ΗΜΕΡΙΔΑ-ΓΙΟΡΤΗ
ΣΤΗ ΔΙΒΡΗ
Σάββατο 22 Αυγούστου 2015
Ώρα 7μ.μ.
στο "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ"
· Πλούσια και πρωτότυπη ΜΟΥΣΙΚΗ Β ΡΑΔΙΑ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ ΔΙΒΡΗΣ
22 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2015
Εκτέλεση μουσικών έργων:
Στο πιάνο από τις
πιανίστες -μουσικούς
§ Βίκυ Κουρνούτου-Λινάρδου, Βενίτα Λινάρδου
και Αγγελική Κουρνούτου-Μπαϊρακτάρη.
Το πιάνο θα συνοδεύσουν
§ Μια κιθάρα [Χρήστος Τσαϊλάκης], ένα ακορντεόν [Σωτήρης Καφούσιας] και ένα
μπουζούκι [Γιώργος Γιαννόπουλος].
Α΄
ΜΕΡΟΣ
«Εικόνες από τα βουνά» για πιάνο της Αντιγόνης Παπαμικροπούλου
[από τη σύνθεση ''Καλαβρυτινή
σουίτα'', που εκδόθηκε στη Λειψία].
-Καημένα ελληνόπουλα
-Το κλάμα του βοσκού
-Της Αρκαδιάς το διάσελο
-Ελληνοπούλα μ' γεια σου
*ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΓΟΝΗ
ΠΑΠΑΜΙΚΡΟΠΟΥΛΟΥ.
Η Αντιγόνη Παπαμικροπούλου, υπήρξε σπουδαία Ελληνίδα πιανίστα και
συνθέτης με καταγωγή από την Πάτρα[1889-1980].
Γεννήθηκε στην Πάτρα κι έζησε τα πρώτα παιδικά της χρόνια στη Μασσαλία. Επιστρέφοντας
στην Πάτρα από πολύ μικρή ηλικία έδειξε κλίση στη μουσική και πήρε τα πρώτα
μαθήματα στη σχολή Κλειδοκυμβάλου της Αντωνάκη. Στη συνέχεια σπούδασε στο
Λονδίνο πιάνο και σύνθεση αποφοιτώντας
με άριστα.
Όταν επέστρεψε στην Πάτρα ,έδωσε πολλές παραστάσεις στο τοπικό παράρτημα
του Λυκείου Ελληνίδων και στη Φιλαρμονική Πατρών, δίδαξε πιάνο και αρθρογραφούσε στον
τοπικό τύπο πάνω σε θέματα μουσικής.
Μετέβη και πάλι στο Λονδίνο, όπου για ένα χρόνο έδωσε πολλές παραστάσεις
πιάνου και έγραψε τις πρώτες της συνθέσεις για πιάνο, όπως ''το κλάμα του
βοσκού'', ''καημένα ελληνόπουλα'', ''της Αρκαδιάς το διάσελο'' και το ''ελληνοπούλα
μ' γεια σου''. Εκεί επίσης εξέδωσε και την ποιητική συλλογή ''το κλάμα του
βουνού''.
Επιστρέφοντας από το Λονδίνο εγκαταστάθηκε στην Πάτρα, όπου έδωσε πολλές
παραστάσεις, καθώς και στην Αθήνα.
Βραβεύτηκε από τη βασιλική μουσική ακαδημία του Λονδίνου με το Ανώτατο
βραβείο[Highest Award] για τη σύνθεσή της ''ο χορός του
λευκού ρόδου''.
Αδελφές της ήταν η Ισμήνη[πιανίστα] και Ηλέκτρα[πιανίστα, συγγραφέας και
ηθοποιός]. Ήταν θεία του Ανδρέα και Θάνου Μικρούτσικου.
Β΄
ΜΕΡΟΣ
Μάνος Χατζηδάκις
Γνωστά και αγαπημένα έργα του μεγάλου
συνθέτη
-Μια
πόλη μαγική[στ.Μ.Χατζηδ.]
-Χασάπικο
40[στ.Ν.Γκάτσου]
-Τα
παιδιά κάτω στον κάμπο[στ.Μ.Χατζηδ.]
-Προδοσία[στ.Μ.Χατζηδ.]
-Πάει
ο καιρός[στ.Ν.Γκάτσου]
-Η μπαλάντα των αισθήσεων και των παραισθήσεων[στ.Άρη
Δαβαράκη]
-Η μπαλάντα του Ούρι[στ.Ν.Γκάτσου]
-Εφτά τραγούδια θα σου πω[στ.Μ.Κακογιάννη]
-Το φεγγάρι είναι κόκκινο[στ.Μ.Χατζηδ.]
-Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι[στ.Νότη Περγιάλη]
Στο τέλος
ένα-δυο έργα του Μίκη Θεοδωράκη
για το κλείσιμο.
**ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το σύνολο του ανωτέρω Μουσικού Προγράμματος είναι
ευγενική ΠΡΟΣΦΟΡΑ της εκ Δίβρης καταγωμένης κ. Αγγελικής Μανιαδάκη (εγγονής του
δάσκαλου Μιχάλη Αγγελόπουλου- «Μαραθιά») και της κ. Βικυς Κουρνουτου-Λινάρδου
(με απώτερη καταγωγή από τα Τσίπιανα).
Οι κυρίες που πρόσφεραν το ΜΟΥΣΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Αγγελική Μανιαδάκη (είναι και δωρήτρια του πιάνου που διακρίνεται) και Βίκυ Κουρνούτου με το πρόεδρο του "ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΒΡΗΣ" |
Η κ. Αγγελική Μανιαδάκη είναι και η
μεγάλη δωρήτρια του ηλεκτρικού Πιάνου στο «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ»
Ποιος είναι ο Οθωμανολόγος ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Γεώργιος Κ. Λιακόπουλος γεννήθηκε το 1977 στην Αθήνα. Σπούδασε Ιστορία
στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (1999) και συνέχισε τις μεταπτυχιακές σπουδές του στην Οθωμανική
Ιστορία στο Πανεπιστήμιο Μπίλκεντ της Άγκυρας (2002). Το 2009 έλαβε διδακτορικό
τίτλο σπουδών από το Royal Holloway, University of London. Η διατριβή που εκπόνησε
υπό την εποπτεία της καθηγήτριας κας Ιουλιανής Χρυστοστομίδου έχει τον τίτλο ‘A
Study of the Early Ottoman Peloponnese in the Light of an Annotated editio
princeps of the TT10-1/14662 Ottoman Taxation Cadastre (ca. 1460-1463)’.
Η ερευνητική του δραστηριότητα εντοπίζεται
στο χώρο της οθωμανικής καταστιχολογίας, της ιστορικής γεωγραφίας και της οθωμανικής
επιγραφικής στον ελλαδικό χώρο. Έχει λάβει μέρος σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά
συνέδρια, ενώ έχει δώσει διαλέξεις σε πανεπιστήμια και ερευνητικά ιδρύματα της Ελλάδας,
της Τουρκίας, της Μεγάλης Βρετανίας, της Ουγγαρίας και της Μαλαισίας. Έχει διδάξει
σε ακαδημαϊκό επίπεδο τουρκική γλώσσα καθώς και οθωμανική παλαιογραφία.
Δημοσιεύματα:
§ «Οθωμανικές επιγραφές της Μεσσηνίας», Πρακτικά Δ΄ Τοπικού
Συνεδρίου Μεσσηνιακών Σπουδών (Καλαμάτα, 8-11 Οκτωβρίου 2010) (Αθήνα: Εταιρεία
Πελοποννησιακών Σπουδών, 2015), 475-498.
§ (Σε συνεργασία με τον Θεόδωρο Γ. Παλιούγκα), Οθωμανικές
επιγραφές της Λάρισας. Πρόλογος Edhem Eldem (Θεσσαλονίκη: Αντ. Σταμούλης,
2013).
§ «Οι οθωμανικές επιγραφές της Υπάτης (Badracıḳ)», Αλέξανδρος Μαζαράκης-Αινιάν (επιμ.), Αρχαιολογικό
Έργο Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας 3 (2009). Πρακτικά επιστημονικής συνάντησης,
(Βόλος, 12.3-15.3.2009), τόμ. ΙΙ Στερεά Ελλάδα (Βόλος: Υπουργείο Πολιτισμού
και Τουρισμού - Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, 2012), 1323-1333.
§ «Οθωμανικές επιγραφές της Χαλκίδας», Γιώργος Σαλακίδης
(επιμ.), Τουρκολογικά. Τιμητικός Τόμος για τον Αναστάσιο Κ. Ιορδάνογλου (Θεσσαλονίκη:
Αντ. Σταμούλης, 2011), 63-160.
§ «Οι Φράγκοι, οι Βενετοί και οι Οθωμανοί στην Αρκαδία
(1204-1830)», Πέτρος Σαραντάκης (επιμ.), Αρκαδία. Χρόνος, τόπος, άνθρωποι (Αθήνα:
Μίλητος, 2010), 149-221.
§ «Ο οικισμός Αμόρανη στο οθωμανικό φορολογικό κατάστιχο
ΜΜ10 (1454-1455)», Απόστολος Β. Ζορμπάς και Βασιλική Α. Ζορμπά (επιμ.), Από την
Αμόρανη στο Καταφύγιο. Συναγωγή Μελετών (Ναύπακτος, 2010), 16-20.
§ «Η αμπελοκαλλιέργεια και η οινοπαραγωγή στην πρώιμη οθωμανική
Πελοπόννησο, βάσει του κατάστιχου ΤΤ10-1/14662», Γ.Α. Πίκουλας (επιμ.), Επιστημονικό
Συμπόσιο Οἶνον Ἱστορῶ ΙΧ, Πολυστάφυλος Πελοπόννησος (Αθήνα: ΕΝΟΑΠ Νεμέα, 2009), 197-222.
§ «Η απογραφή των Κραβάρων στο οθωμανικό φορολογικό κατάστιχο
ΜΜ10 (1454-1455)», Ναυπακτιακά 15 (2007-2009), 415-561.
§ «Η Πελοπόννησος
κατά την Πρώτη Οθωμανοκρατία (1460-1688)», Η Πελοπόννησος, Χαρτογραφία και Ιστορία
16ος-18ος αιώνας (Αθήνα:
Αρχείο Χαρτογραφίας του Ελληνικού Χώρου / Μ.Ι.Ε.Τ., 2006), 53-69.
(Μπομπότα με τουλουμοτύρι, ντόπια ξακουστά γλυκά και ρακί)
Σας περιμένουμε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου