Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΑΣ ΜΙΛΑΕΙ «ο τελάλης της Δίβρης Γιάννης Τσετσέλης» - Σεπτέμβρης του 2014...

ΣΑΣ ΜΙΛΑΕΙ
«ο τελάλης της Δίβρης
 Γιάννης Τσετσέλης»


Η ΝΕΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΗΝΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΔΙΒΡΗΣ

( Έτος 2ο - Σεπτέμβρης 2014 - Aρ. Φύλλου 21

Όταν ο Δήμος Αρχ.Ολυμπίας, οιυπεύθυνοι κρατικοί παράγοντες, η τοπική κοινωνία και η Κοινότητα  κοιμούνται και αδιαφορούν, εμείς επαγρυπνούμε και ενδιαφερόμαστε...
Και δια της εφημερίδας με τον ανωτέρω τίτλο:

 Θα σας ενημερώνουμε για μικρά και μεγάλα 

θέματα της κωμόπολης και θα επεμβαίνουμε

ΠΡΟΛΟΓΟΣ:
            Γιατί διαλέξαμε, αυτό το περίεργο τίτλο της ηλεκτρονικής εφημερίδας μας;
            Ο Γιάννης Τσετσέλης, για όσους δεν τον γνώρισαν, ήταν μια εμβληματική μορφή, μια «γραφική» (με την πιο καλή έννοια) φιγούρα της παλιάς καλής Δίβρης που έζησε και άφησε το ίχνος του επί πολλές δεκαετίες τον περασμένο αιώνα. Ενδεχομένως το όνομα «Τσετσέλης» να έχει περάσει σε πολλούς με κάποια απαξία, ως ενός φτωχού, καταφρονεμένου και όχι έξυπνου συμπολίτη μας. Ήταν όμως, από τις πιο σημαντικές φυσιογνωμίες που άφησαν εποχή στην ιστορική κωμόπολη. Ελπίζουμε να δοθεί ευκαιρία να γράψουμε για την ψυχοσύνθεση, την καλοσύνη και να ξετυλίξουμε κάποιες ενδιαφέρουσες σημαντικές πτυχές της πολυσήμαντης αυτής προσωπικότητας, με τη διήγηση περιστατικών (το πλείστον σπαραξικάρδιων)  που σημάδεψαν όχι μόνο τον ίδιο αλλά όλη την τοπική κοινωνία της Δίβρης. Σήμερα θα περιοριστούμε σε λίγα.
            Ξεκινώντας αυτή τη μόνιμη ενημερωτική στήλη κάνουμε γνωστό στους εκλεκτούς αναγνώστες της «ΝΕΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΔΙΒΡΗΣ», ότι ο Γιάννης Τσετσέλης ήταν για ένα μεγάλο διάστημα ο επίσημος εκφωνητής, ο τελάλης της Δίβρης, δηλ. ο άνθρωπος που διαλαλούσε με την χαρακτηριστική και πολλές φορές ακατάληπτη φωνή του («ψεύδιζε» λίγο), όλα τα σημαίνοντα γεγονότα και τις ανακοινώσεις (ως είδος μεγαφώνου) που αφορούσαν τοπικά προβλήματα της Κοινότητας, χαρούμενα ή άσχημα νέα της ζωής της κωμόπολης, η αναγγελία προσωπικής εργασίας, η διανομή νερού για άρδευση κλπ, κλπ. Ήταν με λίγα λόγια η φωνή της συνείδησης της «Αγοράς» της Δίβρης. Ο ίδιος σχεδόν μοναχικός στη ζωή του και πάμφτωχος, για πολλές δεκαετίες ήταν ο «θεληματάς» (κι εδώ με την καλή έννοια) για να εξασφαλίζει τον επιούσιον άρτον και μάλιστα έχει μείνει παροιμιώδες σε διβριώτες και παραθεριστές (στους οποίους ήταν συμπαθέστατος) το περιβόητο «τσετσελόσημο» όπως είχε καθιερωθεί να λέγεται το φιλοδώρημα ή μπουρμπουάρ που έπαιρνε   ευχαρίστως όποιο κι αν ήταν και χωρίς γογγυσμόν…

Τα θέματα που θα παρουσιάζουμε θα είναι τηλεγραφικά διατυπωμένα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που θα συλλέγουμε, μαζί με τις συνοδεύουσες φωτογραφίες (παλιές και σημερινές) Σε μερικά θα υπάρχει μεγαλύτερη έκταση, ιδίως όταν υπάρχουν γραπτά ντοκουμέντα. Η χαρακτηριστική φωνή του αείμνηστου Γιάννη Τσετσέλη θα αντηχεί στεντόρεια σε λόγγους και λαγκαδιές όπως τότε, τον παλιό καλό καιρό…        Συνεχίζουμε.

ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ κ. ΑΘΑΝ. ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΔΙΒΡΗΣ ( σχετικό με τον τίτλο της ηλεκτρονικής εφημερίδας. Ολόκληρη η ομιλία στο επόμενο περιοδικό «ΔΙΒΡΗ»)

«....Έχουμε τον Βάσσο τον Στεφανόπουλο, τον συμπατριώτη σας. Αυτόν τον γλυκύτατο άνθρωπο, τον απλό άνθρωπο που καταδεχόταν να μιλάει με τον Γιάννη τον Τσετσέλη σαν ίσος προς ίσον. Αυτό είναι ανθρωπιά, όχι αλαζονεία της εξουσίας σαν αυτή που επιδεικνύουν σύγχρονοί μας πολιτικοί. Ο Βάσσος ήταν αυτός που εισηγήθηκε το Σύνταγμα του 1950 και απέσπασε τα συγχαρητήρια όλων των πλευρών του Κοινοβουλίου. Ο Βάσσος ήταν λογοτέχνης και άφησε έργο που δυστυχώς λανθάνει, και νομίζω πως το Πολιτιστικό Κέντρο της Δίβρης με την επιθυμία του Σωτήρη και την βοήθεια τη δική μας, ίσως μπορέσουμε να αποκαταστήσουμε το έργο του, έν τινι μέτρω, όσο μπορέσουμε, με μια πρώτη συλλογή τουλάχιστον και ελπίζουμε πως σιγά-σιγά θα βρίσκουμε τα σκόρπια κείμενά του.....»

ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ 2014

Φωτο – Ρεπορταζ

v Ο εξαφανισμένος γιατρός της Δίβρης και ο θρασύτατος εμπαιγμός Κρατικών και Δημοτικών αρχών!...
Σημαντική κινητικότητα δημιουργήθηκε, μετά την αποκάλυψη που έγινε από τον πρόεδρο του «Συνδέσμου των εν Πάτραις Λαμπειέων», γιατρό κ. Αγγ. Ηλιόπουλο (ο οποίος μαζί με άλλους διβριώτες επισκέφτηκε τους υπεύθυνους σε θέματα Υγείας στο Νομό μας) ότι ο διορισμένος προ τριμήνου γιατρός στο Ιατρείο της Δίβρης, είχε γίνει άφαντος (!!!) και δεν είχε ούτε μια παρουσία...

 Μετά την απίθανη αυτή αποκάλυψη, έγιναν διαμαρτυρίες, υπήρξαν απανωτά δημοσιεύματα στον τοπικό Ηλειακό Τύπο αλλά και το Ραδιόφωνο του ΙΟΝΙΟΝ FM.
            Υπήρξε ένα πρώτο αποτέλεσμα αυτής της δραστηριότητας να εμφανιστεί ο ...εξαφανισμένος γιατρός και η υπόσχεση (με έγγραφο σε ...διπλωματική γλώσσα) της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας ότι ο γιατρός πλέον θα εξυπηρετεί την περιοχή της Λαμπείας και θα βγει πρόγραμμα επισκέψεων. Επειδή, όμως και στο παρελθόν υπήρξαν ανάλογες ή και πλέον ηχηρές υποσχέσεις, ας περιμένουμε την εξέλιξη. Εμείς (που επί ολόκληρες δεκαετίες αγωνιζόμαστε για το σοβαρό αυτό θέμα, με υπομνήματα-αιτήματα τεκμηριωμένες  προτάσεις και αναλύσεις κυρίως για την ανάγκη δημιουργία Κέντρου Υγείας στη Δίβρη) κρατάμε μικρό καλάθι στις υποσχέσεις, καθόσον σήμερα το πρόβλημα έλλειψης γιατρών (λόγω της γενικότερης κυβερνητικής πολιτικής περικοπών) είναι πανελλαδικό...
            Πάντως πρέπει να εξάρουμε την συντονισμένη αγωνιστική προσπάθεια των συμπολιτών μας που κατάλαβαν επιτέλους ότι μόνο η μαχητική διεκδίκηση φέρνει κάποιο αποτέλεσμα και όχι η τακτική με τα παρακάλια και η ...φιλική απαίτηση. Όμως, ως προς τις τελευταίες ενέργειες πρέπει να συγχαρούμε τους πρωταγωνιστές Συλλόγους Διβριωτών Πάτρας και Αθήνας (ΣΔΑ) ως και τους συμπαραστάτες διβριώτες. Γιαυτό το λόγο θεωρούμε υποχρέωση μας να αναδημοσιεύσουμε δυο χαρακτηριστικά κείμενα:  

«ΕΔΩ ΓΙΑΤΡΟΣ, ΕΚΕΙ ΓΙΑΤΡΟΣ,...

Επειδή δεν είμαι ειδικός θα ήθελα να ρωτήσω τον κύριο Λετζα (σ.σ. Δ/ντή του ΚΥ Σιμόπουλου) και τους 
διευθυντές του νοσοκομείου Αμαλιάδας και Πύργου  καθώς και τους  υπεύθυνους  της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας  τα εξής
α) Τα τελευταία χρόνια   τους διορισμένους αγροτικούς γιατρούς στο Ιατρείο Λαμπειας τους παίρνετε για να καλύψετε ανάγκες άλλων περιοχών, τις οποίες βαφτίζεται   Κέντρο Υγείας Σιμοπουλου ή Νοσοκομείο Αμαλιάδας. Είναι νόμιμο αυτό να γίνεται επί μονίμου βάσης.
β) Οι αγροτικοί γιατροί έχουν την γνώση και εμπειρία να καλύπτουν επί μονίμου βάσης  τα κενά ειδικευμένων γιατρών στο νοσοκομείο Αμαλιάδας και αν την έχουν γιατί το νοσοκομείο Αμαλιάδος δεν προσλαμβάνει αγροτικούς γιατρούς.
γ)Αγαπητέ κύριε Λετζα  επικαλείστε ότι έχετε μεγάλες ελλείψεις σε ιατρικό προσωπικό. Όμως  πληροφορήθηκα ότι αυτές τις μέρες που ο Νομός μας έχει εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες, και οι ανάγκες σε ιατρικό προσωπικό είναι αυξημένες εσείς λείπετε σε άδεια μέχρι της 25 Αυγούστου. 
Και ρωτώ πως γίνεται να υπάρχουν τόσες πάγιες ελλείψεις και στο πικ της δουλειάς εσείς και  άλλοι διευθύνοντες να παίρνεται άδεια.
Με εκτίμηση
ΘΥΜΒΡΑΙΟΣ (Θοδ. Κ. Ηλιόπουλος)»

(σ.σ. Ο κ. Θόδ. Ηλιόπουλος είναι από τους πρωταγωνιστές και η κινητήρια δύναμη για την μαχητική διεκδίκηση του γιατρού στη Δίβρη)

«ΕΛΛΑΔΙΣΤΑΝ ΤΟ ΜΑΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ

  Για μια ακόμη φορά οι ηλικιωμένοι  περίμεναν τον γιατρό στον κήπο του Ιατρείου  Λαμπειας, δυστυχώς ο γιατρός δεν εμφανίστηκε. Το περίεργο είναι ότι οι υπεύθυνοι αυτή την φορά δεν αγνόησαν μόνο τις εκκλήσεις  των κατοίκων μιας ολόκληρης περιοχής ( πρώην δήμου Λαμπειας), αλλά 
αγνόησαν ακόμη και τις υποδείξεις της   6 ΥΠΕ που αναφέρει τα παρακάτω (βλέπε έγγραφο ΥΠΕ).
Όλοι εμείς (κάτοικοι περιοχής, σύλλογοι, κ.α) επειδή δεν βλέπουμε να έρχεται ο διορισμένος γιατρός μας, παρακαλούμε τον Δήμαρχο κ Κοτζιά να πάει σήμερα στον εισαγγελέα και να του εκθέσει τα γεγονότα. Ελπίζουμε ότι ο κ Κοτζιάς δεν θα καθυστερήσει γιατί το θέμα είναι επείγον και 
αφορά την υγεία των κατοίκων μιας ολόκληρης περιοχής.
Σημ. Αναφέρουμε ότι το  Κ.Υ.  Σιμόπουλου και το Νοσοκομείο Αμαλιάδας αγνόησαν το έγγραφο της ΥΠΕ γιατί φανταζόμαστε ότι η ΥΠΕ τους ενημέρωσε  τηλεφωνικά όπως έκανε με εμάς.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΒΡΙΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ»


v  Πρωτάκουστο!... Πρωτοφανές!..., μοναδικό, σε παγκόσμιο επίπεδο, για το βιβλίο Γκίνες.
Ανακοίνωση της Κοινότητας Λαμπειας (Δίβρης) Ηλείας που λέει:
 " Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ΘΑ ΕΡΧΕΤΑΙ ΔΕΤ-ΤΕΤΑΡΤ-ΠΑΡΑΣΚ, ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ" (!!!)


Δηλαδή, ο γιατρός θα έρχεται στο Περιφερειακό Ιατρείο, όχι για να βλέπει και να εξετάζει ασθενείς, αλλά μόνο για συνταγογραφία!.,, 
Τέτοια κατάντια στην ιατρική περίθαλψη, ούτε στα βάθη της ζούγκλας... Και να σκεφτεί κανείς, ότι ο εν λογω γιατρός έχει διοριστεί μόνιμα στη Διβρη εδώ και 4 μήνες και έγινε άφαντος (δεν πάτησε το πόδι του, ούτε μια μέρα!!!!), ξεσηκώθηκαν οι κάτοικοι, οι Σύλλογοι όταν αποκάλυψαν την αθλιότητα της εξαφάνισης, γράψανε εφημερίδες και τότε οι κυβερνώντες Σαμαρο-Βενιζελο-Βοριδηδες, αντί να τον στείλουν στον Εισαγγελέα και να τον απολύσουν, του δίνουν εντολή (χάρη, μας κάνουν...) να πηγαίνει Δ-Τ-Π να γράφει συνταγές... Καλά
που δεν έστειλαν κανα παπά να διαβάζει ευχέλαια... Αιδώς!!.. 
Δηλαδή, από τη μια ο Σύλλογος Διβριωτων Αθήνας (βλ. φωτογραφία)
 δωρίζει στο Ιατρείο της Διβρης υπερσύγχρονο εξοπλισμό, και από την άλλη η αποθέωση της Αδωνιδο-Βοριδο περίθαλψης που μας βγάζει τη γλώσσα...
Δυο φορές Αιδώς!!...


v Επιτυχίες συμπολιτών στις Ανώτατες Σχολές
Σημαντικές επιτυχίες είχαν φέτος οι μαθητές και μαθήτριες, καταγόμενοι από την περιοχή της Δίβρης και των πέριξ χωριών. Εντυπωσιακές οι επιτυχίες και του Λυκείου Λαμπείας. Ενδεχομένως υπάρχουν και άλλες επιτυχίες, τα ονόματα των οποίων δεν μάθαμε.
·        Από το Λύκειο Λαμπείας
-Γαρδίκη Κων. Ευφοσύνη (από Δίβρη). Πέτυχε στη Σχολή Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών
-Ηλιοπούλου Παν. Νεφέλη-Μαρία (από Δίβρη). Πέτυχε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Κομοτινής
-Παντελής Κων. Ανδρέας (από Νουσά=Αστρά). Πέτυχε στη Σχολή Μηχανικών Πληροφ. Συστημάτων του Πανεπιστημίου Σάμου
-Παπαθεοδώρου Παν. Γεωργία (από Μορόχοβα=Πλάκα). Πέτυχε στη Σχολή Επιστημών της Εκπαιδ. και Αγωγής του Πανεπιστημίου Πατρών
-Τσάμης Ευστ. Κωνσταντίνος (από Δίβρη). Πέτυχε στη Σχολή Φυσικής του Πανεπιστημίου Πατρών
·        Από άλλα Λύκεια
-Κουλέτου Παν. Ελεάνα (καταγωγή από Δίβρη). Πέτυχε στη Σχολή Μηχανολόγων-Ηλεκτρολόγων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
-Καρατζά Διον. Κωνσταντίνα (καταγωγή από Δίβρη). Πέτυχε στη Σχολή Μηχανολόγων-Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
-Κατερίνα Αργ. Παπαδοπούλου (καταγωγή από Τσίπιανα). Πέτυχε στη Σχολή Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών
-Λεωνίδας Χρ. Στρεμπέλιας (καταγωγή από Τσίπιανα). Πέτυχε στη Σχολή Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Αθηνών

v  ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
·        Θάνατοι   
-Έφυγε η Γεωργία Χριστοπούλου, ετών 84 από τους Βασιλαίους Δίβρης, όπου και κηδεύτηκε
-Έφυγε ο Γιάννης Παν. Αθανασόπουλος, ετών 78 από τον Περαμαχαλά Δίβρης και κηδεύτηκε στην Αθήνα όπου διέμενε
-Έφυγε ο Γιάννης Λεων. Ανδριακόπουλος (Τρίγκας), ετών 75, από την Δίβρη-Καρυά και κηδεύτηκε στην Αθήνα όπου διέμενε
 -Έφυγε ο Γιάννης Στεφ. Ανδριακόπουλος (Τρίγκας), ετών 65, από την Δίβρη-Καρυά και κηδεύτηκε στην Αθήνα όπου διέμενε
-Έφυγε ο Ντίνος Παπακωνσταντόπουλος, ετών 85, από τα Τσίπιανα και κηδεύτηκε στην Αθήνα όπου και διέμενε.

·        Βαφτίσεις
-Ο Κώστας Στ. Αβράμης και η Αρχοντούλα, από τον Περαμαχαλά Δίβρης βάφτισαν το κορίτσι τους με το όνομα Σταυρούλα-Θεοδοσία
-Ο Χρίστος Σωτ. Σκουρλέτης και η Στέλλα από την Λαγκάδα Δίβρης βάφτισαν το αγόρι τους με το όνομα Κωνσταντίνος
-Ο Γιάννης Ανδρ. Σκουρλέτης από το Περαμαχαλά Δίβρης, βάφτισαν το αγόρι τους με το όνομα Ανδρέας 

·         Γάμοι
-Παντρέφτηκε στην Αθήνα η Νίκη Σωτηροπούλου (κόρη του Σωτήρη Σωτηρόπουλου από τους Γκρουστάδες Δίβρης), τον εκλεκτό της Κώστα Καραμιχάλη


v Συνεχίζονται τα έργα!...
ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΤΑΙ Η ΒΡΥΣΗ «ΠΑΝΩ ΓΑΒΡΟΒΙΚΟΣ»
Ένα όνειρο γίνεται πραγματικότητα...
            Υπήρξε, όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, το όνειρο και η επιθυμία των απανταχού Γρουσταδιωτών Δίβρης αλλά και άλλων νοσταλγών Διβριωτών να γίνει όπως ακριβώς ήτα παλιά η βρύση του «Πάνω Γαβροβίκου» (η άλλη βρύση του «Κάτω Γαβροβίκου» βρίσκεται στην Ε.Ο. 111, που πηγάζουν από το βουνό «Αη-Κωνσταντίνος», παρ΄ αρχαίοις Φολόη με το αισθητικό δάσος των γάβρων). Η βρύση αυτή, έχει τη δική της ιστορία και μαζί με το δρόμο που οδηγεί στο πλάτωμα του «Λοζίσσου» υπήρξε κατά το παρελθόν  η τοποθεσία και η διαδρομή των ρομαντικών, των ερωτευμένων και γενικά των φυσιολατρών. Έχουν περάσει από εκεί μέχρι την δεκαετία του 1960, εκτός από τους προηγούμενους και διάσημοι  λογοτέχνες, ζωγράφοι, άνθρωποι των γραμμάτων, του πνεύματος, της επιστήμης και της πολιτικής. Σπουδαίοι περιηγητές (όπως ο Χρήστος Κορύλλος (βλ. επόμενη σελίδα) την έχουν περιγράψει πριν 135 χρόνια, από εκεί περνούσε και ο πρώτος δρόμος προς την Δίβρη των Αγωνιστών του 1821, των επισκεπτών  Βασιλέων Όθωνος και Αμαλίας και  άλλων ιστορικών προσώπων.
            Ήρθε λοιπόν η ώρα της εκ βάθρων επανακατασκευής με το ίδιο σχέδιο (που είχαμε από φωτογραφία των εγκαινίων του 1926) ακριβώς όπως πάλι ανακατασκευάστηκε τότε από του απανταχού Διβριώτες (κυρίως ομογενείς της Αμερικής, τους  αδελφούς Παπανδρικόπουλους), στη θέση της πρώτης που είχε συναντήσει ο περιηγητής Χρ. Κορύλλος το 1891.
            Βέβαια, η προσπάθειά μας πέρασε «από σαράντα κύματα», με τις δυσκολίες λόγω συνεχούς κατολίσθησης, λόγω της αδιαφορίας ή πολλές φορές της αντίδρασης τοπικών παραγόντων και άλλων εμποδίων. Ευτυχώς η σθεναρή στήριξη ορισμένων «ορκισμένων» διβριωλατρών, ξεπέρασε τις δυσκολίες και έκλεισαν  τα αυτιά τους σε κάποια ανόητα και πικρόχολα λόγια και πράξεις ελάχιστων κακοήθων και κακεντρεχών (θα διαβάσετε. λεπτομέρειες προσεχώς) και η βρύση έγινε πάλι ένα «κόσμημα», χάρμα ιδέσθαι...
Υπάρχει όμως, πολύς δρόμος να διανυθεί ακόμη μέχρι να γίνουν αυτά που έχουν προγραμματιστεί. Γιαυτό και η ΈΚΚΛΗΣΗ  για υλική και ηθική βοήθεια. Σε επόμενο χρόνο, θα διαβάσετε και την Επιστολή που έστειλε σε Ελληνοαμερικανούς διβριώτες (αλλά και στους ημεδαπούς συμπολίτες) ο κ. Κων/νος Χρύσανθου Ταβλάς, που μπορεί να μη γεννήθηκα στη Δίβρη την αγαπά υπερβολικά (τώρα ζει και εργάζεται στο Λονδίνο). Στην επιστολή αυτή θα δείτε και τους χορηγούς μας, και όλη την μέχρι τώρα προσπάθεια καθώς και τα υπολειπόμενα να γίνουν...
            Σε κάποιο επόμενο σημείωμα θα ανακοινώσουμε επισήμως ποιοι μας βοήθησαν με μεγάλες προσφορές (έργων και παραχωρήσεων γης) που θα μείνετε άναυδοι.

Ενισχύστε Βοηθείστε
Το έργο της επανακατασκευής της ιστορικής βρύσης του «ΠΑΝΩ ΓΑΒΡΟΒΙΚΟΥ»

Έτσι περιγράφει ο περιηγητής  Χρ. Κορύλλος το έτος 1891 στο βιβλίο του «ΠΕΖΟΠΟΡΙΑ ΑΠΟ ΠΑΤΡΩΝ ΕΙΣ ΚΑΛΑΜΑΣ» την βρύση «Γαβροβίκος»

Η βρύση όπως ήταν στα εγκαίνια το 1926, όταν ανακατασκευάστηκε και τότε από τους «φιλοπόλιδες» Διβριώτες της εποχής εκείνης

Και όπως την ανακατασκευάζουμε σήμερα  το 2014, πάλι με την φροντίδα του «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΒΡΗΣ» και με δαπάνες των απανταχού Διβριωτών και φίλων της Δίβρης

 Και όπως κατασκευάστηκε τώρα ο δρόμος πρόσβασης στη βρύση

v  


Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΔΥΟ «ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ» ΑΥΓΟΥΣΤΙΑΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΒΡΗ...


ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΓΙΑ ΔΥΟ «ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ» ΑΥΓΟΥΣΤΙΑΤΙΚΕΣ
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΒΡΗ...

Η «ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΓΙΟΡΤΗ» του Πνευματικού Κέντρου και του περιοδικού «ΔΙΒΡΗ», και το «ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» του Δήμου Αρχ. Ολυμπίας-Τοπικής Κοινότητας Λαμπείας
Με διαφορά μιας ημέρας, πραγματοποιήθηκαν οι δυο από τις τρεις καλοκαιρινές Εκδηλώσεις στη Δίβρη. Το Σάββατο 23 Αυγούστου η «ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΓΙΟΡΤΗ» του «Πνευματικού Κέντρου Δίβρης» (βλέπε και http://sotirissotiropoulos.blogspot.gr/2014/08/23-2014.html)  και την Κυριακή 24 Αυγούστου, το καθιερωμένο από 12ετίας «ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ» που διοργανώνει ο Δήμος Αρχ. Ολυμπίας μαζί με την τοπική Κοινότητα Λαμπείας (βλέπε και http://oreini-ileia.blogspot.gr/2014/08/blog-post_26.html) και εν πολλοίς έχει «υιοθετηθεί» από κάποιες δραστήριες κυρίες  και τελευταία από τον Σύλλογο Διβριωτών της Πάτρας.
Πρέπει ευθύς εξ αρχής, να εξηγηθούμε. Όταν πρωτοξεκίνησε το «Χορευτικό Σεργιάνι» πριν 12 χρόνια (παρότι ο πρωταγωνιστής και μοναδικός δημιουργός της Χορευτικής Ομάδας Δίβρης, ο χοροδιδάσκαλος-γυμναστής κ. Τσαντήλας είχε πρωτοστατήσει με τα παιδιά του Γυμνασίου, εναντίον του προέδρου της ΠΕΕΔ  και εκδότη της Δίβρης με παρελάσεις αποδοκιμασίας στην «Αγορά»...) τα πρώτα χρόνια και το εκθειάσαμε και το προβάλαμε, μια χρονιά μάλιστα δώσαμε και ένα μικρό έπαθλο στους συντελεστές.. Βέβαια, από ένα σημείο και μετά, όταν η Εκδήλωση αυτή γινόταν κάθε χρόνο σε πανομοιότυπο στιλ, με το ίδιο κουραστικό περιεχόμενο («καρμπόν») εκφράσαμε πολλές φορές την άποψή μας.  Δηλαδή, ό,τι είχε να προσφέρει το έδωσε και είναι κρίμα να γίνεται μια τόσο πολυδάπανη πρόχειρη εκδήλωση, χωρίς καμιά βελτίωση και προέκταση, έστω με κάποιο άλλο πολιτιστικό θέμα ή δρώμενο που θα είχε εκτός από τον ψυχαγωγικό και κάποιο πνευματικό, μορφωτικό ή τοπικό λαογραφικό χαρακτήρα.
Όμως, η ώρα της απογοήτευσης ήρθε όταν τα τελευταία χρόνια περιδιαβαίνοντας την «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» του Υπουργείου Εσωτερικών, διαπιστώσαμε σημεία και τέρατα  ως προς τις δαπάνες που διέθετε ο Δήμος γιαυτή την περιορισμένης εμβέλειας «γιορτούλα» που πέσαμε από τα σύννεφα... Τη στιγμή μάλιστα που οι υπέρογκες αυτές δαπάνες ήταν από τα χρήματα του φορολογούμενου πολίτη (δηλ. ημών των δημοτών), η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων πήγαινε στις τσέπες των ενδιάμεσων ατζέντηδων της συνήθους αρπαχτής... Η κορύφωση βέβαια ήταν όταν είδαμε εν μέσω δεινής οικονομικής κρίσης, ότι πρόπερσι οι δαπάνες έφταναν περί τις 15.000 Ευρώ (!!!), πέρυσι τις 10.000 Ευρώ (!!) και φέτος τις 6-7.000 Ευρώ  (θα το ερευνήσουμε σύντομα). Και το χειρότερο, πάλι μέσα από την «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», όταν είδαμε κάποια εξοργιστικά πράγματα που δεν είναι του παρόντος. Μπορούμε όμως να πούμε μόνο δυο χαρακτηριστικά. Μια χρονιά πλήρωσε ο Δήμος για «ενοικίαση στολών» το ποσό 1709,70 Ευρώ και επειδή η κάθε στολή ενοικιάζεται με 13 Ευρώ η μία, μας λένε δηλαδή ότι ενοικίασαν 135 στολές (!!!), ενώ είναι γνωστό ότι κάθε χορευτικό έχει τις δικές του στολές (άντε να χρειάζονται επί πλέον 5-10-20). Επίσης την ίδια χρονιά είδαμε δαπάνη π.χ. για «ποτά αναψυκτικά» 385,33 Ευρώ και «αγορά γλυκισμάτων» το ποσό των 418,10 Ευρώ και μάλιστα η εξόφληση στα δεύτερα βγήκε στο όνομα κάποιου διβριώτη που έχει αφήσει από πολλών ετών τον μάταιο αυτό κόσμο... Δεν θα επιμείνουμε άλλο σε αυτά και θα μπούμε στα πιο σπουδαία και ηχηρά.
Οι επίσημοι στην πρώτη σειρά και το κοινό παρακολουθούν το
"ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΣΕΡΓΙΑΝΙ" στην κεντρική πλατεία της Δίβρης
Επειδή τη φετινή χρονιά, το «Χορευτικό Σεργιάνι» ήταν η αποθέωση της ανοργανωσιάς και της αποτυχίας, αποφασίσαμε να γράψουμε το παρόν σημείωμα και να κάνουμε τη σύγκριση με την δική μας μικρή, λιτή Εκδήλωση.  Και κυρίως, επειδή από τότε που καθιερώθηκε το «Σεργιάνι» επιβλήθηκε από το Δήμο (σύμφωνα με το φετινό επίσημο Δελτίο Τύπου του Δήμου Αρχ. Ολυμπίας) ως «η επίσημη πολιτιστική εκδήλωση της Δίβρης» (!!!), ενώ παράλληλα υποβάθμισαν και εν τέλει εξαφάνισαν την μοναδική από αιώνων παραδοσιακή-πολιτιστική Εκδήλωση της Δίβρης, αυτή του Αγ. Παντελεήμονος στον «Πόντο» στο ελατοδάσος Λαμπείας, δημιουργείται πλέον μείζον θέμα ηθικής και κοινωνικής τάξεως. Και εδώ έρχεται το πρώτο και σημαντικό ερώτημα. Με ποιο δικαίωμα οι ξενομερίτες αιρετοί της Αρχ. Ολυμπίας μας επιβάλλουν σαν μοναδική γιορτή μας τα (ευρωβόρα) «Σεργιάνια» τους και δεν δίνουν δεκάρα τσακιστή για το μοναδικό πανηγύρι της Δίβρης και των γύρω χωριών, του Αγ. Παντελεήμονος; Και με ποιο δικαίωμα κάποιοι τοπικοί παράγοντες της Δίβρης «υιοθέτησαν» και θριαμβολογούν με τα «Σεργιάνια» και απεμπόλησαν την από αιώνων γιορτή μας;
Το κοινό παρακολουθεί την ΕΚΔΗΛΩΣΗ - ΓΙΟΡΤΗ" του "Πνευματικου Κέντρου"
και του περιοδικού "ΔΙΒΡΗ", στον προαύλιο χώρο 
Ας έρθουμε στο προκείμενο, αυτό της σύγκρισης των δυο «παράλληλων» Αυγουστιάτικων Εκδηλώσεων.
 Κατ΄ αρχήν τα γραφόμενα παρακάτω είναι από ασφαλείς πληροφορίες μας, καθόσον συνέβη το εξής σημαντικό που έχει σχέση με δημόσιες συμπεριφορές.  Εμείς προσκαλέσαμε επισήμως και τον Δήμαρχο και Δημοτικό Συμβούλιο της Αρχ. Ολυμπίας και τον πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας και τον Αντιδήμαρχο Λαμπείας, αλλά ουδείς μας έκανε την τιμή να έλθει, ούτε έστειλαν ένα μήνυμα. Και επομένως η δική μας απουσία, ήταν απολύτως δικαιολογημένη.
Επί του θέματος, τώρα:
1) Η θεματογραφία των Εκδηλώσεων:
-Η δική μας Εκδήλωση είχε ιστορικό-μορφωτικό-ενημερωτικό χαρακτήρα
-Η Εκδήλωση του Δήμου είχε ψυχαγωγικό-χορευτικό χαρακτήρα
Εδώ, χωρίς συγκριτικά σχόλια. Ο καθείς εκ των διοργανωτών αλλά και των ακροατών-θεατών έχει τις προτιμήσεις του (στην προκειμένη περίπτωση μπορεί και τα δύο)
2) Ημερομηνία πραγματοποίησης των Εκδηλώσεων:
  -Η δική μας Εκδήλωση, που έγινε το Σάββατο 23 Αυγούστου, αναγγέλθηκε και προγραμματίστηκε προ 2 μηνών.
   -Η Εκδήλωση του Δήμου, που έγινε την Κυριακή 24 Αυγούστου, αναγγέλθηκε και προγραμματίστηκε προ 1 μηνός.
Και όμως, έγιναν ανόητα και πικρόχολα παράπονα εκ μέρους κάποιων «φανατικών» οπαδών του «Σεργιανιού», ότι δήθεν τους ...κλέψαμε (sic!)  την ημερομηνία, ενώ εμείς προηγηθήκαμε στην αναγγελία ένα ολόκληρο μήνα. Μάλιστα ένας περίεργος οπαδός του «Σεργιανιού» (διβριώτης επιστήμων)  έκανε την ...ρηξικέλευθη πρόταση «να κάνουμε και μείς το «Σεργιάνι» την ιδία μέρα, δηλ. στις 23 Αυγούστου, για να δούμε ποιος θα μαζέψει περισσότερο κόσμο»...  Τα σχόλια δικά σας.
3) Προετοιμασία και εμφάνιση των Εκδηλώσεων:
- Η δική μας Εκδήλωση, 
Το πάνελ των Εισηγητών-Ομιλητών  στην "ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΓΙΟΡΤΗ" του
"Πνευματικού Κέντρου" και του περιοδικού "ΔΙΒΡΗ"
χρειάστηκε  προετοιμασίες περίπου δυο εβδομάδων με τα λιγοστά χέρια βοήθειας που διαθέτουμε, για τον καθαρισμό-βάψιμο-ευπρεπισμό του περιβάλλοντος χώρου του «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΒΡΗΣ» που πραγματοποιήθηκε, για την τοποθέτηση των 3 μεγάλων πανώ και 10 ταμπλό με τις αναρτήσεις των ιστορικών ντοκουμέντων, την επιλεκτική τοποθέτηση των αφισών κλπ, για μια νοικοκυρεμένη και αξιοπρεπή εμφάνιση.
-Η Εκδήλωση του Δήμου, 
¨Ένα χορευτικό συγκρότημα, από την Εκδήλωση του "Σεργιανιού" 
απ΄ ότι παρατηρήσαμε, χρειάστηκε προετοιμασία 2-3 το πολύ 5 ωρών (!!!) προετοιμασίες για να στήσουν τελευταία στιγμή πρόχειρα-πρόχειρα την εξέδρα με το γνωστό 12ετές «λιόπανο»-ζωγραφιά  πανώ, στην πλατεία (του Δήμου) που είναι σε πανάθλια κατάσταση με σπασμένες και μαυρισμένες  τις πλάκες του δαπέδου και τα σπασμένα κολωνάκια του Ηρώου των πεσόντων... Και αυτό, είναι το λιγότερο ντροπή για την εμφάνιση της κεντρικής πλατείας της κωμόπολης.
Επί πλέον, τυχαία παρατηρήσαμε ότι στη μικρή αφίσα που αναρτήθηκε από τους διοργανωτές του «Σεργιανιού» 

ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΓΙΟΡΤΗ
ΣΤΗ ΔΙΒΡΗ (ΛΑΜΠΕΙΑ) ΗΛΕΙΑΣ
23 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2014
Σάββατο, ώρα 7μ.μ.
(Στον προαύλιο χώρο του «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ»)


Διοργάνωση:
·    «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ»
·    ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «διβρη»
υπήρχε περιέργως η δική μας φωτογραφία της Δίβρης (η ίδια που είχαμε βάλει στο ενημερωτικό μας φυλλάδιο, βλ. φωτογραφίες σε αντιπαραβολή), λες και ολόκληρος Δήμος, που δαπανά αφειδώς χρήματα, δεν είχε μια άλλη φωτογραφία. Ακόμη είδαμε, στον ίδιο χώρο πίσω από την πλατεία να έχει στηθεί «σουβλατζίδικο» επί πληρωμή, που συμπλήρωνε το θέαμα...
4) Τι εισέπραξαν ως πολιτιστικό δρώμενο οι ακροατές-θεατές:
Το φιλοθεάμον κοινό και στις δυο εκδηλώσεις ήταν μεγάλο και σε αυτό βοήθησε ο «Αυγουστιάτικος» κόσμος που είχε συρρεύσει στα χωριά μας. Μάλιστα, εμείς λόγω της «βαριάς» θεματογραφίας που επιλέξαμε (που ο κόσμος αποφεύγει το καλοκαίρι και προτιμά τα πανηγύρια) δεν περιμέναμε τόσο κόσμο να παρακολουθήσει και να καθηλωθεί πάνω από 2 ώρες στην καρέκλα του. Αντίθετα το «Σεργιάνι» έχει εξασφαλισμένο το κοινό του, αν σκεφτεί κάποιος ότι τα παιδιά-χορευτές πάντα συνοδεύουν οι γονείς και οι φίλοι τους και τους παριστάμενους επίσημους πάντα τους συνοδεύουν οι διάφοροι παρατρεχάμενοι και οι ...κομματάρχες τους.  
-Η δική μας Εκδήλωση, πιστεύουμε έδωσε στο κοινό που παρακολούθησε, αυτό έπρεπε και με το παραπάνω, έστω και με κουραστικό τρόπο. Τόσο από τους ομιλητές διαπρεπείς επιστήμονες-ιστορικούς, όσο και από την παρουσίαση και απαγγελία των ιστορικών ντοκουμέντων για την ένδοξη Δίβρη του παρελθόντος... Οι ακροατές-θεατές μας ήσαν από σοβαροί πνευματικοί άνθρωποι της Επιστήμης, των Γραμμάτων και του Πολιτισμού μέχρι απλοί λαϊκοί άνθρωποι ξωμάχοι της καθημερνής ζωής των χωριών μας, από βαθιά σεβάσμιοι υπερήλικες των 93 ετών μέχρι σημαντικό νεαρόκοσμο φοιτητών, από  αφιχθέντες ειδικά για την Εκδήλωση   από την Αθήνα, Πάτρα, Πύργο, Αμαλιάδα, Τρίπολη μέχρι από τα περισσότερα γύρω χωριά... Εμφανής ήταν και η ...λαμπερή απουσία των (προσκληθέντων) επισήμων της Πολιτείας, της Εκκλησίας και της Αυτοδιοίκησης.
-Η Εκδήλωση του Δήμου, για φέτος -όπως ομολόγησαν σοβαροί άνθρωποι που παρακολούθησαν- είχε σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές πιο χαμηλής ποιότητας θέαμα-ακρόαμα. Αν αφαιρέσει κάποιος τις χορευτικές δεξιότητες των παιδιών που ήταν άψογα και ευχαρίστησαν τους παραβρεθέντες, φέτος τα χορευτικά συγκροτήματα ήσαν μόνο τρία (Κούμανι, Κακοτάρι, Δίβρη) και δεν υπήρχε ζωντανή μουσική...  Οι ακροατές-θεατές του «Σεργιανιού» οι συνήθεις, με επίσημους φυσικά, αφού ήταν Δημοτική η Εκδήλωση. Και βέβαια όπως κάθε χρόνο ο κεντρικός ομιλητής ήταν  μη διβριώτης...
5) Η φιλοξενία που επιφύλαξαν στο φιλοθεάμον κοινό οι διοργανωτές
Στο σημαντικό κομμάτι της φιλοξενίας, χωρίς καμιά διάθεση  αυτοδιαφήμισης, πιστεύουμε ότι η διαφορά στις δυο εκδηλώσεις ήταν συντριπτική.
-Η δική μας Εκδήλωση, έχει καθιερώσει από ετών την προσφορά ενός πρωτότυπου εδέσματος, της «θρυλικής» μπομπότας με το τουλουμοτύρι που γεύονται οι καλεσμένοι με περισσή ευχαρίστηση με παλιές καλές ή πικρές αναμνήσεις από τους μεγαλύτερους  και καινούργιες αναζητήσεις από τους νεώτερους. Βέβαια, όπως πάντα προσφέρθηκαν σε αφθονία τα ξακουστά διβριώτικα γλυκά (κουραμπιέδες, χαλβάς χωριάτικος και καρυδόπιτες), το γνήσιο ρακί (τσίπουρο) και λοιπά αναψυκτικά...
-Η Εκδήλωση του Δήμου, για φέτος πρωτοτύπησε και πρόσφερε ντόπια διβριώτικα γλυκά (κουραμπιέδες, μπακλαβά και γαλατόπιτα), ενώ τις προηγούμενες χρονιές πρόσφερε «αγοραστά». Επίσης πρόσφερε τσίπουρο και αναψυκτικά...
Δεν μπορούμε να μη σχολιάσουμε αρνητικά,

 ένα πρόχειρο και προκλητικό ανυπόγραφο σημείωμα-«πρόσκληση» (βλ. φωτοτυπία) που ο Δήμος μοίρασε στα σπίτια της Δίβρης (ή έστειλαν μικρά κορίτσια να το πουν δια ζώσης!...) που έλεγε «...όποια κυρία επιθυμεί, να ετοιμάσει ένα παραδοσιακό γλύκισμα για να προσφερθεί ως κέρασμα στο τέλος της εκδήλωσης...». Δηλαδή, με απλά λόγια βγήκε σε δημόσια ζητιανιά (!!). Πιστεύουμε αυτές οι ενέργειες γίνονται αυθόρμητα και όχι κατ΄ επιταγήν.. Ας είναι, πάντως μας θυμίζει τον πρώτο αλήστου μνήμης Δήμαρχο Λαμπείας που ζητούσε από τους φτωχούς τσοπάνηδες από ένα τραγί, για να κάνει εκδηλώσεις - «φιέστες»...     
6) Εθελοντική και «πληρωμένη» εργασία – Δαπάνες των Εκδηλώσεων:
Αφήσαμε τελευταίο το πιο σημαντικό θέμα για σύγκριση. Αυτό της εθελοντικής προσφοράς σε αντίθεση με την «πληρωμένη» εργασία και την πρόκληση των αστρονομικών δαπανών χιλιάδων Ευρώ  σε αντίθεση με τις ελάχιστες δαπάνες των εκατοντάδων Ευρώ, για τέτοιου μεγέθους και  είδους Εκδηλώσεις.
-Η δική μας Εκδήλωση, κόστισε όλα κι όλα περίπου 500 Ευρώ. Τα υπόλοιπα πληρώθηκαν με το πιο ισχυρό νόμισμα της εθελοντικής Κοινωνικής Προσφοράς και Δράσης. Με αυτά τα 500 Ευρώ, πληρώσαμε το πιεστικό μηχάνημα καθαρισμού της εξέδρας και ανανέωσης των πλακόστρωτων, τις αφίσες και τα έγχρωμα τετρασέλιδα ενημερωτικά φυλλάδια, το τουλουμοτύρι, τις μεγεθυμένες φωτοτυπίες των ιστορικών δημοσιογραφικών ντοκουμέντων, τα αναψυκτικά, τα μιας χρήσεως πιάτα-ποτήρια και κάποια άλλα υλικά χρήσεως, βαφής και γραφής. Βεβαίως να αναφέρουμε και να εξάρουμε την δωρεάν προσφορά, των γλυκών, του ποδήλατου για τον λαχνό, του ρακιού (τσίπουρου), της παρασκευής της μπομπότας, της προμήθειας των επί πλέον καθισμάτων, και φυσικά την εθελοντική προσωπική εργασία των λίγων μεν αλλά ακάματων εργατών που δεν κοστολογείται... Η πρωτότυπη λαχειοφόρος Αγορά με την διάθεση 375 λαχνών, απέφερε το ποσό των 375 Ευρώ που κάλυψε το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων. Και λέμε πρωτότυπη, γιατί εκτός του καθιερωμένου ποδηλάτου που κέρδισε ένας τυχερός, τα περισσότερα εισπράχτηκαν από την προσφορά 35 βιβλίων προς 10 λαχνούς το ένα  δηλ. είναι σα να αγόραζαν το βιβλίο ιστορίας «Η ΔΙΒΡΗ ΗΛΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΒΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ» στην συμβολική τιμή των 10 Ευρώ (να σημειωθεί ότι το 1994 που εκδόθηκε επωλείτο 10.000 δραχμές ή 30 περίπου Ευρώ). Προτιμήσαμε  να παντρέψουμε «την τύχη μετά του ωφελίμου», δηλαδή την απόκτηση του μορφωτικού-παιδαγωγικού εφοδίου, για να μάθουν οι συμπολίτες μας την ιστορία της Δίβρης...  
-Η Εκδήλωση του Δήμου, για φέτος κόστισε 5.500 έως 7.000 Ευρώ (κατά πληροφορίες μας, που θα διασταυρώσουμε μέσα από επίσημα έγγραφα). Πάλι καλά γιατί πέρυσι και πρόπερσι είχαν διπλάσια έξοδα, καθότι φέτος ήταν υποβαθμισμένη η Εκδήλωση του Δήμου. Και το ερώτημα είναι που πήγαν αυτά τα χρήματα; Τα οποία σημειωτέον είναι από την τσέπη του φορολογούμενου δημότη, και μάλιστα σε μέρες δεινής οικονομικής ασφυξίας τους!... Αν αφαιρέσει κανένας κάποιες βοήθειες που πρόσφεραν μέλη του Συλλόγου των εν Πάτραις Λαμπειέων την τελευταία στιγμή, για να καλύψουν τις ανεπάρκειες και την ανοργανωσιά του Δήμου, όλα τα υπόλοιπα είναι με «πληρωμένη» εργασία ή πήγαν ως συνήθως στους ενδιάμεσους ατζέντηδες, όπως γινόταν 12 χρόνια τώρα...
Τέλος κυκλοφόρησαν κάποιες φήμες λ.χ. ότι τα αιτηθέντα («ζητιανιά» την είπαμε, χωρίς παρεξήγηση) από το Δήμο «παραδοσιακά γλυκίσματα» των κυριών της Δίβρης τελικά πληρώθηκαν. Και ακόμη χειρότερο, ότι ένα χορευτικό συγκρότημα (αυτό του Κακοταρίου) απεχώρησε χολωμένο από την ταβέρνα της βραδινής συνεστίασης, γιατί δεν τους πρόσφεραν φαγητό!... Αν αληθεύουν αυτές οι φήμες, είμαστε για γέλια και για κλάματα ως Τοπική Κοινωνία. Ελπίζουμε να υπάρξει διάψευση των φημών, όχι για μας αλλά για τους δημότες που «απολαμβάνουν» μεν την 12χρονη Εκδήλωση, αλλά οι ίδιοι  πληρώνουν το μάρμαρο!!...

Μετά την παράθεση των ανωτέρω συγκριτικών στοιχείων, με κάθε καλή προαίρεση από μέρους μας, και τους προβληματισμούς (ιδιαίτερα για την ...ξεχασμένη παραδοσιακή γιορτή της Δίβρης του Αγ. Παντελεήμονος στον "Πόντο") αφήνουμε τους αναγνώστες και φίλους μας να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα.