Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

«Άνδρες Δίβρης, τραγοσκελείς και ψωραπόγονοι ... «ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ» ΑΦΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΚΛΟΓΙΚΑ ΣΤΗ ΔΙΒΡΗ ΗΛΕΙΑΣ



ΜΙΑ «ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ» ΑΦΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΚΛΟΓΙΚΑ
ΣΤΗ ΔΙΒΡΗ ΗΛΕΙΑΣ ΠΟΥ ΜΟΙΑΖΕΙ ΑΛΗΘΙΝΗ 
«Άνδρες Δίβρης, τραγοσκελείς και ψωραπόγονοι κατασπαράξατε τας ψωραλέας αίγας..., εμέ καταψηφίσατε!»
(χειροκροτήματα από το ακροατήριο, σε προεκλογική ομιλία σε μια
Δίβρη ,πριν 150 χρόνια)
            Το έχουμε ξαναγράψει. Το ανωτέρω προεκλογικό λογύδριο, έχει καταγραφεί ως πραγματικό και η ...«χάρη» του έχει γίνει γνωστή από άκρου εις άκρον της Ελλάδος, και κυκλοφορεί όπως είναι φυσικό με σκωπτικό-κοροϊδευτικό τρόπο... Διαδραματίστηκε σε προεκλογική περίοδο στην ομώνυμη Δίβρη της Φθιώτιδος (κοντά στη Λαμία) και εκφωνήθηκε από τον πολιτικό του προπερασμένου αιώνα Τσιριμώκο, όπου οι ατυχείς εκείνοι  διβριώτες τον χειροκροτούσαν νομίζοντας ότι τους λέει κάτι σπουδαίο...

«Πήγε, λοιπόν, ο Κώστας Τσιριμώκος μια φορά και στη Δίβρη. (Η Δίβρη είναι ένα απόμερο, ορεινό χωριουδάκι, σκαρφαλωμένο εκεί ψηλά στις ανηφοριές της Οθρης, στο δρόμο που πάει από τη Λαμία προς το Δομοκό). Μαζεύτηκαν γύρω του οι χωριανοί, τους κέρασε όλους, τους μοίρασε και το δωράκι τους (από ένα πακέτο τσιγάρα στον καθένα) και ύστερα, παίρνοντας ύφος αρχαίου Περικλή, άρχισε με στόμφο να ρητορεύει:
«Ω, άνδρες Δίβρυοι! Τραγοσκελείς και φθειροπώγωνες!»... (σ.σ. από δημοσίευμα εφημερίδας)

            Μετά 150 χρόνια περίπου, το σωτήριον έτος 2014 εμφανίστηκε στη Δίβρη της Ηλείας ένας σύγχρονος πολιτικός, ονόματι Θύμιος Κοτζάς, Δήμαρχος τα προηγούμενα 3,5 χρόνια στον παγκόσμιας ακτινοβολίας Δήμο της Αρχ. Ολυμπίας, σε προεκλογική περίοδο ζητώντας από τους σημερινούς διβριώτες της Ηλείας την ψήφο τους, να ξαναγίνει Δήμαρχος για πέντε ακόμη χρόνια.

ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
            Λοιπόν, λίγες μέρες πριν την 18η Μαίου 2014 κατέφθασε με την κουστωδία του στη Δίβρη και έβγαλε ένα μνημειώδη προεκλογικό λόγο, μπροστά σε ένα παραληρούν από ενθουσιασμό ακροατήριο, με τα παρακάτω λόγια:

«Άνδρες Δίβρης, ξακουστοί ανά την Ελλάδα και πάσαν Υφήλιον, ονομαστοί απόγονοι ενδόξων προγόνων ηρώων, επιφανών πολιτικών και πνευματικών ταγών, καταυγαζόντων εις τα Γράμματα, τας Επιστήμας και τας Τέχνας, ως και σημερινών καφενόβιων τοκιστών και σουλατσαδόρων..., εμέ ψηφίσατε!»
(παρατεταμένα χειροκροτήματα από το ακροατήριο)
(σ.σ. Και συνεχίζει λάβρος και χειμαρρώδης με ένα λόγο που θα μείνει στην ιστορία):

            Άνδρες Δίβρης,
-       «Είμαι ο Δήμαρχός σας, πάντα κοντά σας, πάντα για το καλό σας. Ζητώ την  ψήφο σας, για να συνεχίσω και να ολοκληρώσω τα έργα, τις ευεργεσίες  και τις καλοσύνες που ξεκίνησα να κάνω για σας και μόνο για σας ...»
(παρατεταμένα χειροκροτήματα από το ακροατήριο)
-       «Εγώ  είμαι εκείνος που σας δίνω  κρύο γάργαρο κρυστάλλινο μολυσμένο νερό, με το ζωογόνο κολοβακτηρίδιο μέσα που ούτε στην Ουγκάντα της Αφρικής δεν δίνουν... Εγώ φροντίζω  να πηγαίνουν τα παιδιά σας και οι γέροντές σας στα Νοσοκομεία, όταν  παθαίνουν  οξείες γαστρεντερίτιδες... Εγώ και μόνο για δική σας χάρη,  τρέχω στον Εισαγγελέα και τον Ανακριτή που με κάλεσε σε Απολογία,  για το μολυσμένο νερό που σας ποτίζω καθημερινά...»
   (παρατεταμένα χειροκροτήματα από το ακροατήριο)

-       «Εγώ είμαι εκείνος που σας έχω αφήσει βουνά τα ...αρωματισμένα σκουπίδια έξω από την πόρτα σας εδώ και μήνες, και όλα αυτά για το καλό της υγείας και την ομορφιά του χωριού σας...

 Εγώ, για σας τους δημότες μου έκανα τον  «τσιλιαδόρο» τα μεσάνυχτα για να ρίξω τα σκουπίδια μέσα στον Αλφειό... Εγώ «αμάρτησα» μόνο και μόνο για χάρη σας και το έκανα για την προστασία της υγείας σας, και με πήγαν με χειροπέδες στο Δικαστήριο  στο αυτόφωρο και μου φόρτωσαν  ένα κακούργημα στην πλάτη, που φέρω υπερηφάνως -τιμή μου και καμάρι μου, γιατί  με ανέδειξε «λαϊκό ήρωα», γιαυτό  με υποδέχτηκε ο λαός μου με επευφημίες...

 Και από αυτή τη θέση θέλω να ευχαριστήσω  τον συμπατριώτη σας Αντιδήμαρχο κ. Γαλύφα, που έξω από το Δικαστήριο ήταν ο πλέον ενθουσιώδης φρουρός μου, είχε  μια γενναιότητα,  παρότι τα σκουπίδια την ίδια στιγμή έπνιγαν τα σπίτια της Δίβρης...»
(παρατεταμένα χειροκροτήματα από το ακροατήριο)

-       «Εγώ είμαι εκείνος που στα ολόκληρα  3,5 χρόνια της θητείας μου, φρόντισα ώστε να περάσει η προθεσμία που είχε θέσει η Υπηρεσία Κληροδοτημάτων δηλ. το τέλος του 2013 για να τακτοποιηθεί, αλλιώς θα χαθεί, το μοναδικό μεγάλο περιουσιακό στοιχείο της Δίβρης στην Πάτρα , το «Κληροδότημα Ζορμπά» που άφησε ο ευεργέτης Ζήσιμος Ζορμπάς  για την προικοδότηση των φτωχών κοριτσιών της Δίβρης... Και το άφησα επίτηδες να χαθεί από τη Δίβρη και να στερηθούν το ευεργέτημα τα φτωχά κορίτσια σας, γιατί εγώ φροντίζω πρωτίστως την Εθνική Οικονομία ώστε για πωληθεί από το ΤΑΙΠΕΔ, αφού ο γερμανός της τρόϊκας  κ. Φούχτελ που τον συνάντησα στην Πάτρα έτσι μου είπε, κι εγώ δεν μπορώ να είμαι αχάριστος. Άλλωστε το «Κληροδότημα Ζορμπά» δεν αξιοποιήθηκε εδώ και δεκαετίες από σας τους Διβριώτες, άρα εγώ όπως βλέπετε φρόντισα να σας απαλλάξω κι από αυτό τον μπελά...»
(παρατεταμένα χειροκροτήματα από το ακροατήριο)

-       «Εγώ είμαι εκείνος που στα ολόκληρα 3,5 χρόνια της θητείας μου, άφησα να ωριμάσει  μέχρι που «παραγούρμασε» το μοναδικό δίκαιο αίτημα των 3-4 τσοπάνηδων που ζητάνε οι άνθρωποι το νερό στα γρέκια τους στα «Κρασάπιδα»... Και τώρα μια βδομάδα πριν τις εκλογές, ξαφνικά το θυμήθηκα (καθότι όπως ξέρετε, με λένε ...Θύμιο) και αμέσως σας έστειλα δέκα χιλιάδες μέτρα  μονοσωλήνιο Φ63 και το μηχάνημα που τα κλείδωσα στου παπά το τσαρδί για να τα «ευλογήσει» ένα ολόκληρο σαραντάμερο, ώστε να ξεκινήσουν με το καλό οι εργασίες μετά... Βέβαια, εγώ  είπα στους εργολάβους  να πάρουν νερό από το Υδραγωγείο του  «Αμπλινίτσι» ώστε τα σπίτια του Περαμαχαλά και Αγοράς να μην έχουν νερό το καλοκαίρι... Όχι θα αφήσω εγώ  να διψάνε τα τετράποδα ζωντανά των «μαντριών» σας, για χάρη των δίποδων  «ζωντανών» που είστε σεις οι δημότες μου...»
(παρατεταμένα και φρενήρη χειροκροτήματα από το ακροατήριο)

-       «Εγώ είμαι εκείνος που στα ολόκληρα 3,5 χρόνια της θητείας μου, επίτηδες άφησα στο συρτάρι μου τις προτάσεις αυτού του περίεργου και ενοχλητικού ιδρύματος που λέγεται  «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ  ΚΕΝΤΡΟ  ΔΙΒΡΗΣ» για να γίνει πλήρες το Λύκειο Λαμπείας και έτσι μείνετε με τις Λυκειακές Τάξεις και  με τις «κλούβες»- αίθουσες του Γυμνασίου, αφού οι μαθητές, οι καθηγητές τους  και  σεις οι γονείς τους, μου το ζητήσατε σα «ρουσφέτι» καθώς σας αρέσει, από ότι μου είπατε, το στριμωξίδι και ο χαβαλές... Εγώ, ο Δήμαρχός σας όπως βλέπετε  δεν χαλάω χατίρια...»
(παρατεταμένα χειροκροτήματα από το ακροατήριο)

-       «Εγώ είμαι εκείνος που στα ολόκληρα 3,5 χρόνια της θητείας μου, επίτηδες ξέχασα την ένδοξο και ξακουστή Δίβρη και τα προβλήματά της για δρόμους και άλλα έργα που μου ζητούσατε επιμόνως (σ.σ. π.χ. διάνοιξη δρόμου στο «Βάσκο» -Αγ. Παρασκευή Βασιλαίων και άλλα απαραίτητα που έμειναν στα αζήτητα), γιατί ήθελα να είναι φρέσκα-φρέσκα τα έργα, αυτές τις μέρες λίγο πριν τις εκλογές... Γιαυτό σας έστειλα Αντιδημάρχους και εργολάβους με  μηχανήματα που δουλεύουν και ρίχνουν τσιμέντα και στους Γκρουστάδες και φτιάξαμε εκείνο το ... «Σινικό τείχος»

 για να μαβλάει  τα νερά του ποταμού Γιαν Τσε Γιάνκ, και τσιμεντόστρωση καμιά δεκαριά μέτρα στον «Νοντριτσι», άλλα τόσα στο «Σουλιμπό»,  έτσι για προκαταβολή εξαγοράς κάποιων εκλογο-γραμματίων αδιαμαρτύρητων...»
(παρατεταμένα χειροκροτήματα από το ακροατήριο)

(σ.σ. Και πάνω στο αποκορύφωμα της ενθουσιώδους ομιλίας του, εξεφώνησε το καλλίτερο):
-       «Τέλος, άνδρες Δίβρης, άφησα τελευταίο το σπουδαιότερο, το συνταρακτικότερο έργο μου που θα έμενε στην ιστορία και την αιωνιότητα και σεις οι Διβρώτες θα το χαράζατε με χρυσά γράμματα στη καρδιά σας και την μνήμη σας, αλλά ελαφρώς ατυχήσατε: Το έργο που λέγεται εδώ και χρόνια και διαφημίζεται ως «Ανάπλαση του δρόμου της Αγοράς από το Γαβροβίκο στο Μοριό»... Και ήμουν εγώ ο ίδιος που εδώ και 3,5 χρόνια κάπου 4-5 φορές σε Εκδηλώσεις εδώ στη Δίβρη και άλλες τόσες στις εφημερίδες  το ανήγγειλα και το ξανα-ανήγγειλα, ότι θα ξεκινήσει και θα γίνει τον επόμενο μήνα, αλλά μην είστε και τόσο αχάριστοι, ο «λόγος μου σας  χόρτασε και το ψωμί σας θα το φάω εγώ» τώρα, αφού έγινε ένα μικρό λαθάκι και το έργο δεν θα γίνει, χάθηκε... Πάει χάθηκε και το 1 εκατομμύριο ευρώ των κουτόφραγγων, γιατί δεν καταλάβαμε πώς πέρασαν τόσο γρήγορα  τα χρόνια, πως πέρασε η 31 Δεκέμβρη του 2013 που μας είχαν δώσει διορία οι Ευρωπαίοι να το ξεκινήσουμε,  αφού μας τύχανε και άλλες δουλειές πιο επείγουσες.... Αλλά μη χολασκάτε Άνδρες Δίβρης, αντί για αυτό το έργο εμείς θα κάνουμε στην περιοχή σας ένα άλλο μεγάλο θεάρεστο έργο αξίας 650.000 Ευρώ, τον υδραύλακα από Καλύβια Νουσάς σε Παλαιοφυτιά Μοστενίτσας, ένα έργο πνοής και ανάπτυξης για όλη την περιοχή του πρώην Δήμου  Λαμπείας για να με συγχωράνε τα παιδιά και τα εγγόνια σας...»
(Εδώ ξεσπάνε παρατεταμένα χειροκροτήματα από το ακροατήριο και το πλήθος παραληρεί από ενθουσιασμό, ενώ νεαρές κοπέλες ραίνουν με άνθη τον ρήτορα...)

-       «Τελειώνω, Άνδρες Δίβρης ότι θα συνεχίσω  ακάθεκτος και την επόμενη πενταετία το έργο που εσείς μου εμπιστευτήκατε... Εγώ με τη δική σας θέληση έχω κάνει τις καλλίτερες επιλογές υποψηφίων από την εύανδρον Δίβρη, ό,τι καλλίτερο ανθρώπινο  υλικό έχετε. Και ελπίζω ότι θα μου δώσετε το μεγαλύτερο ποσοστό ψήφων από όλο το Δήμο, για να μου εκφράσετε  την ευγνωμοσύνη σας για τα μεγάλα καλά που σας έκανα...
-       «Άνδρες Δίβρης, τραγοσκελ.... (σ.σ. στο σημείο αυτό, ο Θύμιος Κοτζάς πάνω στον οίστρο της ομιλίας του πήγε αυθόρμητα να πεί αυτό που είπε ο Τσιριμώκος στη Δίβρη Λαμίας πριν 150 χρόνια, αλλά ο πανταχού παρών και τα «πανθορών» Αντιδήμαρχός του εντιμότατος κ. Δεββές, τον αρπάζει από το μανίκι και τον σταματάει απότομα, γιατί αν συνέχιζε τα υπόλοιπα «...σκελείς και ψωραπόγονοι κλπ, κλπ) , μπορεί και μερικοί σύγχρονοι Διβριώτες να το καταλάβαιναν και να χάλαγαν το ωραίο πανηγύρι)   
Και ο βέβαιος αυριανός Δήμαρχος Αρχ. Ολυμπίας κ. Θύμιος Κοτζάς συνέρχεται, κατεβαίνει από το βήμα, ενώ οι παραληρούντες διβριώτες σπεύδουν να του φιλήσουν τα χέρια, να πιάσουν το σακάκι του, με δάκρυα στα μάτια.... Και εδώ, τα πανηγύρι τέλειωσε αισίως.
 
Είχε βεβαίως προετοιμαστεί ο κ. Θύμιος Κοτζάς, για την ανωτέρω ιστορική
ομιλία του, στο περίφημο Ντιμπέϊτ της Δίβρης με την αρωγή της "Επιτροπής
Διαβούλευσης Διβριωτών"...


            ΕΚΛΟΓΙΚΑ  ΓΕΓΟΝΟΤΑ και ολίγα ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ...
            Και επιτέλους ήρθε η μεγάλη ημέρα. Η 18η Μαΐου του σωτηρίου έτους 2014, που πράγματι θα μένει στην πολιτική και αυτοδιοικητική ιστορία της Δίβρης. Ο λαός προσήλθε στις κάλπες  εν πάση τάξει και παρατάξει για να επιτελέσει το εκλογικό του καθήκον. Θα μπορούσε  κανείς να διηγηθεί πολλά. Αλλά να περιοριστούμε σήμερα, ότι εντύπωση προκάλεσε το «εκλογικό τσουνάμι» από τις συνοικίες Μπαρμπότα και Βασιλαίους που κατέβηκαν ομαδικά, ακόμη και γριές 90 χρονών και βάλε, ανήμπορες αλλά αποφασισμένες να ψηφίσουν το ίνδαλμα τους, τον «θεό» τους τον Θύμιο Κοτζά... Μάλιστα είδαμε πολλούς ψηφοφόρους να καταφθάνουν με την «προεδρική  Μερσεντές» με οδηγό ένα συμπαθέστατο αλλοδαπό...
            Το βράδυ βγήκαν τα αποτελέσματα: Για πρώτη φορά στη Δίβρη τέτοια μεγάλη έκπληξη... Φαίνεται ότι έπιασε τόπο ο ανωτέρω προεκλογικός λόγος προς τους «Άνδρες Δίβρης...» του κ. Κοτζά, αφού σάρωσε κυριολεκτικά και η πάλαι ποτέ ένδοξη ιστορική κωμόπολη της Δίβρης τον αντάμειψε και με το παραπάνω. Εντελώς πρόχειρα, προς το παρόν,  γράφουμε πως ψήφισαν οι διβριώτες
Πρώτος ο Συνδυασμός του κ. Θύμιου Κοτζά (ΠΑΣΟΚ ...και άλλες δημοκρατικές δυνάμεις) ψήφοι 267, ποσοστό 62,97%
Δεύτερος ο Συνδυασμός του κ. Γιώργου Αηδόνη (Ν. Δημοκρατία ...και άλλες δημοκρατικές δυνάμεις) ψήφοι 124, ποσοστό 29,25%
Τρίτος ο Συνδυασμός του κ. Γιώργου Τζαβάρα (ΚΚΕ ...και –όχι- άλλες δημοκρατικές δυνάμεις) ψήφοι 27, ποσοστό 6,37%
Τέταρτος ο Συνδυασμός του κ. Θόδωρου (ΣΥΡΙΖΑ ...και άλλες δημοκρατικές δυνάμεις) ψήφοι 6, ποσοστό 1,42%


ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ... με άλλα ενδιαφέροντα ΓΕΓΟΝΟΤΑ

Άνδρες και γυναίκες της Δίβρης Ηλείας
Εμείς θα σας ενημερώσουμε, παρουσιάζοντας μια «ακτινογραφία» όχι μόνο των εκλογικών αποτελεσμάτων, αλλά και των εκλεγμένων (και μη) εκπροσώπων μας στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο και την Τοπική Κοινότητα Λαμπείας... Αναμείνατε.
                          

               

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου