Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020

ΙΟΥΝΙΟΣ 2020 ο "ΤΕΛΑΛΗΣ" 1ον ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΣΟΒΑΡΆ ΠΡΟΒΛΉΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΒΡΗΣ ...«ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ»!!!.... 2ον ΚΑΠΟΙΑ παρελθόντα και τωρινά ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ …«ΣΤΟ ΠΑΝΘΕΟΝ»!...



ΙΟΥΝΙΟΣ  2020
ο "ΤΕΛΑΛΗΣ ΤΗΣ ΔΙΒΡΗΣ
Γιάννης Τσετσέλης"

·       ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΣΟΒΑΡΆ ΠΡΟΒΛΉΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΒΡΗΣ
...«ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ»!!!....
·       ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ παρελθόντα και τωρινά ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ
…«ΣΤΟ ΠΑΝΘΕΟΝ»!...



Η ΝΕΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΙΜΗΝΙΑΙΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΗΣ ΔΙΒΡΗΣ
( Έτος 8ο ΙΟΥΝΙΟΣ  2020 - Aρ. Φύλλου 82)

Όταν ο Δήμος Αρχ.Ολυμπίας, οιυπεύθυνοι κρατικοί παράγοντες, η τοπική κοινωνία και η Κοινότητα  κοιμούνται και αδιαφορούν, εμείς επαγρυπνούμε και ενδιαφερόμαστε...
Και δια της εφημερίδας με τον ανωτέρω τίτλο:
 Θα σας ενημερώνουμε για μικρά και μεγάλα 

θέματα της κωμόπολης 

"με το Βιόλα Δικαστή και το Ζούρλια Εισαγγελέα, μούτζω το χωριό κυρ Τελη μου"
Γ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ:
            Γιατί διαλέξαμε, αυτό το περίεργο τίτλο της ηλεκτρονικής εφημερίδας μας;
            Ο Γιάννης Τσετσέλης, για όσους δεν τον γνώρισαν, ήταν μια εμβληματική μορφή, μια «γραφική» (με την πιο καλή έννοια) φιγούρα της παλιάς καλής Δίβρης που έζησε και άφησε το ίχνος του επί πολλές δεκαετίες τον περασμένο αιώνα. Ενδεχομένως το όνομα «Τσετσέλης» να έχει περάσει σε πολλούς με κάποια απαξία, ως ενός φτωχού, καταφρονεμένου και όχι έξυπνου συμπολίτη μας. Ήταν όμως, από τις πιο σημαντικές φυσιογνωμίες που άφησαν εποχή στην ιστορική κωμόπολη. Ελπίζουμε να δοθεί ευκαιρία να γράψουμε για την ψυχοσύνθεση, την καλοσύνη και να ξετυλίξουμε κάποιες ενδιαφέρουσες σημαντικές πτυχές της πολυσήμαντης αυτής προσωπικότητας, με τη διήγηση περιστατικών (το πλείστον σπαραξικάρδιων)  που σημάδεψαν όχι μόνο τον ίδιο αλλά όλη την τοπική κοινωνία της Δίβρης. Σήμερα θα περιοριστούμε σε λίγα.
            Ξεκινώντας αυτή τη μόνιμη ενημερωτική στήλη κάνουμε γνωστό στους εκλεκτούς αναγνώστες της «ΝΕΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ ΔΙΒΡΗΣ», ότι ο Γιάννης Τσετσέλης ήταν για ένα μεγάλο διάστημα ο επίσημος εκφωνητής, ο τελάλης της Δίβρης, δηλ. ο άνθρωπος που διαλαλούσε με την χαρακτηριστική και πολλές φορές ακατάληπτη φωνή του («ψεύδιζε» λίγο), όλα τα σημαίνοντα γεγονότα και τις ανακοινώσεις (ως είδος μεγαφώνου) που αφορούσαν τοπικά προβλήματα της Κοινότητας, χαρούμενα ή άσχημα νέα της ζωής της κωμόπολης, η αναγγελία προσωπικής εργασίας, η διανομή νερού για άρδευση κλπ, κλπ. Ήταν με λίγα λόγια η φωνή της συνείδησης της «Αγοράς» της Δίβρης. Ο ίδιος σχεδόν μοναχικός στη ζωή του και πάμφτωχος, για πολλές δεκαετίες ήταν ο «θεληματάς» (κι εδώ με την καλή έννοια) για να εξασφαλίζει τον επιούσιον άρτον και μάλιστα έχει μείνει παροιμιώδες σε διβριώτες και παραθεριστές (στους οποίους ήταν συμπαθέστατος) το περιβόητο «τσετσελόσημο» όπως είχε καθιερωθεί να λέγεται το φιλοδώρημα ή μπουρμπουάρ που έπαιρνε   ευχαρίστως όποιο κι αν ήταν και χωρίς γογγυσμόν…

Τα θέματα που θα παρουσιάζουμε θα είναι τηλεγραφικά διατυπωμένα, σύμφωνα με τις πληροφορίες που θα συλλέγουμε, μαζί με τις συνοδεύουσες φωτογραφίες (παλιές και σημερινές) Σε μερικά θα υπάρχει μεγαλύτερη έκταση, ιδίως όταν υπάρχουν γραπτά ντοκουμέντα. Η χαρακτηριστική φωνή του αείμνηστου Γιάννη Τσετσέλη θα αντηχεί στεντόρεια σε λόγγους και λαγκαδιές όπως τότε, τον παλιό καλό καιρό…        Συνεχίζουμε.

 Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ο τελάλης της Δίβρης, Γιάννης 
Τσετσέλης» ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΝΕΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ, ΤΩΡΑ ΜΕ 
ΤΗΝ ΔΙΑΚΟΠΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ «ΔΙΒΡΗ»

Η «ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ» του «ΤΕΛΑΛΗ»

ΕΚ ΒΑΘΕΩΝ...

Γεράματα, παρωδία της ζωής

Της Μαρίας Αρβανίτη - Σωτηροπούλου*
Η Πανδημία του Covid 19 ήταν μια αφορμή για να επιδείξουν οι κοινωνίες των χωρών την πραγματική φροντίδα, που αποδίδουν σήμερα στους ηλικιωμένους και αυτή μετρήθηκε με εκατόμβες νεκρών.
Ο Τραμπ δεν είναι η εξαίρεση. Πάντα υπήρχαν κοινωνίες, όπως στην Ιαπωνία, όπου ειδικά σε περιόδους λιμού, οι γέροντες εγκαταλείπονταν στο βουνό για να πεθάνουν (Ubasute). Στο Δυτικό κόσμο μόνο πρόσφατα οι γενναίες συντάξεις παράλληλα με τον πρώιμο αναγκαστικό οικονομικά απογαλακτισμό των παιδιών, επέτρεπαν στους ηλικιωμένους τις πολυτελείς κρουαζιέρες ή την μετεγκαταστάσεις σε προορισμούς με ηπιότερο κλίμα, μέχρι την ανεπίστροφη κατάληξη του εγκλεισμού τους σε οίκους ευγηρίας, για το αναπότρεπτο τέλος. Στον Τρίτο κόσμο η φυσική επιλογή εξακολουθεί να ρυθμίζει το δημογραφικό, όταν οι πόλεμοι και οι λιμοί απουσιάζουν.
Στην Ελλάδα το «Αρχοντικόν», το «Παλατάκι», η «Μέριμνα» και οι λοιποί οίκοι ευγηρίας. δημιουργήθηκαν σαν προϊόντα της κοινωνικής εξέλιξης, όταν όλοι στην οικογένεια άρχισαν να δουλεύουν και κάποιος έπρεπε να φροντίζει τους ηλικιωμένους. Μέχρι τότε η νοικοκυρά φρόντιζε  και γιαυτούς ανιδιοτελώς, όπως για όλα τα του οίκου. 
Αργότερα, από την εποχή της απονομής αγροτικής σύνταξης, οι γέροι έγιναν πολύτιμοι, αφού η σύνταξή τους συνέβαλε στην επιβίωση των νεότερων.
Τραγική αλήθεια. Αν και ο ορισμός τους μεταβάλλεται και η ηλικία συνταξιοδότησης παρατείνεται, τα γηρατειά παραμένουν ο Χειμώνας της ζωής μας. Αν και στα ελληνικά το Γήρας πηγάζει από το γέρας, δηλαδή το τιμητικό βραβείο μιας πορείας, η εποχή μας περιφρονεί και λοιδωρεί τους ηλικιωμένους, ίσως όχι άδικα. Τα γηρατειά μεταμορφώνουν τον άνθρωπο, εξαφανίζουν τις αναστολές, αφήνουν να εκδηλωθούν συσσωρευμένες κακίες. «Γεροντικό πείσμα», αυταρχισμός, παραλογισμός, εγωκεντρική συμπεριφορά, όσα οι νεώτεροι καταλογίζουν στους ηλικιωμένους. Η γεροντική άνοια αλλοιώνει την προσωπικότητα κι όσο κι αν προσπαθούν να μας πείσουν οι έμποροι της πλαστικής Αθανασίας για την καλή ποιότητα ζωής των πλούσιων ηλικιωμένων, τα καλά γεράματα ακόμη και στις βέλτιστες συνθήκες είναι η εξαίρεση του κανόνα. Δεν είσαι όσο φαίνεσαι ή όσο «μπορείς», όσο σου λέει ο καθρέφτης ή όσο πιστεύεις. Είσαι όσο η βιολογική σου πραγματικότητα υπαγορεύει εξατομικευμένα την κάθε στιγμή της ζωής. Αποκαλυπτικό είναι και το πολύτομο πόνημα της Σιμόν ντε Μποβουάρ, που είχε ασχοληθεί μόνο με τις επιπτώσεις των γηρατειών στην καλλιτεχνική δημιουργία και έγραφε «Είναι τα γηρατειά μάλλον, παρά ο θάνατος, το αντίθετο της ζωής. Τα γεράματα είναι η παρωδία της ζωής, ενώ ο θάνατος μετατρέπει τη ζωή σε πεπρωμένο.» Κακά τα ψέμματα. Αν και η ζωή παραμένει γλυκιά μέχρι το τέλος, τα γηρατειά σημαίνουν έκπτωση.  

Παλιότερα υπήρχε φυσική επιλογή. Τώρα η Ιατρική μπορεί να διατηρήσει επί πολλά χρόνια νεκροζώντανους ηλικιωμένους με δυσβάσταγο κόστος για τις οικογένειές τους. Είχαμε  φθάσει στο σημείο, όσο κυνικό κι αν ακούγεται παιδιά να παρακαλούν το θάνατο των γονιών τους, ή να τους εγκαταλείπουν στα εφημερεύοντα νοσοκομεία με την ελπίδα επιτέλους να πεθάνουν, μέχρι που ανακαλύφθηκαν οι υπεύθυνες δηλώσεις για «Μη ανάνηψη» κυρίως για να γλιτώσουν τα ασφαλιστικά ταμεία το κόστος. 
Οι οίκοι ευγηρίας. ακόμη κι οι ιδανικότεροι ή οι πολυτελέστεροι δεν είναι παρά φυλακές, προθάλαμος θανάτου. Οι ίδιοι οι ηλικιωμένοι δεν αντιλαμβάνονται ότι πια δε μπορούν ν’ αυτοσυντηρηθούν, γίνονται δύστροποι, αυταρχικοί και παράλογοι σ’ ένα περιβάλλον, όπου μόνη χαρά είναι η επίσκεψη των συγγενών τους. Κι αυτά για τους τυχερούς, που διαθέτουν το υψηλό τίμημα, που απαιτείται για τη φιλοξενία σ’ αυτούς τους χώρους. Για την πλειοψηφία των γερόντων η κατάσταση είναι ακόμη πιο τραγική. Εγκατάλειψη, μοναξιά, βρωμιά, θάνατος από ξεχασμένο γκαζάκι, φόνος για λίγα Ευρώ, ανακάλυψη του πτώματος από τη δυσοσμία είναι πια συνήθη φαινόμενα στην απάνθρωπη πολιτεία μας. Και όμως αυτοί οι «παραμελημένοι» ανεξάρτητοι γέροι προτιμούν αυτή τη μίζερη «ελεύθερη» ζωή και πεθαίνουν συνήθως σύντομα μόλις κλειστούν σε κάποιο ίδρυμα.
Δυστυχώς τα νιάτα δεν επιστρέφουν, είναι μόνο μια φορά όπως το λένε και τα δημοτικά τραγούδια και λύση δεν υπάρχει. Καθημερινά στα τηλεπανεπιστήμια οι υπεύθυνοι κατηγορούν τους γέρους, επειδή με τη μακροβιότητα διαστρεβλώνουν τους δείκτες της οικονομικής ανάκαμψης, αν και κατά την οικονομική κρίση οι περικομμένες συντάξεις τους έδωσαν ψωμί στα άνεργα παιδιά κι εγγόνια.
Η πανδημία του Covid 19 σαν τυφώνας δημοσιολογικής επιλογής θέρισε τους ηλικιωμένους ειδικά στις «πολιτισμένες» χώρες. Στην συναισθηματική Ελλάδα το σύνθημα για την προστασία των παππούδων στάθηκε αποτελεσματικό για τον εθελούσιο εγκλεισμό μας επί δυο μήνες. Με την επανεκκίνηση της οικονομίας και τα ζοφερά μηνύματα για τον αλμυρό λογαριασμό, που θα πληρώσουν όλοι, οι ανάγκες επανατοποθετούνται. Με τα σχολεία και τους βρεφικούς σταθμούς κλειστά και τους εργοδότες να απολύουν όσους ζητούν γονικές άδειες, οι γιαγιάδες και οι παππούδες αυτομάτως πέρασαν από την απομόνωση στην αναγκαστική φύλαξη των εγγονιών. Παραλογισμός; «Ανάγκα και θεοί πείθονται» και οι παππούδες στην Ελλάδα παραμένουν οι από μηχανής θεοί κάθε κατάστασης.
Στην εκκλησιά μας ψάλλουν ευχές για τέλη ανώδυνα, ανεπαίσχυντα, ειρηνικά. Οι σημερινοί μεσήλικες εύχονται να μη προλάβουν να γεράσουν. Στις γιγαντοαφίσες χαμογελούν αισιόδοξα νεανικά πρόσωπα διαφημίζοντας την απατηλή αιωνιότητα της ευτυχίας.
"Το πρόβλημα δε μας αφορά", λένε στα γκάλοπ οι νέοι. "Εμείς θα πάμε από τροχαίο".
«Αμες δε γ’ εσόμεθα πολλώ κάρονες» τραγουδούσαν οι Σπαρτιάτες, την εποχή που η εμπειρία των ηλικιωμένων λογαριάζονταν για σοφία. Σήμερα οι νέοι δε συναγωνίζονται με τους γεροντότερους, ή τη συσσωρευμένη γνώση των βιβλίων, αλλά με το εικονικό μέλλον του Διαδικτύου.
Από τότε κύλησε πολύ νερό στον Ευρώτα.

·       ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΣΟΒΑΡΆ ΠΡΟΒΛΉΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΙΒΡΗΣ
...«ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ»!!!....
·       ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ παρελθόντα και τωρινά ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ
…«ΣΤΟ ΠΑΝΘΕΟΝ»!...
Α΄. Οι Ειδήσεις (από επίσημες πηγές) που προκάλεσαν έκρηξη ή προμηνύουν "βόμβες", στα θεμέλια της πάλαι ένδοξης κωμόπολης στον κοινωνικό, υγειονομικό, εκπαιδευτικό, αναπτυξιακό, περιβαλλοντικό τομέα κλπ, και έχουν φέρει σε απόγνωση τους νουνεχείς απανταχού Διβριώτες που λένε με δυνατή φωνή: «ως εδώ και μη παρέκει»…
Β΄. Υπάρχουν όμως και Θέματα που έρχονται από το παρελθόν (από γραπτά ντοκουμέντα) είτε τωρινά,  που απογειώνουν την ιστορική κωμόπολη και μας καθιστούν περήφανους…


                       ΦΩΤΟ-ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Η ΠΡΩΤΗ (ΚΑΚΗ) ΕΙΔΗΣΗ ΗΤΑΝ:

Η ΠΡΟΣΠΆΘΕΙΑ ΚΑΤΆΛΗΨΗΣ - ΑΛΩΣΗΣ ΤΟΥ ΙΑΤΡΕΙΟΥ (ΠΡΩΗΝ «ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ») ΛΑΜΠΕΙΑΣ μετά λειτουργία 65 χρόνων για να εγκαταστήσουν μέσα  ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ (!!!)... Και μάλιστα με την υπογραφή του ΔΣ του «Ιδρύματος Ιατρείου», δηλαδή του Προέδρου Κοινότητας, του Προέδρου Συλλόγου Πατρών, δυο ιερέων της Δίβρης και ενός άσχετου προσώπου αλλά και τις «ευλογίες» του Δήμου Αρχ. Ολυμπίας.... Αλλά (ευτυχώς) τελευταία στιγμή όλοι ανέκρουσαν πρύμναν και έκαναν στροφή 180 μοιρών.

            Για το σοβαρότατο αυτό θέμα είχαμε ασχοληθεί αποκλειστικά στον προηγούμενο «ΤΕΛΑΛΗ» του Μαΐου (βλ. https://sotirissotiropoulos.blogspot.com/2020/06/2020-65.html ), αλλά από τότε μέχρι σήμερα μεσολάβησαν τραγικά (και τραγελαφικά) γεγονότα που θα περιγράψουμε εκτενώς και με συγκλονιστικές λεπτομέρειες σε ειδική ανάρτηση του επόμενου «ΤΕΛΑΛΗ» για να αποκαλυφθεί το σκοτεινό παρασκήνιο που θα γίνει αιτία οι πρωταγωνιστές του παρ΄ ολίγον ανοσιουργήματος, να μην έχουν που να κρυφτούν… Και βεβαίως όταν δημοσιευτεί το ΦΕΚ με τις υποχρεώσεις που έχει το ΔΣ του «ιδρύματος ΙΑΤΡΕΙΟΥ ΛΑΜΠΕΙΑΣ» (που είναι Οργανισμός του Συλλόγου των Πατρών!)
            Εντελώς συνοπτικά: 1) ο συμπολίτης κ. Φωτεινός ανακοινώνει ότι θέλει να χρηματοδοτήσει η εταιρεία του την πρόσληψη ιδιώτη μόνιμου γιατρού για προσφορά ΔΩΡΕΑΝ παροχή περίθαλψης που πρέπει να εγκατασταθεί στο Ιατρείο, οπότε εκ των πραγμάτων ακυρώνεται η κατάληψη του Ιατρείου από την Πυροσβεστική. Μάλιστα κάνει και πρόταση και διευκολύνει για να βρουν τρόπο να στεγαστεί η Πυροσβεστική σε ανεξάρτητο κατάλυμα. 2) Οι ιθύνοντες ξαφνικά αλλάζουν γνώμη και ναι μεν δεν βάζουν την Πυροσβεστική μέσα στο Ιατρείο, αλλά διαμορφώνουν το πρώην Δημαρχείο για να μπεί εκεί η Πυροσβεστική!…. 3) Πολλά από τα συμβάντα και γεγονότα διαβάσατε στις δικές μου αναρτήσεις στο Facebook, και βεβαίως θα διαβάσατε την «άλλη άποψη» με τις ύβρεις και χυδαιότητες, αλλά ανακολουθίες τους που εξέπεμψαν κάποιοι στις δικές τους ιστοσελίδες….

Εγώ επαναλαμβάνω αυτό που είπα, στις 8 Ιουνίου:
"Ουδέν κακόν, αμιγές καλού" (όπου "κακόν" γράφε: η νοσηρή σκέψη, να μπει η Πυροσβεστική μέσα στο ναό της Υγείας, στο ιστορικό ΙΑΤΡΕΙΟ -πρώην ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΜΠΕΙΑΣ- και το «Καλόν» πρώτον η μη άλωση του Ιατρείου, και δεύτερον ό,τι: Ίδωμεν, καιρώ τω μέλλοντι)....
Το παρακάτω τελευταίο δικό μου δημοσίευμα, το παραθέτω:
v Μετά την ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ η ΓΑΛΗΝΗ στο "Αυτόνομον Κρατίδιον της Δίβρης"!!...
Πέρασε κι αυτό. Ήλθε η ηρεμία....
Οι λάβροι υποστηριχτές που θέλανε να μπει το ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΌ ΚΛΙΜΆΚΙΟ στο ΙΑΤΡΕΊΟ μας, τώρα την ανάγκην φιλοτιμίαν ποιούμενοι γεγόνασι λάβροι υποστηριχτές να μπει το ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΌ ΚΛΙΜΆΚΙΟ στο πρώην ΔΗΜΑΡΧΕΊΟ!!!!..,
Αφού (μερικοί εξ αυτών και μάλιστα επίσημοι) έψαλλαν τα εξ αμάξης σε εκείνους που δεν ήθελαν επ ουδενί να αλωθεί ο ιερός Ναός της Υγείας από την εποχιακή Πυροσβεστική...
Και βέβαια εμείς που αντιδράσαμε σφόδρα και με όλα τα λογικά επιχειρήματα για την επιχειρηθείσα "εισπήδηση" (θεολογικός όρος) της Πυροσβεστικής μέσα στο Ιατρείο Λαμπείας, είμαστε ικανοποιημένοι παρότι λοιδωρήθηκαμε, υβριστήκαμε (μένουν τα γραπτά) μέχρι και χυδαία, είμαστε ευχαριστημένοι γιατί οι καθυλην αρμόδιοι ("ΔΣ Ίδρυμα Ιατρείου"-Δημος Αρχ. Ολυμπίας, Κοινότητα Λαμπείας,) ήλθαν εις θεογνωσίαν και ανέκρουσαν πρύμναν...
Όμως κάποιοι από μας, και προσωπικά εγώ, θεωρώ μεγάλη ανοησία να στεγαστεί το ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΚΛΙΜΑΚΙΟ στο κτίριο του σημερινού Κοινοτικού Καταστήματος και όχι σε προκατασκευασμένο ανεξάρτητο κατάλυμα (λύση που πρότεινε ο συμπατριώτης κ. Φωτεινός) με δαπάνη μόνο 16.000 ευρώ....
Φανταστείτε τώρα έξω από το πρώην Δημαρχείο, τα πυροσβεστικά απαραίτητα ... "παραλειπόμενα" (λάστιχα, μάνικες, σιδηροπριονα κλπ)....

Άσε που αλλάζουν την χρήση του Κτιρίου που έγινε για συγκεκριμένο σκοπό που αύριο μπορεί να ξαναγίνει Δημαρχείο... ή να στεγάσει το Υποθηκοφυλακείο κλπ
Τα χρήματα δε που δαπάνησαν (δικά μας χρήματα του Δήμου) να φτιάχνουν δωμάτια για την "πτωχή" Κρατική Υπηρεσία, θα μπορούσαν να διατεθούν για την συντήρηση του υπό κατάρρευση κτιρίου του "αμαρτωλού κατά τα άλλα '"πρώην Δημαρχείου"...
Αυτά προς το παρόν. Και επειδή πάλι θα "τα ακούσω" περιμένετε φίλοι μου, κάποιες συγκλονιστικές λεπτομέρειες με το σκοτεινό παρασκήνιο, για το πώς φτάσαμε εδώ που πολλοί θα τρέξουν να κρυφτούν....
Πάντως, εγώ προσωπικά χαίρομαι για την γαλήνη που επικρατεί.... Και το εννοώ.
Προσεχώς οι αποκαλύψεις.

Η 2η (ΚΑΚΗ) ΕΙΔΗΣΗ ΕΙΝΑΙ:
v Το έργο «ΑΝΑΠΛΑΣΗ-γεφύρι της Άρτας» στην Κοινότητα Λαμπείας Ηλείας, που ξεκίνησε πριν 10 ολόκληρα χρόνια, παραμένει ημιτελές και επικίνδυνο…
Το θέμα είναι γνωστότατο και «πονεμένο»… Άπειρες φορές έχουμε καταγγείλει την πρωτοφανή κοροϊδία αλλά στου «κουφού την πόρτα»… Ουδείς ενδιαφέρεται, ούτε Δήμος (που είναι ο κύριος του έργου και υπεύθυνος), ούτε η Κοινότητα Λαμπείας ούτε κανένας άλλος…
Και επειδή κανένας δεν μας απαντά τι συμβαίνει, αναγκαστήκαμε να στείλουμε το παρακάτω αυστηρό  έγγραφο  σε όλους τους αρμόδιους και συναρμόδιους, σε όλους του υπευθύνους και ανευθυνουπεύθυνους!... Με τα πολλά αναγκάστηκε να απαντήσει η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου. Παραθέτουμε την (μη) απάντηση που λέει «άλλα λόγια ν΄ αγαπιόμαστε» και δίνουν ακόμη παρατάσεις μέχρι το τέλος του χρόνου!!!...
Ενώ το έργο, έπρεπε να τελειώσει το 2013 (δείτε την πινακίδα) 



Δείτε ακόμη πόσες παρατάσεις (όλες παράνομες βέβαια) έχει πάρει ο εργολάβος

 Το συμπέρασμα που βγαίνει από την απάντηση που λάβαμε πριν ένα μήνα, είναι ότι το έργο-«γεφύρι της Άρτας» έχει πολύ δρόμο και πολύ εμπαιγμό ακόμη…
Διαβάστε, τι είπαμε εμείς και τι λένε  εκείνοι. Αλλά τα ντοκουμέντα  τους διαψεύδουν.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ                                 Επείγον
ΛΑΜΠΕΙΕΩΝ (ΔΙΒΡΙΩΤΩΝ) ΗΛΕΙΑΣ
«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ»
27063 Λαμπεία τηλ 6972295293                                       Λαμπεία (Δίβρη) 10-4-2020
       αρ. πρωτ. 2533
ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ - ΕΚΚΛΗΣΗ
Προς
1.    Υπουργό Εσωτερικών
2.    Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας
3.    Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης 
4.    Γεν. Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοπ-Δυτ. Ελ-Ιουνίου
5.    Περιφερειάρχη Δυτ. Ελλάδας
6.    Δήμαρχο Αρχαίας Ολυμπίας

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: 1) Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Ηλείας 2) Δ/νση Τεχν. Έργων Δήμου Αρχ. Ολυμπίας 3) ΔΕ Λαμπείας -Τ.Κ. Λαμπείας 4) Βουλευτές Ηλείας 5) Πολιτιστικούς Φορείς Λαμπείας
ΘΕΜΑ: Ένα έργο «ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ» στην Κοινότητα Λαμπείας Ηλείας, που ξεκίνησε πριν 10 ολόκληρα χρόνια, παραμένει ημιτελές και επικίνδυνο. Και τείνει να μεταβληθεί σε μνημείο αδιαφορίας και σκανδάλου
ΣΧΕΤΙΚΑ: Το υπ. αρ. πρωτ.12070/8-7-2015 του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Ενέργειας και Περιβάλλοντος-Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής ΠΑΑ
            Κύριοι Υπουργοί, κύριοι αρμόδιοι και υπεύθυνοι
            Ακούγοντας χτες τους Υπουργούς Εσωτερικών, Οικονομικών και Ανάπτυξης να εξαγγέλλουν ένα μεγαλόπνοο Πρόγραμμα Ανάπτυξης Δήμων και μάλιστα με το όνομα του οραματιστή ΑΝΤΩΝΗ ΤΡΙΤΣΗ, εμείς οι κάτοικοι  της ιστορικής κωμόπολης Λαμπείας (Δίβρης) Ηλείας από την μια μεριά χαρήκαμε και από την άλλη  μελαγχολήσαμε. Γιατί εκτός των άλλων λόγων, ένας ακόμη είναι ότι ο αείμνηστος Αντώνης Τρίτσης που τιμήσατε με την ονομασία του εξαγγελθέντος έργου σας, ως Υπουργός το 1984 με το περίφημο «ΣΧΕΔΙΟ ΔΟΜΙΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ» του ΥΧΟΠ, προέβλεπε από τότε τέτοια έργα Ανάπλασης (και όχι μόνον αυτό) στην Οικιστική Ενότητα Λαμπείας, ως Αναπτυξιακού  Κέντρου όλης της Ορεινής Ηλείας (που έμεινε στα χαρτιά βεβαίως).
Θέλουμε να σας εξηγήσουμε εν ολίγοις, για το εν θέματι έργο.
Για το έργο «ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟΠΑΤΙΩΝ Δ.Δ. ΛΑΜΠΕΊΑΣ Δ. ΑΡΧ. ΟΛΥΜΠΊΑΣ» στην ιδιαίτερη πατρίδα μας Λαμπεία (Δίβρη) Ηλείας, οι διαδικασίες ξεκίνησαν πριν 10 χρόνια στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2007-2014 (βλ. επισυναπτόμενη φωτ), αλλά δυστυχώς λόγω εγκληματικής αδιαφορίας των εμπλεκομένων Υπηρεσιών και κυρίως της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής (όπως θα διαπιστώσετε στο άνω ΣΧΕΤΙΚΟ έγγραφο του Υπουργείου που επισυνάπτουμε για ανάγνωση) απεντάχτηκε από το πρώτο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ και μετά δυσκολίας επανεντάχτηκε στο επόμενο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2014-2020…
Έκτοτε, επί τέλους, έγινε η Δημοπράτηση και ξεκίνησαν το 2018 (μετά από 5-6 παρατάσεις στον εργολάβο, μη σύννομες βεβαίως) και μετά από συνεχείς ολιγωρίες του Δήμου και των Τεχνικών Υπηρεσιών κλπ, οι εργασίες έγιναν από την άνοιξη του 2018 μέχρι το φθινόπωρο του ιδίου έτους, οπότε σταμάτησαν εντελώς.  Πραγματοποιήθηκε περίπου  το 80% του δομικού κομματιού, αλλά καθόλου του ηλεκτρομηχανολογικού και λοιπού έργου… Αλλά και η παρούσα νέα Δημοτική Αρχή, ολιγωρεί αδικαιολόγητα μέχρι σήμερα.
Αποτέλεσμα, η κωμόπολη με τα εμπόδια στα ημιτελή πεζοδρόμια, χωρίς φωτισμό μέσα στα σκοτάδια στην Κεντρική οδό και την Αγορά (που τώρα μάλιστα με την υγειονομική κρίση του κορονοϊού, λόγω κλεισίματος των καταστημάτων, επιτάθηκε), το έργο είναι στον αέρα  και καθίσταται λίαν επικίνδυνο για τους κατοίκους, οι οποίοι δεν ενημερώνονται γιατί συμβαίνει αυτή η απαράδεκτη κατάσταση. 
Κύριοι Υπουργοί, κύριοι αρμόδιοι και υπεύθυνοι
            Θερμά παρακαλούμε, ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΚΚΛΗΣΗ να παρέμβετε άμεσα να τελειώσει επί τέλους αυτό το μικρό μεν αλλά σημαντικό για την Λαμπεία και όλη την περιοχή της ορεινής Ηλείας έργο. Γιατί από τα μικρά κρίνονται και τα μεγάλα έργα.
            Εν αναμονή ενεργειών και απαντήσεώς σας
Μετά τιμής
Ο πρόεδρος του «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΒΡΗΣ»
Σωτήρης Σωτηρόπουλος
ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΑ: 2 φωτογραφίες
Υ.Γ. Το παρόν να πρωτοκολληθεί και καταστεί δημόσιο έγγραφο

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΡΧ ΟΛΥΜΠΊΑΣ


Δηλαδή με απλά λόγια. Το έργο πάει και πάλι στις καλένδες!....


Η 3η (ΚΑΚΗ)  ΕΙΔΗΣΗ ΕΙΝΑΙ:
v Οι θρασύτατοι καταληψίες του «Πόντου» μελισσοκόμοι, ο υβριστής «επι-ενοικιαστής» τσοπάνης και σε ρόλο …«Πόντιου Πιλάτου» ο Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής Άνω Δίβρης !….
Μια βόλτα μου, στο ελατοδάσος της Δίβρης στον παράδεισο του «Πόντου-Αγ. Παντελεήμονος» για να ιδώ πως πάνε τα έργα της ανακατασκευής της βρύσης (που τα βρήκα σε ¨καραντίνα» και θλιβερή κατάσταση), βρέθηκα μπροστά σε ένα απίθανο φαινόμενο που θα διαβάσετε στα έγγραφα.



 Αμέσως στην προσωπική μου σελίδα έγραψα πρόχειρα, τα παρακάτω σχόλια: 
«. Ο παραδεισένιος ιστορικός ΧΩΡΟΣ ΑΝΑΨΥΧΉΣ "Πόντος-Αγ. Παντελεήμων" κατελήφθη από 2 μελισσοκόμους που πλήρωσαν (καθ' ομολογία τους) τους τσοπάνηδες ενοικιαστές βοσκοτόπων, της Μοναστηριακής περιουσίας (!!!)...
-Απίστευτο. Δυο τσοπάνηδες που έχουν ενοικιάσει τα Μοναστηριακά χωράφια για βοσκότοπους, οι ερίφηδες τα επινοικιάζουν (για να τα οικονομάνε από πάνω!!..).... Είδα τον χώρο αναψυχής των Διβριωτων και επισκεπτών στον "Πόντο Αγ. Παντελεήμονα" να τον έχουν καταλάβει (και φράξει) δύο μελισσοκόμοι, δηλ τον Πάνω Κάμπο, με εκατοντάδες κυψέλες!!!... Και τα εκατομμύρια μέλισσες να μη σε αφήνουν να περάσεις και να κινδυνεύεις από τσιμπήματα που μπορεί να αποβούν μοιραία για την ζωή σου....»
            Αμέσως, έστειλα επίσημο έγγραφο στον θεοφ. Επίσκοπο Ωλένης  κ. Αθανάσιο που είναι ό άμεσα υπεύθυνος της μοναστηριακής περιουσίας, ως Ηγούμενος της Μονής 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ                                 Επείγον
ΛΑΜΠΕΙΕΩΝ (ΔΙΒΡΙΩΤΩΝ) ΗΛΕΙΑΣ
«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ»
27063 Λαμπεία τηλ 6972295293                                       Λαμπεία (Δίβρη) 22-5-2020
       αρ. πρωτ. 253
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ- ΕΚΚΛΗΣΗ  
Προς
1.    Σεβ. Μητροπολίτη Ηλείας κ.κ. Γερμανόν
2.    Θεοφ. Επίσκοπο Ωλένης και Ηγούμενο Ι.Μ. Ανω Δίβρης κ. Αθανάσιον

ΘΕΜΑ: Απαράδεκτη και απίστευτη κατάληψη «επί πληρωμή» (!!) του  χώρου Αναψυχής στον Πόντο Αγ. Παντελεήμονος και την θέση «πάνω Κάμπος», από μελισσοκόμους με επινοικίαση από τους ενοικιαστές κτηνοτρόφους.
Σεβασμιότατε,
Θεοφιλέστατε και Άγιε Ηγούμενε της Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής Άνω Δίβρης
            Άφατη θλίψη, οργή και αγανάκτηση με κατέλαβε σε χθεσινή επίσκεψή μου στον χώρο Αναψυχής των συμπολιτών μου και ξένων επισκεπτών, «Πόντος». Με έκπληξή μου βρέθηκα μπροστά στο εξής απίστευτο φαινόμενο:
1.    Ο δρόμος πρόσβασης προς την βρύση του «Πόντου» και το γήπεδο-χωράφι στη θέση «πάνω Κάμπος» να είναι φραγμένος στην είσοδο από τον δασικό δρόμο Λαμπείας- Αστρά.
2.    Αφού παρέκαμψα το εμπόδιο, είδα εκατοντάδες κυψέλες αναπτυγμένες περιμετρικά σε όλο τον χώρο και δυο μελισσοκόμους να επιμελούνται τα μελίσσια τους.
3.    Σε απεγνωσμένη ερώτηση μου πως και γιατί ευρίσκονται στον χώρο αυτό που είναι τόπος αναψυχής;

 Ο ένας εκ των μελισσοκόμων (ονόματι Θεοφιλόπουλος) μου είπε με όλη του την άνεση: «Ποιος είσαι εσύ που ρωτάς, γιατί εμείς έχουμε πληρώσει για να φέρνουμε εδώ τις κυψέλες μου», και σε δεύτερη ερώτηση μου ποιον πληρώσατε μου έδωσε απάντηση που ανέβασε στα ύψη τον θυμό μου που ήταν «μα ο Πέτρου και ο Αλμπάνης που είναι τα βοσκοτόπια τους»(!!!)…. Σε άλλη ερώτησή μου εάν οι κυψέλες που είναι στο βάθος (με άλλο χρώμα) είναι δικές του, μου είπε «αυτές είναι του Βέργα που και αυτός πληρώνει»…
Και βεβαίως του επισήμανα, ότι είναι μέγας ο κίνδυνος για τους επισκέπτες, τα εκατομμύρια μέλισσες να τσιμπήσουν τον διερχόμενο επισκέπτη   που μπορεί να αποβεί μοιραίο για την ζωή του!...
4.    Τότε κατάλαβα τι είχε συμβεί. Οι ερίφηδες συμπολίτες μας κτηνοτρόφοι πληρώνουν κάποιο ενοίκιο στη Μονή (λογικό αυτό) για να βόσκουν στα Μοναστηριακά και εκείνοι τα επινοικιάζουν  στους μελισσοκόμους για τα «οικονομάνε κι από πάνω»!!....
5.     Όπως αντιλαμβανόμεθα, η Μονή μεν ενοικιάζει την Μοναστηριακή περιουσία για να βόσκουν αλλά ποτέ δεν φανταζόμαστε ότι μέσα στην συμφωνία είναι και η κατάληψη και χρήση του χώρου Αναψυχής για ενοικίαση και στη συνέχεια επινοικίαση!!!.... Και βεβαίως δεν θα θέλαμε να πιστέψουμε ότι αυτό το ασύλληπτο και θλιβερό γεγονός ήταν σε γνώση σας.
Σεβασμιότατε,
Θεοφιλέστατε και Άγιε Ηγούμενε της Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής Άνω Δίβρης
Γνωρίζετε πολύ καλά την ευαισθησία μας για την παραδεισένια αυτή περιοχή και δεν θεωρώ σκόπιμο αυτή τη στιγμή να αναφερθώ με λεπτομέρειες, στην μεταξύ μας (παραχώρηση-δωρεά στην ΠΕΕΔ κλπ γνωστά), αλλά και  στο απώτερο παρελθόν (πριν από Σας) ιστορικό για τη σχέση μας με τον χώρο αυτό και να υπενθυμίσω τους αγώνες μας που έδρασαν καταλυτικά υπερ της Μονής, όταν η δασική υπηρεσία διεκδικούσε αυτή την μοναστηριακή περιουσία, ούτε βεβαίως την διαχρονική μας φροντίδα μας (βλ. μαρμάρινη πινακίδα στη βρύση κλπ)…. Περισσότερα καιρώ τω μέλλοντι, αν χρειαστεί.
Απλά τώρα, απευθύνουμε επείγουσα ΕΚΚΛΗΣΗ να παρέμβετε άμεσα και να διορθώσετε τα «ημαρτημένα» και ανήκουστα που συμβαίνουν.
Και το ελπίζουμε.
Μετά τιμής
Ο πρόεδρος του «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΒΡΗΣ»
Σωτήρης Σωτηρόπουλος
ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΟΜΕΝΑ: φωτογραφίες
Υ.Γ. Το παρόν να πρωτοκολληθεί και καταστεί δημόσιο έγγραφο

Η (ΜΗ) ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ
Περίμενα κι εγώ, μια πειστική και αξιοπρεπή (αρεστή ή όχι σε μένα) απάντηση από τον αρμόδιο και υπεύθυνο Ηγούμενο του Μοναστηριού μας και φυσικά να κάνει έρευνα τι ακριβώς συνέβη… Αντ΄ αυτού έλαβα πέντε αράδες απαξωτικές για το πρόσωπό μου και συνοδευτική «απάντηση» μέσω ενός γράμματος του τσοπάνη-ενοικιαστή (ή επινοικιαστή) σε μελισσοκόμους που είναι και λίβελος εναντίον μου (!!!). Απόσπασμα του οποίου θα διαβάσετε.




Και βεβαίως, εκ καθήκοντος του έστειλα την παρακάτω ανταπάντηση (δεν γνωρίζω αν την διεβίβασε στον κτηνοτρόφο επιστολογράφο του, προς γνώσιν….)

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ                               
ΛΑΜΠΕΙΕΩΝ (ΔΙΒΡΙΩΤΩΝ) ΗΛΕΙΑΣ
«ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΙΒΡΗΣ»
27063 Λαμπεία τηλ 6972295293                                       Λαμπεία (Δίβρη) 11-6-2020
       αρ. πρωτ. 2542

ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Προς
1. Θεοφ. Επίσκοπο Ωλένης και Ηγούμενο Ι.Μ. Άνω Δίβρης κ. Αθανάσιον
2. Ηγουμενοσυμβούλιον Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής Άνω Δίβρης
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Σεβ. Μητροπολίτη Ηλείας κ.κ. Γερμανόν

ΘΕΜΑ: Απαξιωτική απάντησή σας, για το θέμα της απαράδεκτης και απίστευτης κατάληψης του  χώρου Αναψυχής στον Πόντο Αγ. Παντελεήμονος στη θέση «πάνω Κάμπος», από μελισσοκόμους
ΣΧΕΤΙΚΑ: α. Το υπ.αρ. 2539/22-5-2020 έγγραφό μας
                 β. Η υπ. αρ. 6/29-5-2020 απάντηση  της Ιεράς  Άνω Μονής Χρυσοπηγής

Θεοφιλέστατε και Άγιε Ηγούμενε της Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής Άνω Δίβρης
            Λυπάμαι, αλλά θα Σας στενοχωρήσω παρά την μακροχρόνια γνωριμία μας και την καλή σχέση που έχει αναπτυχτεί μεταξύ του δικού μας Πολιτιστικού – Πνευματικού  φορέα και της δικής σας επί σειράν δεκαετιών Ηγουμενικής διακονίας στο «αγαπημένο Μοναστηράκι της Παναγιάς Κυράς μας» (όπως έλεγε σε ποίημά του πριν  80 χρόνια περίπου ο μακαριστός, πνευματικός ογκόλιθος της Πίστης και Αντίστασης κατά του κατακτητή,  Μητροπολίτης Αντώνιος Πολίτης που έγραψε παραθερίζοντας στο Μοναστήρι μας που το λάτρευε).
            Εμείς σας στείλαμε το άνω σχετ (α) επίσημο έγγραφο, εκ καθήκοντος, αναφέροντας ένα πολύ σοβαρό θέμα, αυτό της αδιανόητης κατάληψης της περιοχής του «Πόντου» από μελισσοκόμους με λεπτομερείς αναφορές (ομολογία του ίδιου του καταληψία μελισσοκόμου περί «πληρωμής στους κτηνοτρόφους») και  φωτογραφίες που είναι αψευδείς μάρτυρες, για παρεμπόδιση επισκεπτών του καθιερωμένου τόπου ΑΝΑΨΥΧΗΣ που κινδυνεύουν με ανήκεστο βλάβη της υγείας τους (αναφυλακτικό σοκ σε περίπτωση νυγμών από μέλισσες). Και επί πλέον -αυτό το μάθαμε τώρα- καθώς λένε, εκείνοι  που θέλουν να  επισκευάσουν την βρύση του «Πόντου», να φοβούνται να μεταβούν εκεί για τις εργασίες.
            Αντί απαντήσεως δικής σας επί της ουσίας της διαμαρτυρίας μας, θεωρήσατε σκόπιμο να μη μας απαντήσετε Εσείς, αλλά  μέσω του ενός εκ των δύο κτηνοτρόφων που έχουν ενοικιάσει για βόσκηση την μοναστηριακή περιουσία, του κ. Αλμπάνη. Μας επισυνάπτετε ένα γράμμα του (προφανώς συντεταγμένο όχι από τον ίδιο) που βρίθει χαρακτηρισμών σχεδόν υβριστικών για το πρόσωπό μου, όπως π.χ. ότι τα σχόλια μου είναι «συκοφαντικά», ανυπόστατα», με «ψευδή στοιχεία, αποκυήματα φαντασίας, έχοντας στόχο να διαβάλουν στην κοινωνία της Λαμπείας» και άλλα που σπεύσατε να μου στείλετε… Με απλά λόγια, σας έπεισε ο κτηνοτρόφος ενοικιαστής και όχι εγώ!... Και βεβαίως, προσωπικά δεν θα με ενοχλούσαν τα αναφερόμενα στο γράμμα του κ. Αλμπάνη (που παρακολουθεί ως φαίνεται και το διαδίκτυο!..) γιατί τέτοιου είδους προσωπικές επιθέσεις συνηθίζουν οι συμπατριώτες μου. Αλλά εσείς Άγιε Ηγούμενε γιατί τα υιοθετήσατε ελαφρά τη καρδία; 
            Και θα θέλαμε ακόμη να ρωτήσουμε:
1.    Καλά, οι δικές μου μαρτυρίες δεν σας πείθουν, οι φωτογραφίες και αυτές δεν σας πείθουν; Εκτός και συμφωνείτε να βάνουν «μποριά» στην είσοδο του «Πόντου», να τοποθετούν εκατοντάδες κυψέλες κατακλύζοντας το χώρο επίσκεψης και να εμποδίζουν προσκυνητές και φυσιολάτρες.
2.    Ας υποθέσουμε ότι οι κτηνοτρόφοι-ενοικιαστές δεν χρηματίστηκαν, αλλά έκαναν -όπως λένε- κοινωνικό έργο υπερ των μελισσοκόμων που θέλουν να τους βοηθήσουν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες τους (sic!), είναι αυτή η …φιλανθρωπία τους μέσα στα συμφωνηθέντα της ενοικίασης; Και αυτό δεν λέγεται επινοικίαση, έστω δωρεάν;
3.    Γιατί δεν ρωτήσατε Εσείς τον μελισσοκόμο κ. Θεοφιλόπουλο (και τον άλλο τον κ. Δέλγα), εάν είναι αλήθεια αυτά που σας έγραψα που μου είπε ο πρώτος (ότι δηλαδή πληρώνουν τους κτηνοτρόφους) για να  ερευνήσετε και την δική μου αξιοπιστία;
4.    Εάν και πάλι υποθέσουμε οι κτηνοτρόφοι ή εσείς  που είσθε ιδιοκτήτες της περιοχής του «Πόντου»  θέλατε να «διευκολύνετε» τους μελισσοκόμους, γιατί δεν προτιμήσατε Διβριώτες μελισσοκόμους (που θα θέλανε βεβαίως), αλλά δύο ξένους;
5.    Και εν πάση περιπτώσει, χάθηκε να «διευκολυνθούν» οι μελισσοκόμοι κάπου αλλού στα εκατοντάδες στρέμματα που ενοικιάζουν οι «γαλαντόμοι» κτηνοτρόφοι; Ήταν ανάγκη να βάλουν τις εκατοντάδες κυψέλες στα δέκα στρέμματα του χώρου ΑΝΑΨΥΧΗΣ;
6.    Τέλος, είναι προσήκουσα και πρέπουσα, η απαξιωτική (και εν ταυτώ προσβλητική) αντιμετώπιση εκ μέρους σας απέναντι σε ένα πολιτιστικό φορέα της Δίβρης που το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η προστασία και η ανάδειξη αυτού του υπέροχου τόπου, καθόσον αποτελεί μεν περιουσία του αγαπημένου μας Μοναστηριού αλλά ανεκτίμητη «προίκα» όλων των ευλαβών κατοίκων της Δίβρης και των γύρω χωριών       

Θεοφιλέστατε και Άγιε Ηγούμενε της Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής Άνω Δίβρης
            Ελπίζουμε να κατανοείτε το περιεχόμενο και του πρώτου και δεύτερου αυτού εγγράφου μας. Δυστυχώς,     αναγκαστήκαμε για δεύτερη φορά να παρέμβουμε -όπως θα ενθυμείστε πριν δεκαετίες- που και πάλι κάποιοι ήθελαν στο ίδιο σημείο να εγκαταστήσουν μόνιμη κατοικία για παραθερισμό και απετράπη τότε η κατάληψη.
            Και βεβαίως δεν σας κρύβουμε την δυσάρεστη έκπληξη που νοιώσαμε όταν είδαμε στο διαδίκτυο (εντελώς τυχαία) ότι η Ιερά Μονή μας είχε προχωρήσει σε σοβαρές μελέτες και δαπάνες για «την δημιουργία κτηνοτροφικού και παραγωγικού Πάρκου στην περιοχή» που δεν ευοδώθηκε, και εμείς οι κάτοικοι δεν γνωρίζαμε απολύτως τίποτα !!!... (γνωρίζετε την ευαισθησία μας αλλά και τα προηγηθέντα από μας για την αξιοποίηση του παραδεισένιου τόπου). Αλλά επί του θέματος αυτού θα επανέλθουμε, όταν ενημερωθούμε πλήρως. 
            Μετά την έκθεση των ανωτέρω, ευχόμαστε και ελπίζουμε να πράξετε τα δέοντα, για την δίκαιη αποκατάσταση  των πραγμάτων στην κανονική θέση τους.
Μετά τιμής
Ο πρόεδρος του «ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΒΡΗΣ»
Σωτήρης Σωτηρόπουλος
Υ.Γ. Το παρόν να πρωτοκολληθεί και καταστεί δημόσιο έγγραφο

Και φυσικά ..."ούτε φωνή, ούτε ακρόαση" ο Άγιος Ηγούμενος. Και οι μέλισσες παραμένουν στη θέση τους!....

Η 4η (ΚΑΚΗ) ΕΙΔΗΣΗ ΕΙΝΑΙ:
v Το Γυμνάσιο-Λύκειο Λαμπείας βαίνει προς κατάργηση;;...
Το πληροφορηθήκαμε κι αυτό. Από τον πολυπράγμονα θεματικό Αντιδήμαρχο Λαμπείας κ. Αρβανίτη (του αποδίδουμε αυτό τον χαρακτηρισμό, γιατί είναι άλλοτε υπερδραστήριος και άλλοτε ανακόλουθος στις υποσχέσεις του κλπ, κλπ). Μας είπε λοιπόν ότι «κινδυνεύει να κλείσει το Γυμνάσιο Λαμπείας, γιατί για φέτος θα έχει μόνο εννέα (9) παιδιά (!!!)….
Αν είναι έτσι, η Δίβρη όχι μόνον ...«τετέλεσται» που έχουμε ξαναγράψει, αλλά η πάλαι ποτέ ένδοξη και ξακουστή κωμόπολη βαδίζει εν λάκκω κατωτάτω… Λήγει δια παντός η από αιώνων λαμπρή εκπαιδευτική πορεία με το πρώτο Σχολείο στην Ηλεία 1828), το πρώτο Υποδιδασκαλείο στην Ηλεία (1900), το πρώτο Δημόσιο Νηπιαγωγείο στην Ηλεία (1957) και το Γυμνάσιο (ίδρυση το 1948, 

και πρώτη λειτουργία 1954). Και βεβαίως το Λύκειο (που έμεινε σε Λυκειακές Τάξεις) με την γνωστή πορεία του. Και όλα τα παραπάνω έχουν την δική τους ιστορία, για το ποιοι φιλοπόλιδες Διβριώτες φρόντισαν για την δημιουργία τους. Ενώ άλλοι «φρόντισαν» να κατεδαφίσουν όσα εκείνοι δημιούργησαν (θα έχουμε την ευκαιρία να τα ξαναπούμε, έτσι για να μη ξεχνιόμαστε)… 
Ελπίζουμε να μην αληθεύει η πληροφορία, γιατί διαφορετικά πάει η Δίβρη έφυγε ανεπιστρεπτί…, κι εμείς οι Διβριώτες  πλέον «θα κλαίωμεν ως νυκτοκόρακες επί των ερειπίων» για να θυμηθούμε τον κυρ Αλέξανδρον Παπαδιαμάντην!….

Και τώρα τα ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ (τωρινά και παρελθόντα)

·        Μια εξαιρετική στιγμή για την ΙΣΤΟΡΊΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΗΣ ΗΛΕΊΑΣ... Και της Δίβρης βεβαίως
Εκδόθηκαν και είναι έτοιμα προς διάθεση τα ΠΡΑΚΤΙΚΑ των δύο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΙΣΤΟΡΊΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΎ ΤΗΣ ΗΛΕΊΑΣ 



που πραγματοποιήθηκαν υπό την εμπνευσμένη Οργανωτική, Επιστημονική επιμέλεια και ευθύνη του Καθηγητή Πανεπιστημίου, ιστορικού κ. Αθαν. Θ. Φωτόπουλου που τα χαρακτηρίζει, ως ειδήμων, ως μεγάλο εκδοτικό πνευματικό άθλο.
Το 1ο Συνέδριο έγινε στη Γαστούνη με θέμα: "ΜΕΓΑΛΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΗΛΕΊΑΣ" (15 Επιστημονικές Ανακοινώσεις, σελίδες 170)

Το 2ο Συνέδριο έγινε στη Δίβρη με θέμα: "ΙΣΤΟΡΊΑ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΊΑ ΤΗΣ ΗΛΕΊΑΣ" (24 Επιστημονικές Ανακοινώσεις, σελίδες 410)



Σε ένα ενιαίο πολυτελή τόμο των 580 σελίδων.
Έκδοση του "Πνευματικού Κέντρου Δίβρης"
            Υ.Γ. 1. Προσεχώς περισσότερες λεπτομέρειες για το περιεχόμενο των επιστημονικών Ανακοινώσεων των 2 Συνεδρίων
        2. Το βιβλίο των ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ, διατίθεται  (προς το παρόν) από το Βιβλιοπωλείο
Αμαλιάδας «Βιβλιοπανόραμα»

·        Στη μαύρη Κατοχική περίοδο ιδρύθηκε επίσημη ΟΙΚΟΚΥΡΙΚΗ ΣΧΟΛΉ στη Δίβρη!...
Κοίτα να δεις τι μαθαίνουμε όσο περνάει ο καιρός!!!... Απίθανα και "θαυμαστά" γεγονότα που δεν είχαμε ακούσει μέχρι τώρα...
Ο φίλος ερευνητής Λεωνίδας Καρνάρος (που από καιρού εις καιρόν μας εκπλήσσει με τα ευρήματα του) μας έστειλε το παρακάτω δημοσίευμα της εφημερίδας "ΠΑΤΡΙΣ" Πύργου που αποκαλύπτει ότι εν μέσω της μαύρης Κατοχικής περιόδου ιδρύθηκε επίσημη ΟΙΚΟΚΥΡΙΚΗ ΣΧΟΛΉ στη Δίβρη και μάλιστα για όλη την Ηλεία!!!...

Εγώ που παιδιόθεν ψάχνω και ρωτάω, κάτι τέτοιο δεν είχα ακούσει ποτέ από τους επιφανείς Διβριωτες ( π.χ. Παπανίκο, Παπαποστόλη, Νίκο Σωτηρόπουλο, Τάση Καζάζη κ.ά.) που γνώρισα....
Το πιθανότερο είναι να "έμεινε στα χαρτιά", λόγω της έκρυθμης κατάστασης το 1943, επί της Γερμανικής Κατοχής...
Ίσως δε, ο μέγας ευεργέτης της Δίβρης Νίκος Γ. Σωτηρόπουλος (η προτομή του οποίου κοσμεί την είσοδο του ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΎ ΚΈΝΤΡΟΥ ΔΙΒΡΗΣ) να άδραξε την ευκαιρία από αυτό το γεγονός και αργότερα το έτος 1956 επεδίωξε και πέτυχε να δημιουργήσει στη Δίβρη την ΟΙΚΟΚΥΡΙΚΗ Σχολή και την ΑΓΡΟΤΟΛΕΣΗ Λαμπείας, 



όπου για δύο χρόνια (1957-59) λειτούργησε και το ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟ ΛΑΜΠΕΙΑΣ (το πρώτο στην Ηλεία) με δασκάλα την σπουδαία Ερμιόνη Κανοπούλου, από το Άργος Ορεστικόν Καστοριάς.

·        Ενδιαφέρουσα αλληλογραφία μας, με επιφανείς ΕΛΛΗΝΕΣ ..., πριν 30 χρόνια με τον ΦΑΝΗ ΙΩ. ΚΑΚΡΙΔΗ…
Η περίοδος του "εγκλεισμού" μας (καραντίνας) είχε και κάποια ευεργετήματα.
Δόθηκε η ευκαιρία να αναδιφήσω στο Αρχείο μου και βρήκα σπουδαία ντοκουμέντα.
Ένα από αυτά πριν 30 χρόνια, που παραθέτω είναι και το γράμμα που πήρα από μια σπουδαία προσωπικότητα της Επιστήμης και των Γραμμάτων τον διαπρεπή Καθηγητή Πανεπιστημίου και γνωστό διανοητή Φάνη Ιω. Κακριδή.... 



Είχε διαβάσει στον τότε μη ελεγχόμενο Τύπο ένα άρθρο μου στις εφημερίδες της εποχής εκείνης και μου έκανε την τιμή να γράψει στη ταπεινότητά μου...


Λέει με την ευκαιρία μεγάλες αλήθειες που αξίζει να προσέξουμε!....
Ήταν μεγάλη τιμή και τύχη για μένα.

·        Προαναγγελία της ορειβατικής- φυσιολατρικής Εκδήλωσης Δίβρις Hard Trail Race
Ο Ελληνικός Ορειβατικός Σύνδεσμος Φολόης – Αρχαίας Ολυμπίας, ανακοινώνει τη διεξαγωγή των αγώνων ‘’2ος ΔΙΒΡΙΣ Hard Trail Race’’.

Οι αγώνες περιλαμβάνουν τη μεγάλη διαδρομή, των 30χλμ με 2.500μ θετική υψομετρική διαφορά και τη μικρή των 9,5χλμ. με 450μ. θετική υψομετρική διαφορά. Ως ημερομηνία διεξαγωγής των αγώνων, ορίζεται η Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2020. Εκκίνηση και τερματισμός των αγώνων, είναι η κεντρική πλατεία της Λαμπείας Ηλείας (Δίβρη).
Περισσότερες λεπτομέρειες για τους αγώνες, θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα μέσω της επίσημης προκήρυξης.



***


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου