ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ 2020
ο "ΤΕΛΑΛΗΣ ΤΗΣ ΔΙΒΡΗΣ
Γιάννης Τσετσέλης"
Γιάννης Τσετσέλης"
Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ Η ΔΙΒΡΗ
Στον "ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ"
Η ΝΕΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΔΙΒΡΗΣ
( Έτος 8ο ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΡΙΟΣ 2020 - Aρ. Φύλλου 80)
Όταν ο Δήμος Αρχ.Ολυμπίας, οιυπεύθυνοι κρατικοί παράγοντες, η τοπική κοινωνία και η Κοινότητα κοιμούνται και αδιαφορούν, εμείς επαγρυπνούμε και ενδιαφερόμαστε...
Και δια της εφημερίδας με τον ανωτέρω τίτλο:
Θα σας ενημερώνουμε για μικρά και μεγάλα
θέματα της κωμόπολης
ΠΡΟΛΟΓΟΣ:
Γιατί διαλέξαμε, αυτό το περίεργο τίτλο της ηλεκτρονικής εφημερίδας μας;
Ο Γιάννης Τσετσέλης, για όσους δεν τον γνώρισαν, ήταν μια εμβληματική μορφή, μια «γραφική» (με την πιο καλή έννοια) φιγούρα της παλιάς καλής Δίβρης που έζησε και άφησε το ίχνος του επί πολλές δεκαετίες τον περασμένο αιώνα. Ενδεχομένως το όνομα «Τσετσέλης» να έχει περάσει σε πολλούς με κάποια απαξία, ως ενός φτωχού, καταφρονεμένου και όχι έξυπνου συμπολίτη μας. Ήταν όμως, από τις πιο σημαντικές φυσιογνωμίες που άφησαν εποχή στην ιστορική κωμόπολη. Ελπίζουμε να δοθεί ευκαιρία να γράψουμε για την ψυχοσύνθεση, την καλοσύνη και να ξετυλίξουμε κάποιες ενδιαφέρουσες σημαντικές πτυχές της πολυσήμαντης αυτής προσωπικότητας, με τη διήγηση περιστατικών (το πλείστον σπαραξικάρδιων) που σημάδεψαν όχι μόνο τον ίδιο αλλά όλη την τοπική κοινωνία της Δίβρης. Σήμερα θα περιοριστούμε σε λίγα.
Ξεκινώντας αυτή τη μόνιμη ενημερωτική στήλη κάνουμε γνωστό στους εκλεκτούς αναγνώστες της «ΝΕΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΔΙΒΡΗΣ», ότι ο Γιάννης Τσετσέλης ήταν για ένα μεγάλο διάστημα ο επίσημος εκφωνητής, ο τελάλης της Δίβρης, δηλ. ο άνθρωπος που διαλαλούσε με την χαρακτηριστική και πολλές φορές ακατάληπτη φωνή του («ψεύδιζε» λίγο), όλα τα σημαίνοντα γεγονότα και τις ανακοινώσεις (ως είδος μεγαφώνου) που αφορούσαν τοπικά προβλήματα της Κοινότητας, χαρούμενα ή άσχημα νέα της ζωής της κωμόπολης, η αναγγελία προσωπικής εργασίας, η διανομή νερού για άρδευση κλπ, κλπ. Ήταν με λίγα λόγια η φωνή της συνείδησης της «Αγοράς» της Δίβρης. Ο ίδιος σχεδόν μοναχικός στη ζωή του και πάμφτωχος, για πολλές δεκαετίες ήταν ο «θεληματάς» (κι εδώ με την καλή έννοια) για να εξασφαλίζει τον επιούσιον άρτον και μάλιστα έχει μείνει παροιμιώδες σε διβριώτες και παραθεριστές (στους οποίους ήταν συμπαθέστατος) το περιβόητο «τσετσελόσημο» όπως είχε καθιερωθεί να λέγεται το φιλοδώρημα ή μπουρμπουάρ που έπαιρνε ευχαρίστως όποιο κι αν ήταν και χωρίς γογγυσμόν…
Τα θέματα που θα παρουσιάζουμε θα είναι τηλεγραφικά διατυπωμένα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που θα συλλέγουμε, μαζί με τις συνοδεύουσες φωτογραφίες (παλιές και σημερινές) Σε μερικά θα υπάρχει μεγαλύτερη έκταση, ιδίως όταν υπάρχουν γραπτά ντοκουμέντα. Η χαρακτηριστική φωνή του αείμνηστου Γιάννη Τσετσέλη θα αντηχεί στεντόρεια σε λόγγους και λαγκαδιές όπως τότε, τον παλιό καλό καιρό… Συνεχίζουμε.
Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ο τελάλης της Δίβρης, Γιάννης
Τσετσέλης» ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΝΕΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ, ΤΩΡΑ ΜΕ
ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΠΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ «ΔΙΒΡΗ»
ΟΛΙΓΑ ΠΡΟΛΟΓΙΚΑ: Λόγω των απανωτών γεγονότων που συμβαίνουν στη χώρα μας (Προσφυγικό, Ελληνοτουρκικά, πανδημία Κορονοϊού) ο "ΤΕΛΑΛΗΣ" κάπως έχει ατονίσει τελευταία και από μηνιαίος, έγινε διμηνιαίος και πάει για τριμηνιαίος. Επειδή παράλληλα υπάρχει και η προσωπική μου Ιστοσελίδα στο Facebook καθώς και αυτή του "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ Νίκος Γ. Σωτηρόπουλος", όπου πολλά ξαναγράφονται εδώ υπήρξε μια σκέψη να σταματήσω την κυκλοφορία του "ΤΕΛΑΛΗ".
Όμως δυο πράγματα με έκαναν να μη το πράξω. Το πρώτο οτι μου το ζήτησαν εκλεκτοί συμπατριώτες που είναι στο εξωτερικό και δεύτερο υπάρχουν πολλοί που δεν έχουν Facebook και το παίρνουν μέσω Ηλεκτρονικού Ταχυδρομείου (μέϊλ).
Βεβαίως, ονειρεύομαι να συνεχίσω την Έκδοση του περιοδικού μας "ΔΙΒΡΗ" που σταματησε το 2014.... Λέτε να είναι "όνειρο θερινής νυκτός";;;. Σ.Σ.
Η «ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ» του «ΤΕΛΑΛΗ»
ΕΚ ΒΑΘΕΩΝ...
Η πίστη και οι επιδημίες που ήρθαν για να μείνουν
Της Μαρίας Αρβανίτη - Σωτηροπούλου*
Η
θρησκευτική πίστη θα έπρεπε να είναι καθαρά ιδιωτική υπόθεση, αφού σε τελική
ανάλυση είναι διάλογος του καθενός προσωπικά με ό,τι καθένας μας ορίζει σαν θεό.
Όμως η κάθε ανθρώπινη κοινωνία οργανώθηκε έτσι ώστε η θρησκεία, αντί για
παρηγοριά απέναντι στη βεβαιότητα του θανάτου, να μετατραπεί σε κατευθυντήρια
δύναμη για την εξουσία τής εκάστοτε ιθύνουσας τάξης.
Έτσι,
ακόμη και ο Σωκράτης, που πίστευε περισσότερο στους ανθρώπινους νόμους, δεν
δίσταζε να προτρέπει ότι πρέπει να τιμάμε το Δαιμόνιον και δημόσια μετά των
πολλών, γιατί η θρησκεία είναι και κοινωνικό συμβόλαιο.
Κάθε
θρησκεία έχει απόψεις που κάθε γενιά επαναξιολογεί και οι θρησκείες που
επιβιώνουν είναι εκείνες που εξελίσσονται.
Ο 20ός
αιώνας βασίστηκε στη λογική και η επιστήμη πραγματοποίησε θαύματα που μόνο ο
Θεός πιστεύαμε ότι ήταν δυνατόν να πράξει· όμως η ανθρωπότητα εμμένει στη
θρησκευτική ιδεολογία τόσο που να ζούμε την επιστροφή στην εποχή των
θρησκευτικών πολέμων, οι μουσουλμάνοι παρέλαβαν τη σκυτάλη από τους καθολικούς
- προτεστάντες της Ιρλανδίας, ενώ σήμερα στην Ουκρανία οικογένειες χωρίζουν για
το σε ποιον πατριάρχη ανήκει η Ορθόδοξη κατά τα άλλα Εκκλησία τους.
Η εμμονή
της Ελληνορθοδόξου Εκκλησίας μας σε παρωχημένες απόψεις, αν και ελαστικότερη
από τη Ρωμαιοκαθολική σε θέματα όπως π.χ. του διαζυγίου, είναι διαχρονική. Οι
γυναίκες ακόμη και σήμερα θεωρούνται ρυπαρές, δεν επιτρέπεται όχι μόνο να
γίνονται ιερείς αλλά κατά την περίοδο και μετά τη γέννα απαγορεύεται να
προσκυνούν τις εικόνες και να μετέχουν στα μυστήρια. Ο θρησκευτικός γάμος
απαγορεύεται κατά τη Σαρακοστή, τον Δεκαπενταύγουστο κ.λπ., ενώ το μυστήριο της
Θείας Κοινωνίας σε αντίθεση με τους ρωμαιοκαθολικούς, που παίρνουν μόνο την όστια,
γίνεται για τον λαό με κοινό ιερό δισκοπότηρο και κουταλάκι. Οι ιερείς
μεταλαμβάνουν κατ’ ευθείαν από το δισκοπότηρο, αφού και ο ίδιος ο Χριστός σε
δύο φάσεις δίδαξε τη Θεία Κοινωνία. «Λάβετε φάγετε» κι έκοψε τον άρτο και
«πίετε εξ αυτού πάντες» και έδωσε σε όλους το κοινό ποτήρι. Κάθε εκκλησία
επέβαλε στο πλήρωμα την πίστη και το τελετουργικό με αιματηρούς πολλές φορές
αγώνες και αναρίθμητα υπέρ της πίστεως θύματα.
Σήμερα,
στον Δυτικό κόσμο, σε αντίθεση με το Ισλάμ, θεωρούμε παγιωμένη την ανεξιθρησκεία
και δεν πιστεύουμε ότι αξίζει να πεθάνουμε ή να σκοτωθούμε για κάποιο
θρησκευτικό δόγμα, αν και το κάνουμε για τη σημαία της ποδοσφαιρικής μας
ομάδας...
Σίγουρα
κάτι θεϊκό υπάρχει στον απέραντο κόσμο που η επιστήμη μάς αποκάλυψε, απλώς το
δικό μας μυαλό είναι ανίκανο να συλλάβει τη γενική εικόνα. Το καλό της
επιστήμης σε σχέση με τη θεολογία είναι ότι επιτρέπει (αν και συχνά με
αναταράξεις) τη ριζική ανατροπή σε κάθε πιστεύω, αρκεί να βρει τη σωστή
τεκμηρίωση.
Πολλοί
επιστήμονες καταφέρνουν σήμερα να συμβιβάσουν το θρησκευτικό τους δόγμα με την επιστημονική
αλήθεια χωρίς να έχουν την τύχη του Γαλιλαίου ή της Ύπατίας.
Δεν
καταλαβαίνω όσους κοσμικούς διαμαρτύρονται επειδή η Εκκλησία δεν επιτρέπει σε
άτομο που προχώρησε σε πολιτικό γάμο να είναι νονός (εξ ορισμού όποιος δεν
πιστεύει στο μυστήριο του γάμου είναι ακατάλληλος να μυήσει θρησκευτικά το
νεοφώτιστο) ή σε όσους λένε ότι η Εκκλησία πρέπει να επιτρέψει την καύση των
νεκρών. Αν θέλεις να ανήκεις σε οποιαδήποτε θρησκεία, είναι σωστό το να
υποτάσσεσαι σε όσα η πλειοψηφία του ποιμνίου πιστεύει. Γι’αυτό και στις Δυτικές
κοινωνίες ισχύει η ανεξιθρησκεία, που επιτρέπει σε κάθε πολίτη να κάνει
πολιτικό γάμο ή κηδεία και να ονομάσει το παιδί στον ληξίαρχο, χωρίς
θρησκευτική τελετή. Στην Ελλάδα θέλουμε και να γιορτάζουμε το Πάσχα και να
τρώμε κρέας τη Σαρακοστή και διαμαρτυρόμαστε επειδή η εκκλησία θέτει όποιους
κανόνες κρίνει σε γάμους και βαφτίσια που κάνουμε σαν γραφική κοσμική επίδειξη.
Η κάθε
εκκλησία έχει δικαίωμα και καθήκον να θέτει κανόνες εφ’ όσον αυτοί δεν
περιορίζουν την ελευθερία των άλλων και δεν έρχονται σε αντίθεση με το κοινό
συμφέρον.
Ο κορωνοϊός Convid -19 και οι επιδημίες
Ο
κορωνοϊός Convid -19 και το αδελφάκι του δεν είναι ούτε ο πρώτος ούτε ο
τελευταίος που θα προκαλέσει σοβαρή επιδημία στους ανθρώπους και τα
χρηματιστήρια.
Οι
άνθρωποι κάπως πρέπει να πεθαίνουμε και τούτος μάλλον είναι σπλαχνικότερος από
τον Η1Ν1 της γρίπης, αφού σκοτώνει λιγότερους, βασικά ηλικιωμένους και
εξασθενημένους. Όσο η επιστήμη ανακαλύπτει τρόπους θεραπείας, τόσο τα μικρόβια
και οι ιοί θα βρίσκουν τρόπους να επιβιώνουν μεταλλασσόμενοι, επειδή έτσι κινείται
η ζωή στον πλανήτη μας.
Ο
άνθρωπος έχει προκαλέσει βλάβη στον πλανήτη, αλλά το μόνο βέβαιο είναι ότι η Γη
θα επιβιώσει περισσότερο, ακόμη και καταστρέφοντας τους ανθρώπους, όπως το
έκανε με τους δεινόσαυρους.
Στο
πλαίσιο όμως των ανθρώπινων επιλογών απέναντι σε μια επιδημία, όταν συγκρούεται
η θρησκευτική πίστη με το κοινό συμφέρον, είναι σωστό να πρυτανεύει η κοινή
λογική. Παραδόξως η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία, η Βουλγαρική και η Αμερικανική
έδειξαν καλύτερα αντανακλαστικά από αυτήν της Ελλάδας. Και είναι ανεύθυνο από
υπεύθυνο γιατρό τη συγκεκριμένη στιγμή να νομίζει ότι φορά φωτοστέφανο μάρτυρα
διακηρύττοντας ότι -αν και ο ιός μεταδίδεται με το σάλιο- η Θεία Κοινωνία -σαν
χλωρίνη- λόγω πίστης αδρανοποιεί τους ιούς, που μεταφέρονται στο κοινό κουτάλι.
Είναι δικαίωμα του κάθε πιστού να πιστεύει ότι η πίστη του τον θωρακίζει
απέναντι σε κάθε κίνδυνο, άλλωστε το κοινό ποτήρι είναι κοινή πρακτική σε κάθε
τελετή ανθρώπινης συναδέλφωσης, οι σεξουαλικές πρακτικές μεταβιβάζουν
απίστευτους αριθμούς παθογόνων οργανισμών και η ανθρωπότητα επιβιώνει και λόγω
της ανταλλαγής παθογόνων και προστατευτικών μικροβίων στις καθημερινές πράξεις.
Τη
συγκεκριμένη όμως στιγμή, υπάρχει ένας νέος άγνωστος τύπος κορωνοϊού, για τον
οποίο ξέρουμε μόνο ότι έχει τεράστια μεταδοτικότητα και ευτυχώς μικρή
θνησιμότητα. Ο κάθε πιστός έχει δικαίωμα να ρισκάρει για τον εαυτό του
επιδεικνύοντας την πίστη του με όχημα το μυστήριο της Θείας Κοινωνίας, αρκεί να
συμπεριφερθεί μετά όπως εκείνοι (εγκλεισμός σε καραντίνα για 15 μέρες) που
απλώς συναντήθηκαν με τα απροετοίμαστα θύματα του θρησκευτικού τουρισμού και
που ουσιαστικά προκάλεσαν την επιδημία στην Ελλάδα.
Οι
επιδημίες ιώσεων δεν πρόκειται να σταματήσουν. Και μπορεί να είναι πολύ
χειρότερες από την πανούκλα, που σημάδεψε ανεξίτηλα με τρόμο την ανθρώπινη
Ιστορία και ξύπνησε ρατσισμό και κτηνωδία. Ευτυχώς δεν ζούμε στον Μεσαίωνα, να
προσπαθούμε να θεραπεύουμε με αγιασμό και λιτανείες. Ταυτόχρονα, και η πρακτική
τού να αδειάζουμε τα ράφια των σούπερ μάρκετ γιατί ο «σώζων εαυτόν σωθήτω»
είναι απολύτως καταδικαστέα.
Όλη η
ανθρωπότητα και οι θρησκευτικές κοινότητες πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα.
Ο κόσμος που περιγράφει ο Καμύ στην “Πανούκλα” του ήλθε, δυστυχώς, για να
μείνει.
* Η Μαρία Αρβανίτη Σωτηροπούλου είναι γιατρός, πρόεδρος
του ελληνικού κλάδου της IPPNW
ΦΩΤΟ-ΡΕΠΟΡΤΑΖ
v Γιατί η ΠΕΕΔ και το «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ» αποφάσισε να
ΜΗ συμμετάσχει στα πλαίσια του Δήμου Αρχ. Ολυμπίας, στις γιορταστικές
Εκδηλώσεις για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821…
Ίσως
φανεί περίεργο, το άνω αναφερόμενο και
να γίνει και αιτία παρεξήγησης. Και τούτο γιατί οι πάντες δέχονται χωρίς καμιά
αμφισβήτηση ότι το ορθό και λογικό είναι η Δίβρη στον γιορτασμό που θα γίνει του χρόνου, θα πρέπει να είναι στο επίκεντρο
των Εκδηλώσεων αφού στη ιστορική κωμόπολη και γύρω από αυτήν -και το Πούσι
βεβαίως- διαδραματίστηκαν τα περισσότερα γεγονότα που έχουν καταγραφεί στην
ιστορία.
Μάλιστα σε μένα, πριν από πολύ καιρό τόσο ο Δήμαρχος κ. Γεωργιόπουλος όσο και ο πρώην Δήμαρχος κ. Δεββές έχουν εκφράσει δημόσια τη θέση αυτή και αυτό μας ικανοποίησε πολύ. Ως εδώ καλά, και εμείς στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, ελπίζαμε να βοηθήσουμε για την επιτυχία των εορτών και να διαθέσουμε τον πλούσιο και ανεκτίμητο ιστορικό πλούτο που έχουμε, βεβαίως πάντα στα πλαίσια των ευρύτερων Δημοτικών Εκδηλώσεων.
Μάλιστα σε μένα, πριν από πολύ καιρό τόσο ο Δήμαρχος κ. Γεωργιόπουλος όσο και ο πρώην Δήμαρχος κ. Δεββές έχουν εκφράσει δημόσια τη θέση αυτή και αυτό μας ικανοποίησε πολύ. Ως εδώ καλά, και εμείς στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, ελπίζαμε να βοηθήσουμε για την επιτυχία των εορτών και να διαθέσουμε τον πλούσιο και ανεκτίμητο ιστορικό πλούτο που έχουμε, βεβαίως πάντα στα πλαίσια των ευρύτερων Δημοτικών Εκδηλώσεων.
Όμως ενώ προηγήθηκαν τα ανωτέρω, συνέβησαν κάποια
γεγονότα εκ μέρους του Δήμου (και της
Περιφέρειας για να είμαστε δίκαιοι) που μας εξέπληξαν και μας στενοχώρησαν. Η ΠΔΕ βγάζει μια Ανακοίνωση στις 8 Φεβρουαρίου
που έστειλε στους Δήμους να στείλουν τις προτάσεις τους «εξπρές», μέχρι 21
Φεβρουαρίου (!!)… Ο Δήμος Αρχ. Ολυμπίας αντί να ειδοποιήσει τους
ενδιαφερόμενους φορείς αμέσως άργησε και έστειλε έγγραφο στις Κοινότητες 18
Φεβρουαρίου για να κάνουν προτάσεις εντός 3 ημερών (!!!)….
Εμείς που δεν ειδοποιηθήκαμε καν (ενώ άλλοι φορείς
σαν και μας, το έμαθαν εγκαίρως) τυχαία είδαμε στο Κοινοτικό Κατάστημα
Λαμπείας μια Ανακοίνωση με ημερομηνία 18
Φεβρουαρίου, ζητώντας από τους ενδιαφερόμενους να στείλουν τις προτάσεις τους.
Πήραμε αργότερα, στις 26 Φεβρουαρίου και ένα μειλ από το
Γραφείο του Δημάρχου κ. Γεωργιόπουλου, με το περιεχόμενο που βλέπετε και τις διαμορφωμένες
προτάσεις του Δήμου προς την ΠΔΕ:
|
Τετ, 26 Φεβ, 9:47 π.μ.
|
|||
Κύριε Σωτηρόπουλε,
Μετά την συζήτηση που είχατε με τον
Αντιδήμαρχο Αρχαίας Ολυμπίας κ. Χάρη Σπηλιόπουλο, σας στέλνουμε τις προτάσεις
που υποβάλαμε στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας για τον εορτασμό των 200 χρόνων
από την Επανάσταση του 1821. Με χαρά αναμένουμε τη δική σας συμβολή επί των
προτάσεων αυτών.
Με εκτίμηση,
Γραφείο Δημάρχου Αρχαίας Ολυμπίας
Μετά από ώριμη σκέψη και σταθμίζοντας σοβαρά τις καταστάσεις,
τις κινήσεις άλλων Συλλογικών φορέων και κυρίως το περιεχόμενο των προτάσεων
του Δήμου που τις θεωρούμε πρόχειρες και εν πολλοίς ανεδαφικές, στείλαμε το
παρακάτω έγγραφο με την απόφασή μας:
«ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ
ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Επείγον
ΛΑΜΠΕΙΕΩΝ
(ΔΙΒΡΙΩΤΩΝ) ΗΛΕΙΑΣ
«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ»
27063 Λαμπεία τηλ 6972295293 Λαμπεία (Δίβρη) 29-2-2020
αρ. πρωτ. 2532
Προς τον
Αντιδήμαρχο Διοικητικών,
Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού
Αρχαίας Ολυμπίας κ. Χαράλαμπο Σπηλιόπουλο
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Δήμαρχο Αρχ. Ολυμπίας κ. Γ. Γεωργιόπουλο
ΘΕΜΑ: Προτάσεις για τα 200 χρόνια από την
Επανάσταση του 1821
ΣΧΕΤΙΚΑ
α. Το κοινοποιηθέν σε μας υπ. αρ. 1060/24-2-2020 έγγραφό σας προς την ΠΔΕ
β. Το από 26 Φεβρ 2020 σημείωμα (με μειλ) του Γραφείου Δημάρχου ΑΟ
Αξιότιμε
κ. Αντιδήμαρχε
Μετά την ανάγνωση και
μελέτη των ανωτέρω (α) και (β)
σχετικών που λάβαμε (με καθυστέρηση και αγνόησή μας) και μετα την
τηλεφωνική επικοινωνία και καλή συζήτηση που είχαμε μαζί σας, θέλουμε να σας
γνωρίσουμε τα εξής:
1.
Με το άνω (β) σχετικό μας λέτε «αναμένουμε την δική σας
συμβολή επι των προτάσεων» που υποβάλλατε ήδη στην ΠΔΕ με το άνω (α) σχετικό, σε 5 θεματικές
ενότητες μεταξύ των οποίων η 1η
για την ιδιαίτερη πατρίδα μας Δίβρη.
2.
Παρότι αιφνιδιασθέντες και ανέτοιμοι όχι για να κάνουμε
προτάσεις (γιατί δεν μας ζητάτε κάτι τέτοιο, παρά μόνον «συμβολή» επί των
αποσταλεισών προτάσεων σας), εμείς προσφύγαμε για βοήθεια σε φίλους επιστήμονες
ιστορικούς, συζητήσαμε και
προβληματιστήκαμε σοβαρά για το ποια μπορεί να είναι η δική μας συμμετοχή.
3.
Είναι αλήθεια, ότι μας είχε ικανοποιήσει το γεγονός, ότι
τόσον εσείς και ο κ. Δήμαρχος όσο και το μέλος την προηγούμενης Δημοτικής αρχής
κ. Δεββές, είχατε εκφράσει την γνώμη ότι η Δίβρη και το Πούσι θα πρέπει να είναι στο επίκεντρο των εορταστικών
εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Και βέβαια τώρα
βλέπουμε, η πρώτη των προτάσεων σας αναφέρεται στη Δίβρη.
4.
Εμείς δεν είμαστε ειδήμονες, παρότι εγώ (ο υπογράφων)
ασχολήθηκα εδώ και δεκαετίες συνεργάστηκα με διαπρεπείς ιστορικούς, όπως με τον
συγγραφέα του βιβλίου μας «Η ΔΙΒΡΗ ΗΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ» (το μεγαλύτερο
μέρος του οποίου περιλαμβάνει την
συμβολή της Δίβρης στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα του ΄21) αείμνηστο Νίκο Β. Αναστόπουλο και
πραγματοποιήσαμε Επιστημονικές Ημερίδες με Καθηγητές Ιστορίας του
Πανεπιστημίου. Έτσι διαβάζοντας τις
υποβληθείσες προτάσεις σας στην ΠΔΕ, έχουμε κάποιες ενστάσεις, κυρίως
ιστορικού περιεχομένου και χωροθεσίας Εκδηλώσεων.
Καταλήξαμε ως «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ» να μην
«συμβάλλουμε» στις υποβληθείσες προτάσεις σας, ούτε να μετέχουμε στα πλαίσια
των Εκδηλώσεων του Δήμου.
Και παράλληλα, να ευχηθούμε ολόψυχα, επιτυχία
στο σοβαρό έργο που έχετε να επιτελέσετε, για τον εορτασμό των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821.
Όμως εάν και εφόσον το επιτρέψουν οι
συνθήκες (κοινωνικές και οικονομικές) στο μέτρο των δικών μας μικρών
δυνατοτήτων, ίσως να κάνουμε και μείς ορισμένες τοπικές εκδηλώσεις στο
«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ», αξιοποιώντας το πλούσιο και ανεκτίμητο υλικό που
έχουμε, ως υπέρτατο χρέος στους ηρωικούς προγόνους μας.
Μετά τιμής
Ο πρόεδρος του «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΒΡΗΣ»
Σωτήρης Σωτηρόπουλος
Υ.Γ.
Το παρόν να πρωτοκολληθεί και καταστεί δημόσιο έγγραφο»
v Στον «ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ»
ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΕΠΙΔΗΜΙΑΣ του κορονοϊού στην Ελλάδα και …την Δίβρη!…
Τα πολλά τα γνωρίζουν όλοι οι συνέλληνες.
Μόνο δυο ταπεινές κουβέντες δικές μου, από την θέση του ενεργού πολίτη της Δίβρης
και της ιδιότητάς μου ως γιατρού που έκαναν σε μένα μεγάλη εντύπωση μεταξύ
άλλων σοβαρών και ευτράπελων.
1.
Τα τερατώδη ψέματα (fake news) περί κορονοϊού,
και στην εύανδρο Δίβρη..., έδωσαν και πήραν αυτή την εποχή….
Λοιπόν ευρισκόμενος στην ερημιά της γενέτειρας, έφτασαν στα αυτιά μου τα
εξής τερατώδη:
Είπαν
-"Αρρώστησε από κορονοιό ο αγροτικός γιατρός της Δίβρης και πήγε στο Νοσοκομείο του Ρίου (!!!) και τον αντικατέστησε μια νέα γιατρίνα που μάλιστα είναι εγγονονύφη Διβριωτη"... Η είδηση έφτασε και στην Αθήνα και τρομοκράτησε συμπατριώτες που φοβούνται να κατέβουν στη Δίβρη!...
Η αλήθεια είναι ότι ο γιατρός έφυγε υγιής προ μηνών (προ κορονοιού) και πράγματι διορίστηκε η νέα γιατρίνα...
-"Αρρώστησε από κορονοιό ο αγροτικός γιατρός της Δίβρης και πήγε στο Νοσοκομείο του Ρίου (!!!) και τον αντικατέστησε μια νέα γιατρίνα που μάλιστα είναι εγγονονύφη Διβριωτη"... Η είδηση έφτασε και στην Αθήνα και τρομοκράτησε συμπατριώτες που φοβούνται να κατέβουν στη Δίβρη!...
Η αλήθεια είναι ότι ο γιατρός έφυγε υγιής προ μηνών (προ κορονοιού) και πράγματι διορίστηκε η νέα γιατρίνα...
-«Μια νύφη της Δίβρης έχει προσβληθεί από κορονοϊό» και αμέσως
τηλεφώνησαν στο ΕΚΑΒ… Και πράγματι ήρθε το ασθενοφόρο στις 11 η ώρα την νύχτα πήρε
την κυρία την πήγε στην Πάτρα, όπου ευρέθη «καθαρή» και επανήλθε οίκαδε…
Κοντά στη γενική θλίψη και περισυλλογή
για τα συμβαίνοντα γενικώς στη μικρή και τη μεγάλη πατρίδα, τα ανωτέρω ήταν
έστω μια μικρή-πικρή διασκέδαση.
ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ: Μόλις με πληροφορούν, ότι οι συμπολίτες μου Διβριωτες διαδίδουν τρομοκρατημένοι, οτι άλλα τέσσερα κρούσματα υπάρχουν στη Δίβρη!!!.... (σ.σ. μάλλον πριν απαγορευτεί η κυκλοφορία να πάω απο κοντά να ερευνήσω, μέχρι που θα φτάσει η ακατάσχετη φημολογία)
ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ: Μόλις με πληροφορούν, ότι οι συμπολίτες μου Διβριωτες διαδίδουν τρομοκρατημένοι, οτι άλλα τέσσερα κρούσματα υπάρχουν στη Δίβρη!!!.... (σ.σ. μάλλον πριν απαγορευτεί η κυκλοφορία να πάω απο κοντά να ερευνήσω, μέχρι που θα φτάσει η ακατάσχετη φημολογία)
2.
Στη πρώτη ΔΙΣ όλοι οι Αρχιερείς μαζί το διακήρυξαν, στεντορεία τη φωνή:
-Ιδού!, η θεία κοινωνία είναι το "ΦΑΡΜΑΚΟ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ" (δια πάσαν νόσον και….)
Στη πρώτη ΔΙΣ όλοι οι Αρχιερείς μαζί το διακήρυξαν, στεντορεία τη φωνή:
-Ιδού!, η θεία κοινωνία είναι το "ΦΑΡΜΑΚΟ ΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΑΣ" (δια πάσαν νόσον και….)
Ευτελίζοντας ακόμη και
αυτήν ταύτην την θεολογικήν υπόστασιν ενός θείου μυστηρίου ακόμη και για εκείνους
τους ευλαβείς που μεταλαμβάνουν, αφού οι «Άγιοι γέροντες» προσομοιάζουν το περιεχόμενο
της θείας μεταλήψεως με το "νερό του Καματερού", την
"πικραγγουριά του Σιμεωνιδη" και τα άλλα "θαυματουργά
μαντζούνια" που από καιρού εις καιρόν κυκλοφορούν!!!....
Ε!, λέω εγω δεν έχουν το Θεό τους οι γέροντες....
Ε!, λέω εγω δεν έχουν το Θεό τους οι γέροντες....
Και ευτυχώς έπρεπε –
έστω και με καθυστέρηση- να παρέμβει ο πρωθυπουργός και να υποστούν την γενική λαϊκή
κατακραυγή για «να τα μαζέψουν» στην δεύτερη συνεδρίαση της ΔΙΣ
-Πόσο μας λείπεις, παπα Νικο (Τσαμη) μεγάλε
και τολμηρέ «ιεροφιλόσοφε της Διβρης», να τους τα ψάλεις από την καλή!!...
v Το Αρχιτεκτονικό
Μνημείο-Υδραγωγείο της «ΕΙΣΒΟΡΑΣ» και η …«πονεμένη ιστορία του»!...
Η διαχρονική ιστορία αυτού κτιρίου-κοσμήματος
που έχει ηλικία 113 ετών είναι γνωστή.
Δυστυχώς, μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμιά επίσημη
ενημέρωση εκ μέρους τους. νωστή. Όταν μάθαμε την νέα καταστροφή που υπέστη, αμέσως στείλαμε την παρακάτω «ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΗ» στον Δήμο και την ΔΕΥΑ Αρχ. Ολυμπίας μαζί με φωτογραφικό υλικό που μας έστειλε φίλος.
Διαβάστε το έγγραφό μας:
«ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ
ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ
Εξαιρ. ΕΠΕΙΓΟΝ
ΛΑΜΠΕΙΕΩΝ
(ΔΙΒΡΙΩΤΩΝ) ΗΛΕΙΑΣ
«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ»
27063 Λαμπεία τηλ 6972295293 Λαμπεία (Δίβρη) 8-2-2020
αρ. πρωτ. 2528
ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΗ
Προς
1. Δήμαρχο Αρχ. Ολυμπίας κ. Γεώργιο Γεωργιόπουλο
2. Πρόεδρο ΔΕΥΑ ΑΟ κ. Νίκο Μαρούντα
3. Αρμόδιο Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών Δήμου
Αρχ. Ολυμπίας
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: 1.
Θεματικό Αντιδήμαρχο ΔΕ Λαμπείας κ. Β.
Αρβανίτη
2. Πρόεδρο και
μέλη της Τοπικής Κοινότητας Λαμπείας
ΘΕΜΑ:
Κατέρρευσε το Αρχιτεκτονικό Μνημείο του Υδραγωγείου της «ΕΙΣΒΟΡΆΣ». Μέγας κίνδυνος
για την υγεία των κατοίκων. Ανάγκη άμεσης αποκατάστασης
Κύριοι αρμόδιοι και υπεύθυνοι
Με
μεγάλη λύπη μας είδαμε ένα από τα βασικά Υδραγωγεία της Κοινότητας Λαμπείας που
τυχαίνει να είναι και σπουδαίο Αρχιτεκτονικό Μνημείο (κτίσεως το έτος 1907,
δαπάνη ευεργέτη Γ. Δανίκα) που υδρεύει δυο συνοικίες της Δίβρης (Βασιλαίους και
Λαζαράδες και την υπαίθρια βρύση της «Ράχης»), λόγω των καιρικών φαινομένων και την πτώση βράχων κατέρρευσε η
στέγη στην δυτική πλευρά της κατά το ένα τρίτο και πλέον.
Γνωρίζετε
ότι πριν 2 χρόνια είχε καταρρεύσει το ανατολικό
τμήμα της στέγης και τότε είχαμε αποδυθεί σε ένα επίμονο μακροχρόνιο αγώνα με συνεχή
γραπτά και προφορικά αιτήματα ημών και των κατοίκων και …«με τα πολλά», εδέησε
η προηγούμενη Δημοτική Αρχή και ΔΕΥΑ ΑΟ να επισκευάσει την ζημιά αυτή. Και να
υπενθυμίσουμε ότι η τότε ανεκδιήγητη ηγεσία του Δήμου και της ΔΕΥΑ ΑΟ θέλησε
στην αρχή να κάνει κάποια «μπαλώματα» με ευτελή και πρόχειρα υλικά (τσίγκους
κλπ) για να θεραπεύσει την κατάσταση και έπρεπε να διαμαρτυρηθούμε έντονα και
προς όλες τις συναρμόδιες αρχές (Περιφέρεια, Υγειονομικό κλπ) για να γίνει σωστά η αποκατάσταση (προς τούτο βοήθησε και
ο τότε Αντιδήμαρχος ΔΕ Λαμπείας κ. Αρβανίτης) αλλά το έργο έμεινε ημιτελές.
Δυστυχώς
όμως, ενώ ζητήσαμε με επιμονή ότι θα έπρεπε να στερεωθεί με κοιλοδοκούς και το υπόλοιπο μέρος της στέγης έστω και
πρόχειρα χωρίς μεγάλη δαπάνη, μας αγνόησαν προκλητικά και ιδού!, σήμερα το
αποτέλεσμα (βλ. φωτογραφίες).
Ακόμη και η νέα
Δημοτική Αρχή και η νέα διοίκηση της ΔΕΥΑ, ενώ απαιτούσαμε (βλ. και ΥΠΟΜΝΗΜΑ
μας υπ.αρ. 2512 από τις 17 Οκτωβρίου 2019) κωφεύσατε στο αίτημά μας για «Να
ολοκληρωθεί το έργο διάσωσης και τελική επισκευή του Υδραγωγείου-Μνημείου της
«ΕΙΣΒΟΡΑΣ». Αλλά το ΥΠΟΜΝΗΜΑ
μας πήγε στις καλένδες (και ο κ. πρόεδρος του ΔΣ, απαξίωσε να μας απαντήσει αν
ενημέρωσε το ΔΣ, ως είχε χρέος)
Μετά
την έκθεση των ανωτέρω ΖΗΤΆΜΕ
Το συντομότερο
δυνατόν, να προβείτε στην αποκατάσταση της στέγης του Υδραγωγείου με όλους
τους όρους της Τεχνικής αρτιότητας που επιβάλλεται και όχι με προχειροδουλειές,
ώστε και το Μνημείο να λάβει την δομική μορφή που αρμόζει και το κυριότερο να προστατεύσετε
την υγεία των κατοίκων που ως γνωστόν μαστίζονται από την κοπρανώδη μόλυνση
του πόσιμου νερού. Διαφορετικά θα φέρετε
ακεραία την ευθύνη, για ότι θα επακολουθήσει και συμβεί.
Εν αναμονή άμεσων ενεργειών σας και απαντήσεώς
σας
Με τιμή, ο πρόεδρος του
ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΒΡΗΣ
Σωτήρης Σωτηρόπουλος
Υ.Γ. Το παρόν να
πρωτοκολληθεί και καταστεί δημόσιο έγγραφο
ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ:
4 φωτογραφίες της καταστροφής του Υδραγωγείου»
Τι είδα όταν κατέβηκα στη Δίβρη σε επίσκεψη και επί τόπου αυτοψία στο
Αρχιτεκτονικό Μνημείο - Υδραγωγείο της "ΕΙΣΒΟΡΑΣ" στους Βασιλαιους...
Αρχιτεκτονικό Μνημείο - Υδραγωγείο της "ΕΙΣΒΟΡΑΣ" στους Βασιλαιους...
Έχω γράψει κατά κόρον
γι' αυτό το παλιό κόσμημα της Διβρης.
Εντελώς συνοπτικά. Κατασκευάστηκε σε υψόμετρο 1100μ. το έτος 1907 (πριν 113 χρόνια!!..) με δαπάνη του ευεργέτη μεγαλεμπόρου της Πάτρας Γεωργίου Δανίκα (επι Δημαρχίας Θεόδ. Στεφανόπουλου) και κόστισε με σημερινή αντιστοιχία χρημάτων περίπου 2,5 ( !!!...) εκατομμυρίων ευρώ.
Οι διαστάσεις του είναι 20μ. μήκος, 4μ. πλάτος, 2μ. ύψος
Άντεξε πάνω από 110 χρόνια.... Πριν 3 χρόνια κατέρρευσε ένα μέρος 4 μέτρα και μετά από δικούς μας αγώνες, επισκευάστηκε το κομμάτι αυτό.
Εντελώς συνοπτικά. Κατασκευάστηκε σε υψόμετρο 1100μ. το έτος 1907 (πριν 113 χρόνια!!..) με δαπάνη του ευεργέτη μεγαλεμπόρου της Πάτρας Γεωργίου Δανίκα (επι Δημαρχίας Θεόδ. Στεφανόπουλου) και κόστισε με σημερινή αντιστοιχία χρημάτων περίπου 2,5 ( !!!...) εκατομμυρίων ευρώ.
Οι διαστάσεις του είναι 20μ. μήκος, 4μ. πλάτος, 2μ. ύψος
Άντεξε πάνω από 110 χρόνια.... Πριν 3 χρόνια κατέρρευσε ένα μέρος 4 μέτρα και μετά από δικούς μας αγώνες, επισκευάστηκε το κομμάτι αυτό.
Τι είδα στη επίσκεψη αυτή και στενοχωρήθηκα και μελαγχόλησα:
1. Ένας βράχος έπεσε στο Δυτικό μέρος της Δεξαμενής και κατέστρεψε οριστικα την στέγη σε μήκος 5 μέτρων.... Και ενώ πέρυσι εμείς παρακαλούσαμε τους υπεύθυνους της ΔΕΥΑ και τον Αντιδήμαρχο Λαμπειας να βάλλουν κοιλοδοκούς στήριξης της υπόλοιπης στέγης, αδιαφόρησαν και ιδού το αποτέλεσμα!...
2. Στο επισκευασμένο ανατολικό μέρος πέρυσι δεν έχουν βάλει ένα συρματόπλεγμα (!!) και άνετα μπαίνουν τα γιδοπρόβατα στη στέγη όπου μπορούν να κοπρίζουν και να μολύνουν με κολοβακτηρίδιο το νερό που πίνουν οι δυο συνοικίες Βασιλαιοι και Λαζαραδες...
3. Ο αγωγός που υδρεύει τα "Καρλετσαίικα" σπίτια βόσκει στην ύπαιθρο και το φρεάτιο παροχής σε άθλια κατάσταση...
4. Ο δρόμος (μιας χρήσεως) 200 μέτρων που έφτιαξαν πέρυσι και ξόδεψαν χωρίς λόγο χιλιάδες ευρώ σχεδόν κατεστραμμένος (ενώ μπορούσαν να μεταφέρουν τα υλικά, σε δημιουργούμενο μονοπάτι με ελάχιστα χρήματα)....
5. Ο δρόμος πρόσβασης στο Υδραγωγείο περίπου 250 μετρίων φραγμένος απο νέα κατολίσθηση...
6. Ο κοινοτικός δρόμος προς Βασιλαιους, είναι σε άθλια κατάσταση, πλήρως εγκαταλελειμμένος ...
1. Ένας βράχος έπεσε στο Δυτικό μέρος της Δεξαμενής και κατέστρεψε οριστικα την στέγη σε μήκος 5 μέτρων.... Και ενώ πέρυσι εμείς παρακαλούσαμε τους υπεύθυνους της ΔΕΥΑ και τον Αντιδήμαρχο Λαμπειας να βάλλουν κοιλοδοκούς στήριξης της υπόλοιπης στέγης, αδιαφόρησαν και ιδού το αποτέλεσμα!...
2. Στο επισκευασμένο ανατολικό μέρος πέρυσι δεν έχουν βάλει ένα συρματόπλεγμα (!!) και άνετα μπαίνουν τα γιδοπρόβατα στη στέγη όπου μπορούν να κοπρίζουν και να μολύνουν με κολοβακτηρίδιο το νερό που πίνουν οι δυο συνοικίες Βασιλαιοι και Λαζαραδες...
3. Ο αγωγός που υδρεύει τα "Καρλετσαίικα" σπίτια βόσκει στην ύπαιθρο και το φρεάτιο παροχής σε άθλια κατάσταση...
4. Ο δρόμος (μιας χρήσεως) 200 μέτρων που έφτιαξαν πέρυσι και ξόδεψαν χωρίς λόγο χιλιάδες ευρώ σχεδόν κατεστραμμένος (ενώ μπορούσαν να μεταφέρουν τα υλικά, σε δημιουργούμενο μονοπάτι με ελάχιστα χρήματα)....
5. Ο δρόμος πρόσβασης στο Υδραγωγείο περίπου 250 μετρίων φραγμένος απο νέα κατολίσθηση...
6. Ο κοινοτικός δρόμος προς Βασιλαιους, είναι σε άθλια κατάσταση, πλήρως εγκαταλελειμμένος ...
Ποια (ΔΕΝ) ήταν η ανταπόκριση του Δήμου και της ΔΕΥΑ στην δική μας
έκκληση
Το δικό μας έγγραφο από 8 Φεβρουαρίου
2020, για το σοβαρό θέμα της "ΕΙΣΒΟΡΑΣ" (που μάλιστα γράφτηκε μετά συμφωνία
και παράκληση του θεματικού Αντιδημάρχου Λαμπειας κ. Αρβανιτη) πήγε στα αζήτητα
του Δήμου και της Λαμπείας και "θάφτηκε " από όλους εκεί στο Δημοτικό
Συμβούλιο και την ΔΕΥΑ, που συνεχίζουν το ίδιο βιολί με τους προηγούμενους....
Ούτε ο δικός μας Αντιδήμαρχος (που το είχε στα χέρια του) το ανέφερε σ συνεδρίαση
του Δημοτικού Συμβουλίου!... Ο δε νέος Πρόεδρος της ΔΕΥΑ κ. Μαρούντας μας αγνόησε
προκλητικά!!... Ούτε φωνή, ούτε ακρόαση,
προφανώς μας θεωρούν απειροελάχιστους...
Από πληροφορίες, εξωδίκως, μαθαίνουμε ότι
θα προχωρήσουν σε έργα αποκατάστασης του Υδραγωγείου. Μακάρι….
Δείτε τις φωτογραφίες για του λόγου τα αληθές....
vΠως
διασκέδαζαν στις ΑΠΟΚΡΙΕΣ οι Διβριωτες πριν 70 χρόνια, πριν 40 χρόνια και πως
γιορτάζουν σήμερα…
Στην παλιά Δίβρη, της δεκαετίας του 1950...
Από ότι θυμάμαι στα
παιδικά μου χρόνια (δεκαετίες '40 και '50) γινόντουσαν κάποιες αποκριάτικες
εκδηλώσεις, οι λεγόμενες "μπούλες" με πρόχειρα ντυσίματα μικρών και
μεγάλων.... Με το ταβούλι του γέρο Καρατζά στη "Λιμνα" και συνέχιζαν στην
"Αγορά", χόρευαν απλά και με κέφι... Χαρακτηριστικά ήταν τα «σταχτώματα» (δηλαδή το περιλούσιμο με
στάχτες..)
Για μας τα παιδιά η μεγάλη χαρά ήταν οι "τηγανίτες" που έφτιαχναν σχεδόν όλα τα σπίτια και μας φίλευαν....
Για μας τα παιδιά η μεγάλη χαρά ήταν οι "τηγανίτες" που έφτιαχναν σχεδόν όλα τα σπίτια και μας φίλευαν....
Στην Δίβρη της δεκαετίας του 1970…
Πέρασαν τα χρόνια, οι γιορτασμοί εκφυλίστηκαν και σταμάτησαν...
Ενδεικτική είναι η παρατιθέμενη φωτογραφία της δεκαετίας του 1970 στη οποία κάποιοι Διβριωτες προσπαθούν να γιορτάσουν μάλλον να διακωμωδήσουν την ημέρα...
Μέσα στο καφενείο του "Θάνου" μαζεύτηκαν, βρήκαν ένα περαστικό συγκρότημα γύφτων μουσικών και οι ίδιοι άρχισαν να διασκεδάζουν, όσο μπορούσαν...
Ενδεικτική είναι η παρατιθέμενη φωτογραφία της δεκαετίας του 1970 στη οποία κάποιοι Διβριωτες προσπαθούν να γιορτάσουν μάλλον να διακωμωδήσουν την ημέρα...
Μέσα στο καφενείο του "Θάνου" μαζεύτηκαν, βρήκαν ένα περαστικό συγκρότημα γύφτων μουσικών και οι ίδιοι άρχισαν να διασκεδάζουν, όσο μπορούσαν...
Οι περισσότεροι από τους εικονιζόμενους είναι σήμερα μακαρίτες, όπως ο
Χαράλαμπος Τσιγγανος, ο Χρίστος Π. Παναγούλης, ο Σωκράτης Καρατζάς, ο Νιονιος
Μπικινης, ο Νίκος Πατσής. Εν ζωή είναι ο Γιάννης Μπεδιαβας και ο Τηλέμαχος Φωτεινός.....
Στην σημερινή Δίβρη νέα (πρωτοποριακά) ΗΘΗ ΚΑΙ ΕΘΙΜΑ !...
Τα προηγούμενα χρόνια, που και που ντύνονταν μασκαράδες κάποια νέα παιδιά,
έψηναν σουβλάκια έξω από τα κρεοπωλεία και στο προαύλιο του Γυμνασίου οι
μαθητές (ανεπίτρεπτο λέω εγώ).
Τι είδαν όμως φέτος τα μάτια μας;....
Που μάλιστα το μετέδωσαν με καμάρι από το Facebook!!...
Σουβλάκια και ψησταριά στο περιστύλιο του ιστορικού Δημοτικού Σχολείου της Διβρης!!!!.... Και τσικνοχοιροφαγίες μικρών και μεγάλων μέσα στην μεγάλη αίθουσα του Σχολείου.
Σουβλάκια και ψησταριά στο περιστύλιο του ιστορικού Δημοτικού Σχολείου της Διβρης!!!!.... Και τσικνοχοιροφαγίες μικρών και μεγάλων μέσα στην μεγάλη αίθουσα του Σχολείου.
Τα ύστερα του κόσμου.....
Υποθέτω ότι και ο οίνος ή το ρακί ή ο ζύθος θα έρρεε άφθονος!!!!...
Έτσι για να δίνουμε τα καλό παράδειγμα , να μαθαίνουμε από τώρα τα παιδάκια στις τσικνοχοιροφαγίες και οινοποσίες υπό την αιγίδα των Δασκάλων, των Αντιδημάρχων και φυσικά των Γονιών τους....
Α!, είδα ότι ξέχασαν να βάλουν "καρδούλες" (στις φωτογραφίες που ανάρτησε το Δημοτικό Σχολείο) στα προσωπάκια των παιδιών (εδώ πήγαν περίπατο τα προσωπικά δεδομένα που τόσο υποστήριξαν στο παρελθόν οι διασκεδάζοντες γονείς).
Υποθέτω ότι και ο οίνος ή το ρακί ή ο ζύθος θα έρρεε άφθονος!!!!...
Έτσι για να δίνουμε τα καλό παράδειγμα , να μαθαίνουμε από τώρα τα παιδάκια στις τσικνοχοιροφαγίες και οινοποσίες υπό την αιγίδα των Δασκάλων, των Αντιδημάρχων και φυσικά των Γονιών τους....
Α!, είδα ότι ξέχασαν να βάλουν "καρδούλες" (στις φωτογραφίες που ανάρτησε το Δημοτικό Σχολείο) στα προσωπάκια των παιδιών (εδώ πήγαν περίπατο τα προσωπικά δεδομένα που τόσο υποστήριξαν στο παρελθόν οι διασκεδάζοντες γονείς).
v ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ (κοπή πίτας)
συμπολιτών Διβριωτών στη ΔΙΒΡΗ και την ΑΘΗΝΑ…
Κατά συγκυρία
φέτος την ίδια ημερομηνία έγιναν δυο Εκδηλώσεις «κοπής πίτας», η μια στην Αθήνα
από το Σύλλογο Διβριωτων Αθήνας (ΣΔΑ) και η άλλη στη Δίβρη στο Καφενείο
«μπαλκόνι». Αξίζει τον κόπο να σχολιάσουμε (πάντα με καλή προαίρεση) ορισμένα
πράγματα, όπως μας μετέφεραν συμπολίτες μας και κρίναμε εμείς.
1.
Η βράβευση της συμπολίτιδος πρώην Υπουργού κ.
ΦΑΝΗΣ ΠΑΛΛΗ-ΠΕΤΡΑΛΙΑ, στην Αθήνα....
Κατ αρχήν επαινετή η
πρωτοβουλία του Συλλόγου Διβριωτων Αθήνας (ΣΔΑ), στα πλαίσια της «Κοπής πίτας»,
να βραβεύσει την εκ Δίβρης έλκουσα την
καταγωγή κ. Φ. Πετραλιά, διότι δώρισε στον π. Δήμο Λαμπείας (δηλ. στην
Κοινότητα Δίβρης) το πατρογονικό σπίτι της, για να δημιουργηθεί από τον ΕΟΤ το
"ΚΕΝΤΡΟ ΙΣΤΟΡΊΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΒΡΗΣ" - "Μουσείο
Πετραλιά" με χρήματα εθνικά και Ευρωπαϊκά (περίπου 1,5 εκατ ευρώ). Και
έγινε πράγματι ένα κόσμημα που μάλιστα στα εγκαίνια το 2017 παρέστη και ο
Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος....
Όμως, η πρωτοβουλία του ΣΔΑ να βραβεύσει
την κ. Πετραλιά, μας εξέπληξε. Και εν ολίγοις θα εξηγήσουμε γιατί, επειδή
υπήρξαν και κάποιες κουβέντες από τους συμπατριώτες μας…
Εμείς (η ΠΕΕΔ και το ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΌ ΚΈΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ) είχαμε εμπλοκή άμεσα ή
έμμεσα στην δημιουργία αυτού του ΚΈΝΤΡΟΥ - Μουσείου. Εμείς προτείναμε στην κ.
Πετραλιά για την διάσωση και την αξιοποίηση του Αρχοντικού από την 10ετια του
1990 (όταν είχε γίνει στάβλος!!...). Εμείς δώσαμε τα πρώτα στοιχεία στην κ.
Πετραλιά για τη οικογενειακή ιστορία (αργότερα βρήκε μέγα πλούτο οικογενειακών
αρχειων). Εμείς επαινέσαμε την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2003 που χρηματοδότησε το
έργο. Εμείς με δεκάδες έγγραφα και παραστάσεις παρακολουθήσαμε από κοντά την
εργασία αναπαλαίωσης του Αρχοντικού και πιέσαμε τις Υπηρεσίες επί 14 χρόνια
(2003-2017) να τελειώσει και να τεθεί το ΚΈΝΤΡΟ - ΜΟΥΣΕΊΟ σε λειτουργία. Εμείς
ομολογούμε ότι αν δεν ενδιαφερόταν η κ. Πετραλιά και η αδελφή της το έργο δεν
θα γινόταν ποτέ. Εμείς τέλος, ακόμη ζητάμε να μπει ένας υπάλληλος και να μη
μένει κλειστό... Αλλά...
1. Είναι γνωστό σε όλους, ότι τόσο όλες οι Δημοτικές Αρχές Λαμπείας (Δήμαρχοι: Παναγούλης, Παπανικολόπουλος και Παπαζαφειρης) όσο και ο ΣΔΑ όχι μόνο ήσαν απόντες στο διάστημα αυτό αλλά δεν έστειλαν ούτε ένα ευχαριστήριο στην δωρήτρια κ. Πετραλιά ούτε ενδιαφέρθηκαν στο παραμικρό... (Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Δήμαρχος Παπαζαφειρης έλεγε ότι "το έργο φτιάχνει ο ΟΤΕ" (!!) αντί ΕΟΤ...)
2. Αλλά και μετά το Δήμο Λαμπείας, δηλ μετά το 2010 επί Δημάρχου Αρχ. Ολυμπίας Κοτζά, πλήρης αδιαφορία τόσο του Δήμου (εδώ υπάρχουν και πολλά ευτράπελα, αλλά δεν είναι του παρόντος) όσο και του ΣΔΑ....
3. Παρακολουθώντας από βιντεο την ομιλία της βραβευθέισας κ. Φ. Πετραλιά πέρα από τα θερμά πατριωτικά λόγια που είπε, μας έκανε εντύπωση οτι δεν αναφέρθηκε καθόλου στους χρηματοδότες αυτού του τεράστιου έργου, ως όφειλε, που ήταν ο ΕΟΤ (εθνικά χρήματα) και η Ευρωπαϊκή Ένωση... Νομίζουμε ότι ήταν μια παράλειψη.
1. Είναι γνωστό σε όλους, ότι τόσο όλες οι Δημοτικές Αρχές Λαμπείας (Δήμαρχοι: Παναγούλης, Παπανικολόπουλος και Παπαζαφειρης) όσο και ο ΣΔΑ όχι μόνο ήσαν απόντες στο διάστημα αυτό αλλά δεν έστειλαν ούτε ένα ευχαριστήριο στην δωρήτρια κ. Πετραλιά ούτε ενδιαφέρθηκαν στο παραμικρό... (Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Δήμαρχος Παπαζαφειρης έλεγε ότι "το έργο φτιάχνει ο ΟΤΕ" (!!) αντί ΕΟΤ...)
2. Αλλά και μετά το Δήμο Λαμπείας, δηλ μετά το 2010 επί Δημάρχου Αρχ. Ολυμπίας Κοτζά, πλήρης αδιαφορία τόσο του Δήμου (εδώ υπάρχουν και πολλά ευτράπελα, αλλά δεν είναι του παρόντος) όσο και του ΣΔΑ....
3. Παρακολουθώντας από βιντεο την ομιλία της βραβευθέισας κ. Φ. Πετραλιά πέρα από τα θερμά πατριωτικά λόγια που είπε, μας έκανε εντύπωση οτι δεν αναφέρθηκε καθόλου στους χρηματοδότες αυτού του τεράστιου έργου, ως όφειλε, που ήταν ο ΕΟΤ (εθνικά χρήματα) και η Ευρωπαϊκή Ένωση... Νομίζουμε ότι ήταν μια παράλειψη.
4..Τέλος, είδαμε ότι ο Σύλλογος Διβριωτών Αθήνας βραβεύει
την ευεργετιδα κ. Πετραλιά και εκφράσαμε την απορία μας και αναρωτηθήκαμε
καθόσον όπως είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε,
ότι οι εικονιζόμενοι συμπολίτες μέλη του ΔΣ του ΣΔΑ που φωτογραφήθηκαν μαζί με την βραβευθείσα, τίποτα ή ελάχιστα γνώριζαν ή ενέργησαν για το δημιουργηθέν έργο «Μουσείο Πετραλιά» !!... Υπάρχει κάποιος άλλος λόγος; Πολλά ακούστηκαν (π.χ. κομματικοί ή άλλοι λόγοι, σε αντιδιαστολή με το παρελθόν που γινόταν το αντίθετο στον ΣΔΑ). Προσωπικά δεν το πιστεύω... Μια εξήγηση μόνο έχω. Απλά νομίζω, ήθελαν κάτι να κάνουν για εντυπωσιασμό.
ότι οι εικονιζόμενοι συμπολίτες μέλη του ΔΣ του ΣΔΑ που φωτογραφήθηκαν μαζί με την βραβευθείσα, τίποτα ή ελάχιστα γνώριζαν ή ενέργησαν για το δημιουργηθέν έργο «Μουσείο Πετραλιά» !!... Υπάρχει κάποιος άλλος λόγος; Πολλά ακούστηκαν (π.χ. κομματικοί ή άλλοι λόγοι, σε αντιδιαστολή με το παρελθόν που γινόταν το αντίθετο στον ΣΔΑ). Προσωπικά δεν το πιστεύω... Μια εξήγηση μόνο έχω. Απλά νομίζω, ήθελαν κάτι να κάνουν για εντυπωσιασμό.
Χωρίς να αμφισβητούμε ότι πρέπει
η κ. Πετραλιά να βραβευτεί και μια και δυο φορές, αφού ως Διβριωτες έχουμε
χρέος να της εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας.
Πάντως, έστω και έτσι η κ. Φανη Πετραλιά
και η αδελφή της κ. Ουρανία Ψυλλάκη αξίζαν αυτής της τιμής (από όπου και αν
προέρχεται, που λένε κάποιοι).....
2.
Η εμφανής απουσία των ντόπιων Διβριωτών από
την «κοπή πίτας» σε Εκδήλωση στη Δίβρη, που έγινε με πρωτοβουλία πολιτών…
Μια καλή και πρωτόγνωρη για την τοπική κοινωνία της Δίβρης πρωτοβουλία,
είχε κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά θετικά και αρνητικά.
Είναι ιδιαιτέρως θετικό ότι 8-10
συμπολίτες ανέλαβαν αυτή την πρωτοβουλία και μάλιστα με ρεφενέ ή ατομικές
προσφορές (για την αγορά υλικών π.χ. κρεάτων, πίτας κλπ) και με πολύ μικρή
συμμετοχή (συμβολικά 5 ευρώ) και την προσφορά του Κέντρου Ηλιόπουλου που περιποιήθηκε κατά τον καλλίτερο τρόπο τους προσκαλεσμένους. Επίσης θετικό ότι συγκεντρώθηκαν περίπου
100 άτομα που διασκέδασαν αρκούντως…
Όμως υπήρξαν και κάποια αρνητικά
που μόνο στο «Αυτόνομον Κρατίδιον της Δίβρης» μπορεί να συμβαίνουν… Το πρώτο ότι,
παρότι η Εκδήλωση ήταν ανοικτή για όλους και κυρίως για τους ντόπιους (που μένουν
μόνιμα στη Δίβρη -άλλωστε γιαυτούς έγινε) η συμμετοχή τους ήταν απογοητευτική περίπου
στο 20% των παραβρεθέντων (!!!). Οι περισσότεροι ήσαν από το Λάλα, το Κούμανι
και άλλοι ξενοχωρίτες (ευχάριστο από μια πλευρά) και κάποιοι από τους Διβριώτες
που διαμένουν στην Πάτρα. Ένα δεύτερο αρνητικό ήταν, ότι κάποιοι (ευτυχώς
λίγοι) από τους Διβριώτες κάπνιζαν αρειμανίως μέσα στην αίθουσα που έκανε την χειρίστη
εντύπωση στους υπόλοιπους (όπως μας είπαν)….
Κατά τα άλλα, να ευχηθούμε πάντα
τέτοια στη Δίβρη και του χρόνου ακόμη καλλίτερα.
v « ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ»
Θάνατοι:
-Έφυγε η Ελένη Γ. Αναστοπούλου ετών 90, από τους Περδικαράδες Δίβρης όπου και κηδεύτηκε
-Έφυγε ο Γιάννης Αβράμης ετών 92, από την Αμυγλαλή (Μπαρμπότα) Δίβρης όπου και κηδεύτηκε
v « ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ»
Θάνατοι:
-Έφυγε η Ελένη Γ. Αναστοπούλου ετών 90, από τους Περδικαράδες Δίβρης όπου και κηδεύτηκε
-Έφυγε ο Γιάννης Αβράμης ετών 92, από την Αμυγλαλή (Μπαρμπότα) Δίβρης όπου και κηδεύτηκε
v «ΗΛΕΙΑΚΉ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΆ - ΗΛΕΙΑΚΟ
ΠΑΝΌΡΑΜΑ 20»
Κυκλοφόρησε (όπως κάθε χρόνο) το βιβλίο
αυτό, από τον ρέκτη εκδότη της Αμαλιάδας Γιώργο Δημητρόπουλο που είναι ένας
ανήσυχος δημιουργικός ενεργός πολίτης και ευσυνείδητος επιχειρηματίας.
Επιμελητής και ψυχή του περιοδικού αυτού (της Ιστορικης-Λαογραφικης-Λογοτεχνικης ετήσιας έκδοσης) είναι ο φίλος συγγραφέας - ερευνητής Λεωνίδας Καρνάρος (που συχνά πυκνά μας "αιμοδοτεί" με παλιά δημοσιεύματα εφημερίδων για τη Δίβρη)....
Επιμελητής και ψυχή του περιοδικού αυτού (της Ιστορικης-Λαογραφικης-Λογοτεχνικης ετήσιας έκδοσης) είναι ο φίλος συγγραφέας - ερευνητής Λεωνίδας Καρνάρος (που συχνά πυκνά μας "αιμοδοτεί" με παλιά δημοσιεύματα εφημερίδων για τη Δίβρη)....
Στο φετινό τεύχος των
426 σελίδων μου έκαναν την τιμή να δημοσιεύσουν και την δική μου εργασία-ομιλία
στο «ΚΤΗΜΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ» στις 29 Σεπτεμβρίου 2019...
Το ΗΛΕΙΑΚΟ ΠΑΝΌΡΑΜΑ είναι μια σημαντική πνευματική-πολιτιστική
προσφορά για το Νομό μας.
ΚΑΙ ΑΣ ΜΗ ΞΕΧΝΙΟΜΑΣΤΕ
Μέχρι να περάσει η "μπόρα"...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου