙΝΕΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΒΡΗ !!...
ΕΝΑ ΡΟΜΑΝΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ,
ΒΡΕΘΗΚΕ ... «ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ»
Το
«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ» και το περιοδικό «ΔΙΒΡΗ» (που έχει διακόψει προς το
παρόν την 3μηνη κυκλοφορία του) άρχισε να κάνει κάποιες πρώτες σκέψεις και να
προβληματίζεται, μήπως καταφέρει και πραγματοποιήσει για το φετινό καλοκαίρι
του 2015, τη συνέχεια των 5ήμερων Εκδηλώσεών που είχε ξεκινήσει το 1979-80 και
τερμάτισε το έτος 1986 (για λόγους που έχουν γίνει γνωστοί και δεν θέλουμε να
επαναλάβουμε).
Οι 5ήμερες αυτές Εκδηλώσεις που σημειωθήτω
είχαν τεράστια απήχηση και επιτυχία, είχαν τον τίτλο «ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ» και
τα τελευταία 4 χρόνια ονοματίστηκαν ως 1ον, 2ον , 3ον
και 4ον και εκεί σταμάτησαν.
Οι εκδηλώσεις αυτές
είχαν ως επίκεντρο (γιαυτό άλλωστε ξεκίνησαν, με παράκληση και προτροπή των
Διβριωτών της εποχής εκείνης με πρωτοπόρο ΣΥΜΠΟΛΊΤΗ, τον αείμνηστο και αξέχαστο κουρέα Αργύρη Κοσμά):
α)
Την αναβίωση της παραδοσιακής Γιορτής
του «Αγίου Παντελεήμονος στον «Πόντο» (συνήθως με μουσικό συγκρότημα
και τραγουδιστή τον Χρίστο Πανούτσο), καθόσον σε ειδικό άρθρο του Καταστατικού
της «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΙΒΡΙΩΤΩΝ» αναφέρεται ρητά ότι «Η
ΠΕΕΔ ως επίσημη καλοκαιρινή Εκδήλωση έχει την Γιορτή στον Αγιο Παντελεήμονα
στις 27 Ιουλίου».
Και τις άλλες 4 ημέρες
γύρω από αυτή την ημερομηνία γινόντουσαν και άλλες δράσεις, όπως
β)
Μια μεγάλη Συναυλία (π.χ. με Δόμνα
Σαμίου, Λάκη Χαλκιά κλπ)
γ)
Θεατρική παράσταση
δ) Ημέρα Υγείας (με πολυμελές κλιμάκιο Γιατρών ειδικοτήτων στον Υγειονομικό
Σταθμό και Οδοντογιατρών)
ε)
Παράσταση Καραγκιόζη και ταχυδακτυλουργού
στ)
Διαγωνισμός Ζωγραφικής παιδιών
στ) Εγκαίνια κατασκευής βρυσών («Λίμνας»)
ζ)
Διαπρεπή χορευτικά συγκροτήματα
(«Τσαούλη-Λιακατά» κλπ)
η) Λαογραφική Έκθεση (στο περιστύλιο και
την αίθουσα του Δημοτικού Σχολείου)
θ) Ανέγερση και αποκαλυπτήρια Μνημείου διβριωτών Οπλαρχηγών
και Αγωνιστών του 1821
Έκτοτε (1987) και
μέχρι σήμερα, όπως γνωρίζετε, κάναμε Εκδηλώσεις μιας ή δυο ημερών, στο
«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ» (ΗΜΕΡΙΔΕΣ, Επιστημονικά Συνέδρια, Τιμής και Μνήμης, Εκθέσεις
παλιών Φωτογραφίων, Εφημερίδων και Ιστορικών ντοκουμέντων κλπ) περίπου μια-δυο κάθε χρόνο.
Οι σκέψεις και επιθυμίες
μας για το φετινό καλοκαίρι ασφαλώς επηρεάζονται αρνητικά από την δεινή
οικονομική κατάσταση που όλοι περνάμε, αλλά και την αλλαγή στο μεταξύ της νοοτροπίας
που υπάρχει στην σημερινή κοινωνία της ιδιαίτερης πατρίδας μας Δίβρης (αλλά και
τους συμπατριώτες της διασποράς) που είναι συνυφασμένη με τα διατρέξαντα
πολιτιστικά γεγονότα τα τελευταία 30 χρόνια που ανέτρεψαν τα προηγούμενα και
πάλι με επίκεντρο την γιορτή του Αγ. Παντελεήμονος στο ελατοδάσος του «Πόντου»
(θα γίνει ιδιαίτερη μνεία παρακάτω)
Και τώρα μέσα στις
σκέψεις υπήρχε ο δικός μας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ, που θα είχε διαφορετικό χαρακτήρα από αυτόν των τεσσάρων
προηγούμενων «ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ», όσον αφορά την κατανομή των δράσεων χρονικά
αλλά και ποιοτικά.
(ΕΠΙΘΥΜΗΤΟΣ φετινός ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
με την επωνυμία)
«5ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ –
ΔΙΒΡΗ, ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2015»
Α) 26 ΙΟΥΛΙΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ
-Πρωί (8-10π.μ.), Εκκλησιασμός στα δυο εξωκκλήσια της Αγ. Παρασκευής
(Γκρουστάδες και Βασιλαίοι)
-Πρωί (11π.μ.-1μ.μ.), Εγκαίνια της βρύσης του «Πάνω Γαβροβίκου»
-Απόγευμα (7-9μ.μ.), Εκδήλωση στο «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ» με θέμα: «Η
Εκκλησιαστική Ιστορία και τα τιμημένα ράσα της Δίβρης από αιώνων – Ειδικό
αφιέρωμα στους 4 παπάδες της Δίβρης (Παπαποστόλης, Παπανίκος, Παπακώστας,
Παπανδρέας)» και τον Ηγούμενο της Ι. Μονής Χρυσοπηγής Άνω Δίβρης (Παρθένιος),
με απονομή τιμητικής πλακέτας στους συγγενείς τους.
Β) 27 ΙΟΥΛΙΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ
-Πρωί (8-10π.μ.) Εκκλησιασμός στο εξωκλήσι του Αγ. Παντελεήμονος στο
ελατοδάσος Λαμπείας.
-Πρωϊ (11π.μ.-3μ.μ.) Αναβίωση της παραδοσιακής Γιορτής στον «Πόντο», με
τον τρόπο ακριβώς όπως η ΠΕΕΔ πραγματοποιούσε την 6ετία 1980-1986 (διαλεχτό
μουσικό συγκρότημα δημοτικών τραγουδιών, ΔΩΡΕΑΝ προσφορά γεύματος στους ξένους,
με το ψήσιμο αρνιών της σούβλας κλπ – (με την παράκληση και προτροπή, οι ντόπιοι καλό είναι να
έχουν δικό τους κουμάντο, όπως παλιά )
-Απόγευμα-βράδυ, ενδεχομένως το ίδιο μουσικό συγκρότημα θα μεταφερθεί
στην «Αγορά» της Δίβρης για συνέχιση της διασκέδασης (χωρίς καμιά δική μας
συμμετοχή, αλλά μπορεί να γίνει με την συμφωνία-ευθύνη ενός επαγγελματία ή την
κοινοπραξία των ταβερνών της Δίβρης)
Γ)
16 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ
-Πρωί (10π.μ.-12μ.) Πανδιβριώτικη συγκέντρωση στο «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
ΔΙΒΡΗΣ» νέων Επιστημόνων και Φοιτητών-Σπουδαστων 1ης, 2ης,
3ης γενιάς που μένουν μακριά από τη Δίβρη, και θα κληθούν να
αναπτύξουν το θέμα: «Πως εμείς μπορούμε
να βοηθήσουμε τη γενέτειρα των προγόνων μας»
Δ)
22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ
-Απόγευμα (6μ.μ.-10μ.μ.) ΗΜΕΡΙΔΑ-ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΓΟΡΤΗ στο «ΠΝΕΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ»
α) Μουσική βραδιά με τη
συνοδεία ηλεκτρονικού πιάνου (που θα ξεκινήσει και θα παρεμβάλλεται καθόλη τη
διάρκεια) προσφορά συμπολίτιδος
β) Ανάπτυξη από ειδικό
Τουρκολόγο Καθηγητή Ιστορίας του θέματος «ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΒΡΗ» με στοιχεία που
προκύπτουν από τα Οθωμανικά κατάστιχα και την απογραφή του έτους 1461
γ) Δεύτερο θέμα: « Η
ιστορική οικογένεια των εκ Δίβρης Μερκουραίων Αγωνιστών και η σημερινή της
συνέχεια»
Θα επακολουθήσει το
γνωστό και καθιερωμένο «διβριώτικο
φίλεμα» (μπομπότα με τουλουμοτύρι»
Ε)
23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ
-Πρωί (10π.μ.-;), «Ημέρα Υγείας» στον πρώην «ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΛΑΜΠΕΙΑΣ»
με κλιμάκιο γιατρών ειδικοτήτων που θα αποτελείται από εθελοντές συμπολίτες
διβριώτες ή από τα διπλανά χωριά γιατρούς, που θα εξετάσουν ασθενείς από τη
Δίβρη και τα γύρω χωριά (κατά το πρότυπο του προηγούμενου, της δεκαετίας του 1980)
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Που στάλθηκαν με Επιστολή κατ΄ αρχήν
–εμπιστευτικά- στους άλλους δυο Πολιτιστικούς Συλλόγους της Δίβρης, Αθήνας και
Πάτρας
Όλες
οι παραπάνω δράσεις θα γινόντουσαν (αν τελικά συμφωνούσαν οι άλλοι Σύλλογοι,
κυρίως για την Γιορτή στον Άγιο Παντελεήμονα) με την απόλυτη ευθύνη του «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ
ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΒΡΗΣ», πλην αυτής στον «Πόντο» που θα εξηγηθεί. Αν βεβαίως κάποιος
από τους αποδέκτες Πολιτιστικούς Συλλόγους της Επιστολής ή την Κοινότητα
Λαμπείας και τον Δήμο, θέλει να βοηθήσει επικουρικά (εννοώ σε προσφορά
προσωπικής εργασίας ή οικονομικής συνεισφοράς) θα είναι ευπρόσδεκτα με χαρά...
Υπήρχε
όμως (υπό σκέψιν) και μια δράση που πρέπει να συζητηθεί, εάν γίνεται δεκτή από
τους Συλλόγους, τους πολίτες της Δίβρης, την Κοινότητα Δίβρης (ή τον Δήμο), το
Ηγουμενοσυμβούλιο της Ι. Μ. Χρυσοπηγής Άνω Δίβρης και αυτή είναι η Γιορτή στον Αγ. Παντελεήμονα. Θα εξηγηθώ, όσο
καλλίτερα μπορώ.
1. Όπως αναφέρθηκε, τη Γιορτή αυτή
προτιθέμεθα να πραγματοποιήσουμε με τον τρόπο που έγιναν και στα 4 προηγούμενα
«ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ» και που δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με τις επόμενες
γιορτές που ανέλαβαν αργότερα η Κοινότητα Λαμπείας και στη συνέχεια ο Δήμος
Λαμπείας (με αποτέλεσμα σιγά-σιγά να ευτελιστεί).
Μπορούμε
εντελώς επιγραμματικά να υπενθυμίσουμε ορισμένα στοιχεία, για όσους δεν τα
έζησαν τότε: α) ψήναμε περίπου 20
αρνιά της σούβλας και τα μοιράζαμε στον κόσμο υποδειγματικά με την βοήθεια
εξαίρετου διβριώτη ταβερνιάρη των Αθηνών (του αείμνηστου Βασίλη Πατσή), μέλους
του ΔΣ της ΠΕΕΔ β) μοιράζαμε περίπου
150-200 κιλά κρασί (απαγορευόταν αυστηρά η μπίρα) γ) μοιράζαμε με απλοχεριά ψωμί από διβριώτικους φούρνους, ένα
βαρέλι ντόπιο τυρί, και άφθονες ντομάτες δ)
το εκλεκτό μουσικό συγκρότημα (Πανούτσος, Θεόφιλος, Ζαφειρόπουλος, Ιατρόπουλος
κλπ) δεν το πληρώναμε, αλλά υπήρχε
συμφωνία ό,τι «ρίξουν στα όργανα» οι χορεύοντες ε) είχαμε αρκετά δώρα-λαχνούς που κάλυπταν ένα μέρος των εξόδων μας
στ) δεν επιτρέπαμε με αυστηρότητα να
πλησιάσουν στο χώρο των εκδηλώσεων μικροπωλητές ή πωλητές και ψήστες
(σουβλάκια, μπίρες κλπ), εκτός από το λουκούμι δίπλα στη βρύση του «Πόντου»,
όπου μπορούσαν να παγώνουν και τα καρπούζια τους... ζ) όλες οι εργασίες γίνονταν σε εθελοντική βάση με προσωπική
εργασία και δεν πληρώναμε ούτε δεκάρα τσακιστή σε εργάτες ή
ατζέντηδες της αρπαχτής... (εκτός βεβαίως των υλικών π.χ. κρέας, αφίσες,
φυλλάδια κλπ).
Ούτε εμείς είχαμε
βοήθεια ή παίρναμε δεκάρα τσακιστή, ως
ενίσχυση από τον Κοινοτικό ή Κρατικό κορβανά!!!.. Και παρόλα αυτά, πρέπει να τονίσουμε
ότι στο τότε ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ και αφίσα μας, βάζαμε συμβολικά ότι οι Εκδηλώσεις
γίνονταν «με την συνεργασία της Κοινότητας Λαμπείας» (!!)
2. Όταν κάναμε τις παραπάνω σκέψεις και
προτάσεις, γνωρίζαμε ότι αυτοί οι όροι, είναι πολύ δύσκολο (αν όχι αδύνατο) να
γίνουν αποδεκτοί σήμερα, εκτός και συμβεί κάποιο «πατριωτικό θαύμα» (και παρόλα
αυτά, πιστεύαμε στα πατριωτικά θαύματα).
3. Σε υποθετική περίπτωση (το θαύμα που
λέγαμε) που γινόντουσαν δεκτοί οι όροι, η Εκδήλωση στον Άγιο Παντελεήμονα θάχε
ένα σημαντικό κόστος που τότε (1980-86) μεν καλύπταμε από τις συνεισφορές των
συμπατριωτών και από τον λαχνό, σήμερα είναι αδύνατο να επωμισθούμε αυτό το
βάρος. Επομένως (μόνο για τον Αγ. Παντελεήμονα) θα χρειαζόμαστε βοήθεια. Εδώ,
εάν ο Δήμος ήθελε να συνεισφέρει αυτά που δικαιούται η Δίβρη, ας βοηθούσε έστω
και με 1-2 χιλιάδες Ευρώ (αυτά μας έφταναν).
4. Τώρα, υπάρχει η καθιερωμένη Εκδήλωση
το «Χορευτικό Σεργιάνι», το οποίο εμείς για λόγους που έχουμε εξηγήσει
πλειστάκις δεν μας αφορά. Αφού το θέλουν
πολλοί ας γίνει μια και έχει καθιερωθεί. Τα περασμένα χρόνια ως γνωστόν (με
στοιχεία που βγαίνουν από επίσημα έγγραφα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» κόστιζε από 15.000 Ευρώ
μέχρι 8.000 Ευρώ, τελευταία...) Αστρονομικό ποσό για τα σημερινά οικονομικά
δεδομένα, που πιστεύουμε ότι θα περιοριστεί για φέτος. Θα μπορούσαν να
εξοικονομηθούν για τον Αγ. Παντελεήμονα (που στο κάτω-κάτω είναι η μοναδική
παραδοσιακή γιορτή της Δίβρης) το ποσό των 1-2.000 Ευρώ... Εμείς ευχαρίστως θα τα
δεχόμαστε και θα βάζαμε την Γιορτή υπό την αιγίδα της Τοπ. Κοινότητας Λαμπείας
και του Δήμου Αρχ. Ολυμπίας, για να έχει μεγαλύτερο κύρος.. Μάλιστα θα
μπορούσαμε κι εμείς να βοηθήσουμε (λόγω επικοινωνίας που έχουμε) το «Σεργιάνι»
να εμπλουτιστεί και με το χορευτικό συγκρότημα της Δίβρης Φθιώτιδας (που έχει
γίνει πανελλαδικά διάσημο), εάν βεβαίως έχει διαθέσιμο χρόνο και καλυφθούν τα
έξοδα μετακίνησης. Θα είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να έλθουν οι αδελφοί
Διβριώτες για τρίτη φορά στη δική μας Δίβρη (η πρώτη ήταν σε ένα από τα «ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ», και η δεύτερη πριν 4-5
χρόνια)
5. Βεβαίως εάν δεν γινόταν συμφωνία από όλους για την
Γιορτή στον Αγ. Παντελεήμονα, εμείς θα την αφαιρέσουμε από το Πρόγραμμά μας και
ας γίνει όπως θέλουν οι επιθυμούντες...
Η ΜΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ ΤΗΣ
ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
(τα ανωτέρω
στάλθηκαν με εμπιστευτική Επιστολή μόνο
για τους Πολιτιστικούς Συλλόγους της Δίβρης, με την επισήμανση: «ΠΡΟΣΟΧΗ!
η παρούσα είναι άκρως ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΗ, σε
επίπεδο των επικεφαλής των ΔΣ»)
Όχι
μόνον δεν υπήρξε θετική ή αρνητική (εννοείται, μόνο ως προς την Γιορτή στον Αγ.
Παντελεήμονα, για την οποία ζητήσαμε συμμετοχή ή συνδιοργάνωση ή έστω και την
Ημέρα Υγείας) ανταπόκριση από τους Προέδρους των άλλων δυο Πολιτιστικών
Συλλόγων της Δίβρης («ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΒΡΙΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ» και «ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΝ ΠΑΤΡΑΙΣ
ΛΑΜΠΕΙΕΩΝ ¨η ΑΓ. ΤΡΙΑΣ¨»). Αντίθετα δημιουργήθηκαν κάποιες –αθέλητες
πιστεύουμε- αψυχολόγητες καταστάσεις, όπως ολιγωρία στην απάντηση, κάποιες δημόσιες
ανακοινώσεις (το «εμπιστευτική» πήγε περίπατο...) με όχι συνετούς χαρακτηρισμούς
που μας απογοήτευσαν πολύ. Μπορούμε να πούμε κατά κάποιο τρόπο ... «έκαψαν» εν
τω γενάσθαι, ακόμη και τις σκέψεις που ρομαντικά κάναμε για κοινή Εκδήλωση. Και
όντως το προσδοκώμενο ... «θάμα», έγινε γρήγορα «παραθάμα»...
ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΤΕΛΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, ΑΝ
ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΝ....
Πριν ανακοινώσουμε ποιες από τις παραπάνω
Σκέψεις μας μπορούν να πραγματοποιηθούν –«θεού θέλοντος και καιρού και
...Σόϊμπλε επιτρέποντος»- το φετινό καλοκαίρι στο «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ»,
θέλουμε να πούμε γιατί οι Πολιτιστικές Εκδηλώσεις στα χωριά μας φθίνουν,
υποβαθμίζονται και αλλοιώνουν την τοπική ιστορία και παράδοση.
·
Λείπει
παντελώς ο εθελοντισμός και η προσωπική εργασία, η κοινωνική συμμετοχή και
δράση... Αυτά σήμερα είναι «είδος εν ανεπαρκεία» ή μάλλον εξέλιπαν παντελώς...
·
Όλοι
έμαθαν να «αρμέγουν» το Κρατικό ή Δημοτικό ταμείο, ώστε όλα να πληρώνονται και
μάλιστα με ...γαλαντομίες που εκμεταλλεύονται οι διάφοροι αντζέντηδες της μίζας
και της αρπαχτής (αναφέρθηκαν τα εξωφρενικά ποσά για τα περασμένα «Σεργιάνια»
και τις παλιότερες Γιορτές στον Αγ. Παντελεήμονα
με τις 20σαριές και 30νταριές χιλιάδες Ευρώ στον αέρα!!...)
·
Όλοι
έμαθαν και κατάντησαν τις παραδοσιακές γιορτές μας, μια ευκαιρία για άγρια επαγγελματική
εκμετάλλευση του «άρπα κόλα» και όχι για παράλληλη λελογισμένη παροχή υπηρεσιών,
με νόμιμο κέρδος...
·
Απόδειξη
(πέρα από τα θλιβερά συμβάντα των τελευταίων ετών) σε μια πρόσφατη συνεδρίαση
της Τοπικής Κοινότητας για το θέμα, οι διχογνωμίες και οι έντονες
αντιπαραθέσεις για τις φετινές Εκδηλώσεις το καλοκαίρι, δεν είχαν αντικείμενο
την συζήτηση για την άψογη διοργάνωση και την ποιότητά τους, αλλά «πόσα θα
πάρουν από τον Δήμο και πως θα τα μοιράσουν, πως θα κερδίσουν οι επαγγελματίες,
πως θα κατανείμουν τις σουβλακο-τσικνο-χοιροφαγίες...» και άλλα ευτράπελα και αδιανόητα
που δεν τιμούν την ιστορική Διβρη...
Μετά τις εξελίξεις
αυτές το «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ», ανέκρουσε πρύμνα και προσγειώθηκε στην
σκληρή πραγματικότητα. Σε λίγες μέρες, θα ανακοινώσει και επισήμως αν θα κάνει
και ποιες από τις παραπάνω Εκδηλώσεις που είχε ως σκέψη στον «ρομαντικό
Προγραμματισμό» μας. Ποιά πιθανότητα υπάρχει, εάν και εφόσον το επιτρέχουν οι
οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, ώστε οι Εκδηλώσεις μας να στεφθούν από
επιτυχία όπως έχουμε στο παρελθόν πραγματοποιήσει, θα γίνει σύντομα γνωστό..
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
(ΟΙ ΔΥΟ
ΠΙΘΑΝΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΝΩΤΈΡΩ, είναι οι υπ.αρ. Α΄ και Δ΄)
26 ΙΟΥΛΙΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ
-Πρωί (8-10π.μ.), Εκκλησιασμός στα δυο εξωκκλήσια της Αγ. Παρασκευής (Γκρουστάδες και Βασιλαίοι)
-Πρωί (11π.μ.-1μ.μ.), Εγκαίνια της βρύσης του «Πάνω Γαβροβίκου» (αν έχουν περατωθεί οι εργασίες)
-Απόγευμα (7-9μ.μ.), Εκδήλωση στο «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ» με θέμα: «Η
Εκκλησιαστική Ιστορία και τα τιμημένα ράσα της Δίβρης από αιώνων – Ειδικό
αφιέρωμα στους 4 παπάδες της Δίβρης (Παπαποστόλης, Παπανίκος, Παπακώστας,
Παπανδρέας) και τον Ηγούμενο της Ι. Μονής Χρυσοπηγής Άνω Δίβρης (Παρθένιος)»,
με απονομή τιμητικής πλακέτας στους συγγενείς τους.
22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ
-Απόγευμα (6μ.μ.-10μ.μ.) ΗΜΕΡΙΔΑ-ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΓΟΡΤΗ στο «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ»
α) Μουσική βραδιά με τη
συνοδεία ηλεκτρονικού πιάνου (που θα ξεκινήσει και θα παρεμβάλλεται καθόλη τη
διάρκεια της Εκδήλωσης) προσφορά συμπολίτιδος
β) Ανάπτυξη από ειδικό
Τουρκολόγο Καθηγητή Ιστορίας του θέματος: «ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΒΡΗ» με στοιχεία που
προκύπτουν από τα Οθωμανικά κατάστιχα και την απογραφή του έτους 1461» (εάν εξασφαλίσουμε την έλευση του κ. Καθηγητή)
γ) Δεύτερο θέμα: « Η
ιστορική οικογένεια των εκ Δίβρης Μερκουραίων Αγωνιστών και η σημερινή της
συνέχεια»
Θα επακολουθήσει το
γνωστό και καθιερωμένο «διβριώτικο
φίλεμα» (μπομπότα με τουλουμοτύρι»)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου